Gå til innhold

Den store Multicom Kunshan M570+ tråden


Anbefalte innlegg

Jeg forklarte han teknikeren jeg pratet med at jeg har prøvd med både home premium 64 bit og ultimate 32 bit med drivere fra cd'en og de nyeste driverne fra realtek og intel uten at det utgjorde noen forskjell. Samme feilen. Forklarte at jeg nektet å formatere noe mer. Og det skjønte han. Har intrykket av at hvis du har nada peiling på pc, og bare sier at det er noe galt, så blir du bare bedt om å formatere. Akkurat som det er løsningen på alt. Blir litt som om legen på sykehuset kommer inn til en med ett halvveis avrevet bein og sier at alt blir bra bare du tar litt antibiotika...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ja, da har jeg fortsatt ikke fått tilbake pc'en. Spurte selger på chatten om hvor langt de hadde kommet i reparasjonen i forrige uke. Det kunne hun ikke si noe om, men den var registrert inn på forrige mandag. I forkant av dette hadde jeg sendt mail til support om hvor lang tid det ville ta. Her fikk jeg skriftlig svar om at det ville ta 7-10 døgn.

 

På tirsdag denne uka sendte jeg mail til support for å høre om de hadde funnet ut av problemene. Da fikk jeg til svar på onsdag, at de ikke hadde begynt på pc'en min, men at de skulle prøve å begynne denne uka. Fy faen.

 

Aldri mer Mutlicom. Når du betaler 17250,- for en pc, så forventer du at den kommer uten feil. Når den likevel gjør det, så forventer du at de behandler dette raskt. Helt sjanseløst.

 

Dette var stusselig. Jeg ringte jo og snakket med en fyr på support. Forklarte at jeg er helt avhengig av pc i studiet mitt. Jeg har blant annet et kurs som kun går på nett. Han sa de selvfølgelig skulle prioritere dette.

 

Faen ta multicom.

Lenke til kommentar
Ja, da har jeg fortsatt ikke fått tilbake pc'en. Spurte selger på chatten om hvor langt de hadde kommet i reparasjonen i forrige uke. Det kunne hun ikke si noe om, men den var registrert inn på forrige mandag. I forkant av dette hadde jeg sendt mail til support om hvor lang tid det ville ta. Her fikk jeg skriftlig svar om at det ville ta 7-10 døgn.

 

På tirsdag denne uka sendte jeg mail til support for å høre om de hadde funnet ut av problemene. Da fikk jeg til svar på onsdag, at de ikke hadde begynt på pc'en min, men at de skulle prøve å begynne denne uka. Fy faen.

 

Aldri mer Mutlicom. Når du betaler 17250,- for en pc, så forventer du at den kommer uten feil. Når den likevel gjør det, så forventer du at de behandler dette raskt. Helt sjanseløst.

 

Dette var stusselig. Jeg ringte jo og snakket med en fyr på support. Forklarte at jeg er helt avhengig av pc i studiet mitt. Jeg har blant annet et kurs som kun går på nett. Han sa de selvfølgelig skulle prioritere dette.

 

Faen ta multicom.

De har nok fått for mange bestillinger i det siste i forhold til hvor mange ansatte de har. Har ikke hatt noen dårlig erfaring med de enda, men jeg håpe de ordner opp så fort som mulig. Jeg vet hvor kipt det er å vente på noe slikt

 

 

Når det kommer til custom drivers så fikk jeg ikke installert driver fra fåreslått side, da setupen mener jeg ikke har et kort den kjenner igjen. Kan man bruke vanlige nvidia drivere når man har 8800 GTX?

Lenke til kommentar

Da tror jeg det ordner seg gitt. Ble oppringt i dag av multicom som fortalte at de hadde fikset dataen. De skulle prøve å få sendt den i kveld, men måtte gjennomføre noen ekstra tester først. De hadde visst byttet ut omtrent alt av hardware i maskina.

 

Så det var positivt. Da leste de altså mailen jeg sendte på onsdag, selv om jeg ikke fikk svar på den. Så foreløpig gir jeg de en ny sjanse hvis dette går i orden.

Lenke til kommentar

Ja, fikk et mye bedre inntrykk i dag. De ringte jo tross alt og sa i fra. Jeg har hørt mye dårlig om multicom fra tidligere (flere år siden), men har også hørt mye positiv omtale om firmaet fra senere tid. Men jeg ble litt skeptisk først.

- Og jeg forstår jo at det sikkert er deler fra deres leverandører som er defekte, og ikke deres jobb med å sette det sammen som er problemet.

 

Men nå satser jeg på at den dukker opp på tirsdag eller onsdag neste uke, i god stand.

Lenke til kommentar

Jeje. Da har jeg sendt pc'en tilbake til multicom igjen. Det trådløse nettverkskortet er like ustabilt som det var. Lyden hadde blitt bedre, men begge Ctrl-tastene var ute av drift. Prøvde å formatere igjen, og legge inn alt på nytt. - Fortsatt døde.

Så nå får jeg pengene tilbake. Så det er bra, men er litt kjedelig. Hadde sett for meg timer med god spilling, i stedet har det blitt timer med feilsøking, og ellers har den vært på reparasjon.

 

Så jeg vet ikke helt. Har sikkert bare hatt maks uflaks, men jeg vet ikke om jeg tør bestille meg en lik en på nytt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var da fælt med feil da? Hmmm... Ble til at jeg får en ny med følgende specs:

 

1900x1200 skjerm

P9500

9800M GT

4 gb ram

200 gb hd 7200 rpm

4 gb ITM

 

Håper de sender meg en maskin som fungerer denne gangen..

Andre som har hatt problemer med wlanet?

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...