Gå til innhold

Den store Multicom Kunshan M570+ tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva om jeg skal bruke 5000,- mindre, er dette et godt kjøp http://www.multicom.no/SystemConfigurator....100561%3bfl%3a0

og bør jeg gå for høyere oppløsning på skjermen, Turbo minne og

G.Skill ram?? Så lurte jeg på om jeg bør gå for P9700 eller

T9600 Prosessor i så fall?

 

Multicom Kunshan M860

- 15.4" Widescreen WXGA 1280x800 blank skjerm (glare)

- INTEL CORE 2 DUO T9600 2.8GHz 1066MHz 6MB cache 35W

- 320GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 skjermkort

- Standard DVD-brenner (Super Multi)

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- Turbo minne (ikke valgt)

- Mobilt bredbånd (ikke valgt)

- Operativsystem (ikke valgt)

- Annen programvare (ikke valgt)

- Antivirus (ikke valgt)

Total pris 13 603,-

Endret av gb1982
Lenke til kommentar

Etter min mening blir 1280x800 altfor lite på en 15.4" skjerm, men dette er selvfølgelig subjektivt. Personlig ville jeg valgt 1680x1050, men dersom du er usikker vil jeg anbefale deg sterkt å se på maskiner med tilsvarende oppløsninger (burde finnes i de fleste elektronikkforretninger) før du bestemmer deg.

 

Ellers er G.Skill ram angivelig bedre enn den vanlige (jeg har dog ikke personlig sjekket timing på disse, jeg har den vanlige ramen), så 28 kroner er det sikkert verdt.

 

Min erfaring med Turbo minne er litt så som så, jeg har 2GB og kan ikke si at det har revolusjonert maskinen min. Det Turbo minne gjør er i realiteten å få et begrenset antall programmer til å starte raskere. Det fungerer, men dersom du har mye ram (4GB+) forsvinner mye av poenget. Les gjerne litt rundt på nettet, muligens har andre hatt bedre erfaringer enn meg.

 

EDIT: Hmm overså visst resten av spørsmålene dine, det er litt sent hehe.

 

M860 ser ut til å være et godt kjøp i følge de som eier den her på forumet, og spesielt hvis du synes den mindre størrelsen er en faktor (spesielt D900 og M980 er gigantiske). Ta dog med i beregningen at du naturligvis vil få lavere grafikkytelse med GTX 260M enn med GTX 280M.

 

Den eneste forskjellen på P9700 og T9600 er strømforbruket, dermed vil de reelle forskjellene være noe høyere temperatur og noe mindre batteritid med T9600. Jeg vil dog tro at forskjellene vil være minimale, men du bør kanskje høre i M860-forumet om noen der har erfaringer med dette.

 

Lykke til med kjøpet!

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

M860 er min laptop, og den er veldig bra. F.eks det nye batman spillet ser helt utrolig nydelig ut i FullHD på min 37" LCD TV med full grafikk (u/aa). Med GTX 260M vil du få enda litt bedre laptop.

 

Forskjell på P og T prosessorene er strømmen de bruker (T=35W, P=25W). T9600 og P9700 vil prestere likt, men P9700 vil gi litt lengre batterilevetid.

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje å gå for en Multicom Kunshan M570+, men har noen spørsmål.

 

Hvilken oppløsning på skjermen bør jeg velge?

Hvordan prosessorstørrelse bør jeg velge og er P9700 verdt

nesten 1500 mer enn P8700? Om jeg må velge mellom kraftig skjermkort og

prosessor, hva er viktigst?(Gjelder ikke denne pc`n)

Begynner M570+ å bli litt utdatert og bør jeg vente på noen nye

bærbare som kommer snart eller er det andre bærbare på markedet nå som

er mer fremtidsrettet som D900 og M980?

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....544828%3bfl%3a0

Endret av Julius_Aghahowa
Lenke til kommentar

Aghahowa var helt syk på CM 01/02 :)

 

Oppløsning ser du selv og hva du selv liker. P9700 er igrunnen ikke verdt 1500 mer. Kraftig skjermkort er viktigst om du skal spille mye. Krafitg CPU er viktigst om du skal bruke den til mye rendering osv.

 

W870CU er på vei. Dette blir oppfølgeren til M570. Denne vil ha MXM 3.0b skjermkort som gjør at skjermkortet kan oppgraderes siden fremtidige skjermkort vil være MXM 3.0b. Når W870CU kommer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Tenkte kanskje å gå for en Multicom Kunshan M570+, men har noen spørsmål.

 

Hvilken oppløsning på skjermen bør jeg velge?

Hvordan prosessorstørrelse bør jeg velge og er P9700 verdt

nesten 1500 mer enn P8700? Om jeg må velge mellom kraftig skjermkort og

prosessor, hva er viktigst?(Gjelder ikke denne pc`n)

Begynner M570+ å bli litt utdatert og bør jeg vente på noen nye

bærbare som kommer snart eller er det andre bærbare på markedet nå som

er mer fremtidsrettet som D900 og M980?

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....544828%3bfl%3a0

 

"Oppfølgeren" til Clevo/Kunshan M570 er på vei.

Clevo W870CU - Nøkkeltall: 17,3 tommers 16:9 LED skjerm, bærbarversjon av Core i7 (Clarksfield), GTX260M/GTX 280M/ATI HD4870XT. Ikke SLI.

Når er ukjent - sikkert noen måneder.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Nei, det kom gjevnlig hakk og knitring om det var fra høytalere eller gjennom headphones, om det var spill, lydcd, mp3 fil etc.

 

Virket som lydknitringen og hakkingen forekom oftere ved cpu og gpu intensive oppgaver (spill).

Jeg har også dette problemet. Knitringen oppstår når jeg har koblet den til stereoanlegget (fra headphones-utgangen på forsiden). Er derfor håpløst å se på film fra denne PC-en. Problemet oppstår derimot ikke når jeg i stedet bruker hodetelefoner tilkoblet samme utgang.

 

I tillegg har jeg problemer med å bruke det trådløse nettverkskortet. Nettsider kommer svært tregt opp, om ikke i det hele tatt. Har særdeles høy latency i spill. Problemet løste seg ikke etter at jeg installlerte den nye Windows 7 x64 WLAN-driveren til Intel. Har samme problem både hjemme og på jobb. Må derfor benytte kablet nettilkobling.

 

Er det andre som har disse problemene?

 

Ellers så har jeg fått en ny enhet av MultiCom med 1680x1050 glossy LG Philips-panel. Det var langt bedre enn den jeg hadde med et 1440x900 matt AU Optronics-panel fra 2005.

 

Oppdatering: Ser ut som det trådløse er løst. Kjører nå WEP på ruteren i stedet for WPA. Da er det bare lydproblematikken igjen. Når jeg scroller med mushjulet så reflekteres det med lydstøy. ^^

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...