Gå til innhold

Den store Multicom Kunshan M570+ tråden


Anbefalte innlegg

Tror ikke wlankortet liker enkelte routere satt opp med vanlig wep-nøkkel. Prøv om du ikke kan gå inn på routeren og sette den opp med WAP2 kryptering eller lignende.

 

Hva slags skjermdriver og lyddriver bruker du? Ser at Realtek har gitt enda en driveroppdattering - versjon 2.09. Pass på å rens opp først før du installerer den nye driveren. Se også om du ikke finner en god grafikkdriver på laptopvideo2go - tror nvidia kommer med en ny driver i disse dager, vet ikke helt om den støtter bærbare - men det finner du vel ut av.

 

Hvis grafikkproblemet kun har oppstått en gang i ett spill, så er det nok bare driverfeil, eller dårlig koding i spillet.

 

Hva gjelder strømmen og at maskinen henger aner jeg ikke...

 

Takk for svar. Jeg har ikke fått satt opp til wpa, men skal. Jeg bruker skjermdriver 180.70. Men hvor laster du ned lyddriveren? Men uansett er vi to nok ganske uheldige når det gjelder feil med ting man kjøper. Det er noe som forfølger oss og jeg holder det ikke ut. Når jeg betaler 18000kr så må jeg først vente 7 uker og deretter er det en stuck pixel og trøbbel med ditt og datt. Og det værste er da å måtte sende den tilbake som jeg altså må gjøre nå!!!! Den fryser nemlig hver gang jeg plugger i strømmen mens den er på og viftene begynner å gå for fullt. Jeg har nå prøvd det et par ganger på rad og det skjer alltid!! Jeg klikker.... :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du nyeste bios også?

 

Lyddriver: http://www.realtek.com/downloads/downloads...p;GetDown=false

 

Bios får du ved å kontakte multicom. Har du mail, så kan jeg sende over biosoppdateringen. - Den krever at du lager en bootable usb og legger biosen på den... Hvis du ikke vet hvordan du gjør det, kan jeg sikkrt hjelpe deg.

 

tar gjerne imot hjelp :!: . Men tror du en ny bios vil fikse problemet?

Lenke til kommentar

Helt ærlig så vet jeg ikke det altså. Har en mistanke om at det kan være hardwarefeil i form av lodding eller ledninger som berører hverandre eller ikke er festet godt nok, men samtidig kan det være at biosoppdat kan fikse det (ikke hardwarefeil da:P). Litt vanskelig å si ettersom du kan ha så mye rart av drivere og liknende. Skjermkort kan jo få ting til å fryse - har opplevd det selv - var med en 180 - driver.

 

Det går an å prøve å reinstallere OS'et med nye chipsetdrivere - skjermdriver, lyd, wlan og intel turbomemory, fingerprint og så kan du bruke resten av de driverne som var på cd

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Helt ærlig så vet jeg ikke det altså. Har en mistanke om at det kan være hardwarefeil i form av lodding eller ledninger som berører hverandre eller ikke er festet godt nok, men samtidig kan det være at biosoppdat kan fikse det (ikke hardwarefeil da:P). Litt vanskelig å si ettersom du kan ha så mye rart av drivere og liknende. Skjermkort kan jo få ting til å fryse - har opplevd det selv - var med en 180 - driver.

 

Det går an å prøve å reinstallere OS'et med nye chipsetdrivere - skjermdriver, lyd, wlan og intel turbomemory, fingerprint og så kan du bruke resten av de driverne som var på cd

 

Takk god ide. Jeg prøver det først! :thumbup:

Lenke til kommentar
Forresten, noe jeg egentlig har lurt på. Kjører folk XP eller vista?

 

Jeg bruker vista 64. Er fornøyd, men den bruker lengre tid på installere med 64-bit.

Og noen spill liker den heller ikke.

 

Men når det gjelder pc-en generelt så innbiller jeg meg at det er noen halvfeil her og der.

 

For det første så er det en stuck pixel som ikke vil vekk. 2: Wlan-en varierer veldig om den vil logge på med oppstart eller ikke. 3: Av og til brudd i lyden 4: Siden jeg fikk den har den plutselig bare hengt fullstendig helt uforventet og særlig når jeg plugger i strømmen. 4: Har hatt ett problem med grafikken hvor alt hakket noe grusomt

 

Og alt er akkuratt ikke nok til å sende inn for det er ikke sikkert multicom hører elle ser det når de skal reparere pc-en. :ermm:

 

hadde samme problemet med plutselig at den fryser totalt, bare restart hjalp. skifta til Xp, problemet var fikset.

Lenke til kommentar

Den fryser ikke nå lenger .men etter jeg reformaterte har jeg fått litt dårligere ytelse i spill. Jeg begriper ikke hva det kan skyldes. Jeg gjorde akkuratt det samme som første gang og installerte i tillegg den nyeste skjermdriveren.

 

Jeg ødelegger ingen instillinger på pc-en fra multicom om jeg formaterer? Det er vel heller ingen andre prosdyrer man må gjennomføre når det gjelder grafikkortet bortsett fra nye drivere? Jeg vet jeg muligens spør dumt men jeg skjønner ikke hva annet det kan være.

 

Og bruker dere noen andre chipset-drivere borsett fra den som fulgte med på cd-en? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har brukt den nyeste chipsetdriveren fra intel. Tror den som er med på cd'en er fra mai eller noe sånt = gammel.

 

Nuvel, dårligere fps, hakker etc? Jeg vil anbefale å prøve litt forskjellige skjermdrivere. Hvilken har du?

 

Husk at det ikke finnes en eneste skjermdriver som er perfekt. Noen fungerer veldig bra i noen spill, andre fungerer bedre i andre spill. Sikkert bare ditt valg av driver.

 

 

Dumt spørsmål, men flere som faktisk har bomma på dette: Satt strømstyringa på høy ytelse?

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Jeg har brukt den nyeste chipsetdriveren fra intel. Tror den som er med på cd'en er fra mai eller noe sånt = gammel.

 

Nuvel, dårligere fps, hakker etc? Jeg vil anbefale å prøve litt forskjellige skjermdrivere. Hvilken har du?

 

Husk at det ikke finnes en eneste skjermdriver som er perfekt. Noen fungerer veldig bra i noen spill, andre fungerer bedre i andre spill. Sikkert bare ditt valg av driver.

 

 

Dumt spørsmål, men flere som faktisk har bomma på dette: Satt strømstyringa på høy ytelse?

jeg har brukt litt forskjellige skjermdrivere.

 

Gidder du å linke til hvilken chipset driver du brukte? Er litt usikker på intel sin side(mye rart der). Og gjør det noe om jeg installerer den nye chipset-driveren oppå den andre og i tillegg mens alle andre drivere på pc-en er installert? For egentlig skal man installere den driveren før alle andre når man har formatert. :hmm:

Lenke til kommentar

Det stemmer nok at man optimalt sett skal installere chiøpsetdrivere på et rent system, men vet flere som har opdatert chipsetdrivere uten problemer også, så du kan jo prøve. Husker jeg riktig så vil skjermen blinke en gang under oppdatering av disse. http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=21147. Trykk på den øverste linken (whql). Men som sagt - helst på freshd OS..

 

Hvis du har prøvd med masse forskjellige skjermdrivere, så bør du kanskje kjøre driversweeper i safe-modus før du innstallerer en til. Altså, avinstallere skjermdriver. kjør ccleaner på søppel og register, restart maskina i safe-modus og kjør driver sweeper. Tror det var i denne rekkefølgen. - Dette kan du google selv:P

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nvidia har nå (endelig) gitt ut en offisiell skjermkortdriver for laptops. Jeg bruker den sammen med nyeste CUDA og Nvidia System Monitor, og den fungerer meget bra for mitt 9800M GT. Man kan nå overklokke skjermkortet gjennom driveren/nTune, og trenger altså ikke å flashe BIOS for dette lenger. Merk at driveren er beta.

 

http://www.nvidia.com/object/notebook_drivers.html

 

Forresten, dersom noen av dere synes fargene på skjermen er litt matte så anbefaler jeg dere å leke med innstillingen for "digital vibrance" i Nvidia Control Panel -> Display -> Adjust desktop color settings. Jeg har den på rundt 30%, og det gjør stor forskjell. Denne innstillingen finnes i alle driverutgavene og er altså ikke begrenset til den nevnt ovenfor.

 

EDIT: Faktafeil

Endret av Te'om
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
bare ved overclock av skjermkortet når jeg fint 10400 Poeng i 3dmark06. skulle ønske det var en måte å klokke CPU'en også.

 

 

har passert 15200 med følgende opppsett

 

- 17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

 

- Intel Core 2 Extreme quad-core QX9300 OC til 2.9 GHz 12MB cache

 

- INTEL X25-M 80GB SSD

 

- G.Skill 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz

 

- NVIDIA® GeForce® 9800M GTX 1GB DDR3

 

- Intel® Turbo Memory 4GB

 

- MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, engelsk

Lenke til kommentar
bare ved overclock av skjermkortet når jeg fint 10400 Poeng i 3dmark06. skulle ønske det var en måte å klokke CPU'en også.

 

 

har passert 15200 med følgende opppsett

 

- 17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

 

- Intel Core 2 Extreme quad-core QX9300 OC til 2.9 GHz 12MB cache

 

- INTEL X25-M 80GB SSD

 

- G.Skill 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz

 

- NVIDIA® GeForce® 9800M GTX 1GB DDR3

 

- Intel® Turbo Memory 4GB

 

- MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, engelsk

 

15000 poeng i 3Dmark06... SLI eller ikke?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fin tråd det her..

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny bærbar til spilling og kom over denne villstyringen. Prisen skal ligge på rundt 14-15k. Lurte derfor på om noen av dere kunne ha hjulpet med å konfigurere denne best mulig?

Harddisken bør være 320 gb. Utenom det så er det fritt frem. Takker for alle svar! :)

 

Link til PCen:

 

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...100560%3bfl%3a0

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har lastet ned den nye offisielle driveren fra nvidia 179.48.

 

Men hver gang jeg skal installere sier den at maskinvaren ikke er kompitabel med driveren.

Men mitt kort er LISTET opp som compitabel med driveren.

 

Skjønner overhodet ingenting.

 

Jeg har M570+ med 9800M GTX

 

Noen andre som har prøvd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...