Gå til innhold

Den store Multicom Kunshan M570+ tråden


Anbefalte innlegg

1730 er nesten like gammel, men du får den i det minste med SLI dersom du først skal ha gaming laptop.

 

En enkelt harddisk løsnings er selvfølgelig mer sårbart enn en løsning med to disker. Jeg skal aldri kjøpe en maskin igjen som ikke har to HDD.

 

Og kokende, vel, det henger jo sammen med støyen da. Her snakker man utsatte komponenter og selv om Clevo har laget en grei kjøleløsning. Problemet er jo at alt dette er prakket ned i en alt for tett kasse. Velg i det minste en D900 da.

 

I tillegg er vel kvaliteten på maskinen som sådan dersom man leser erfaringene på Notebookreview. Jeg vurderte også å bestille denne i sin tid, men kjøpte XPS 1730. Lang historie kort, den idlet på 90 grader i GPU og etter mye om og men byttet jeg den. Nå sitter jeg med 9700 GT og det holder egentlig til det meste.

 

STeam6:

1: Hva mener du med gammel? XPS 1730 er jo ikke akkurat ny på markedet den heller. Mener du at nylig utgitt betyr bedre?

 

2: Kokende komponenter? Etter fem timer med spilling i romtemperatur holder GPUen min 65° (9800M GT), mens CPUen holder seg under 50° (T9600). Har du andre erfaringer?

 

3: Støykaskade stemmer nok dessverre, det er en utrolig bråkete maskin. Dette er den eneste grunnen jeg kan se til å ikke kjøpe denne maskinen, annet enn å vente på noe bedre dersom man liker slikt ;)

 

4: Hvorfor er harddisken sårbar?

 

Maskinene du nevner er enten mye større og tyngre (Asus W90/XPS 1730), uten konfigurasjonsmuligheter (Asus W90/Asus G71G), dyrere (Asus W90/Alienware M17x), og/eller dårligere utstyrt for spilling (alle sammen; GTX 280M vs. diverse 9800M versjoner og HD 4870). Så ja, den yter bedre enn samtlige du nevner så lenge den lever.

 

Shushi:

Personlig synes jeg dette er et ypperlig tidspunkt å kjøpe denne maskinen på da de nettopp har gjort et nytt og bedre skjermkort tilgjengelig og neste refresh så vidt jeg vet ikke inneholder noen revolusjonerende nyheter (link gjerne dersom du har mer informasjon om dette). Den eneste grunnen til at jeg ville anbefalt noen å vente til neste refresh er dersom de har gjort drastiske forbedringer på støyfronten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg kjøpte denne maskinen ble jeg ganske skuffet da jeg oppdaget at det ikke var en såkalt "silent mode" på den, hvor man trykker på en knapp for å klokke ned CPU og skjermkort og samtidig senker turtallet på viftene. Jeg leste nylig en post på notebookreview hvor det påstås at denne knappen likevel finnes, og at det er en av snarveiknappene til venstre for av/påknappen. Dersom dette stemmer er det helt genialt, og samtidig føler jeg meg rimelig dum som har gått og ønsket meg en silent mode i et halvt år, men aldri giddet å utforske disse snarveiknappene :blush: Jeg har ikke tilgang til maskinen min for øyeblikket, men kan noen andre bekrefte/avkrefte om silent mode faktisk finnes og hvor bra det fungerer?

 

http://forum.notebookreview.com/showpost.p...mp;postcount=74

http://forum.notebookreview.com/showthread...031#post4443031

 

 

STeam6: Det er tydelig at vi er uenige og har hatt forskjellige erfaringer med denne maskinen, og det er bra at du har funnet en løsning som passer deg bedre. Selv synes jeg, etter et halvt års bruk, at både byggekvalitet og kjølesystem på denne maskinen er meget bra. Jeg henger også mye på notebookreview, og har ikke fått det samme inntrykket derfra som du har. For meg virker det som om de fleste er meget godt fornøyd med maskinen, men kanskje dette er fordi jeg bare henger i Sager/Clevo-forumet :D

 

Angående tett kasse/SLI/dual HD, så henger nettopp disse tingene nøye sammen. En av grunnene til at jeg valgte M570 framfor D900/XPS 1730 (som var de eneste to reelle alternativene til M570 på den tiden) var nettopp størrelsen og vekten. Det faktum at det ikke er to harddisker og skjermkort i M570 gjør at maskinen produserer mindre varme og at komponentene tar mindre plass, og dermed kan man helt naturlig forminske størrelsen på maskinen uten å få problemer med varmen.

Lenke til kommentar

Heey ! :D

Jeg trenger litt hjelp til valg på multicom kunshan M570+ :p

Er dette en bra specc for den? Den vil bli brukt til internett, msn og spill som WoW, Css osv.

Den takler vel det?

 

17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

- Intel Core 2 Duo P9500 2.53GHz FSB1066 6MB cache 25W

- 320GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® 9800M GTS 1GB DDR3 skjermkort 55nm

- Standard DVD-brenner (Super Multi)

- Intel® Turbo Memory 4GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP)

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har tenkt litt på å kjøpe denne pcen men er litt usikker på hvor oppdatert den er i forhold til mange konkurenter? Hører at den skal være helt rå til spilling når det gjelder bærbare pcer.

 

Har lest en del tester av denne men da med 8800GTX kortet. Er det mye forskjell fra dette til 8900 GTS?

 

Det er veldig viktig for meg å kunne kjøre Linux på pcen. Noen som vet om det er noe maskinvare eller drivere som ikke liker Linux på denne laptopen?

 

Lurer også på hva G.Skill er på RAM'en?

Lenke til kommentar

Du mener 9800M GTS? 8800M GTX er samme kortet som 9800M GT (nVidia har sluttet å produsere dette) og presterer litt bedre enn 9800M GTS.

 

G.Skill er bare at disse har litt lavere latency. Disse har nettopp blitt billigere enn de andre på 4gb pga G.Skill rammen solgte så dårlig. Merker ingenting forskjell mellom disse i spill.

 

Har du spurt multicom om hvordan det går med Linux?

Lenke til kommentar

Hvordan nye oppdatering kommer om ca 2-3 Måneder???

 

Leste nettop dette, og nå har jeg bestilt min pc for litt av konf pengene og ble tilsammen 25,500. Med Intel X9100 Proessoren og GTX280 osv... Kommer det nye oppdateringer til denne pcen om 2-3 månter? isåfall hvordan oppdateringer? Mister jeg mange FPS i spill vist vist jeg ikke får den oppdateringen?

Lenke til kommentar

Jeg venta 1 måned og 1 uke, men håper for din del at de har blitt raskere nå. Regn med 2-3 uker.

 

Men jeg har et lite spørsmål jeg ikke orker og lage en helt ny topic for.

Jeg sitter nå på en Multicom IFL90 som jeg kjøpte i september.

Men i forrige uke sluttet alle USB utgangene og fungere. (ikke liv i noen av de 3 musene jeg har)

Så jeg lurer enkelt og greit på hva er det som gjør dette?

 

XP.PRO - 32bits

8600M GT

2,2 C2D

 

Men så er jeg også så heldig og ha en ødelagt CD-rom, og antallet ganger jeg har brukt den kan du telle på én hånd. Den vil ikke lese en eneste CD/DVD, så driver CDen er uaktuell.

 

Forslag ?

Lenke til kommentar

Om man skal ta ut CD-rommen på denne doningen må man vell åpne hele greia ?

Det ser ihvertfall slik ut under. + at garanti forsvinner vell.

 

Har aldri åpnet den og er ikke glad i slikt småmekanikk, så om det skulle vært en løsning for CD-rom problemet måtte jeg sendt den inn.

 

Men da er jeg så heldig med disse gode Multicom maskinene at skjermen min var av beste sort, så den tok kveld en busstur i pc-sekken jeg kjøpte med PC'n.

(har ringt et par ganger pluss et hav med mail, men dette gikk vist ikke på garantien)

 

Noen som har et forslag på de stakkars USB portene ?

Lenke til kommentar
1 Månned og 1 uke venta du?? omg.. Men da var vel ikke alle delene på lager?

 

Neida det stemmer. De manglet det svarte klistremerket som skulle være bak på Pc'n. Ringte etter 3 uker og lurte på hvor den har blitt av, fikk til svar at de manglet klistremerket som skulle være bakpå. Spurte da hvorfor de ikke hadde tatt kontakt slik at jeg kunne få den raskere, men det hadde dem ikke tenkt på.

Men hun hadde et Matt Svart klistremerke på lager, men valgte og ikke sette dette på for at det ikke var det jeg hadde bestilt.

 

Latterlig bedrift, de har fått min siste ordre derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...