Gå til innhold

Fått brev fra militæret.


elektroboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dine ønsker er bare noe de prøver litt å få til, er ikke slik som når du søker på skole at de prøver så godt de kan for at det skal bli best for alle.

forsvarets behov går langt over dine behov når det gjelder slikt, men sjansen er jo større for at du kommer inn der du søker enn ellers...

Lenke til kommentar
Jeg og fikk brev fra Forsvaret, og det fikk meg til å tenke.. Hvor vil man egentlig i militæret? Ihvertfall ikke langt nord i kulden. Hvor er det best/gøyest?

Tro det eller ei, men det er "best/gøyest" i Nord. Bardufoss, f.eks. Jeg hadde det skitartig der, og det var det mange andre som gjorde og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Hørt om garden?

Garden skjer ikke. Gidder ikke stå i timesvis utenfor Slottet. Har en kompis som var i Garden, og utifra det han har fortalt så var det ganske jæklig.

 

Vil egentlig helst ha noe nærme Bergen, fant ut at man kan tjene som MP på Haakonsvern, så lurte på om noen har gjort det og hvordan det var?

Lenke til kommentar
eg oppfordrar ingen til å gå inn i millitære. i millitære er målet kun å krige og drepe, ikkje spele trommar, kor du enn har høyrd det så stemmar det ikkje

 

Som om noen i det norske forsvaret blir trent til å drepe psykisk bortsett fra de profesjonelle i jeger- marine- og spesialkommandoen. Vennligst ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. De norske trommespillerne/korpset, med følge av drilltroppen i Garden er en av verdens fremste innenfor oppvisningen innenfor drilling, ikke innenfor "krig og dreping".

Lenke til kommentar

Anbefaler Garnisonen i Sør-Varanger helt oppe i Kirknes. Derimot er ikke dette et sted du spiller trommer osv.

 

Skal du spille trommer så sier jeg at du heller dropper millitæret. Finn på en dårlig unnskyldning så er du ute av det på null... null.

 

Jeg synes du heller burde se på millitæret som en utfordring, de fleste som prøver og gjøre mye ut av det får mye tilbake, både av erfaring og fysisk helse.

 

men nei jeg har ikke vært i millitæret. Snakker ut i fra hvordan broderen sa det var i GSV

Lenke til kommentar
eg oppfordrar ingen til å gå inn i millitære. i millitære er målet kun å krige og drepe, ikkje spele trommar, kor du enn har høyrd det så stemmar det ikkje

 

Uavhengig av hva slags stoff du røyker, har du tydeligvis ikke godt av det, og du bør derfor slutte med det.

 

Vi kan hvertfall konkludere med at dette er sterke saker! Dette er faktisk noe av det mest idiotiske jeg har lest på militærforumet.

Lenke til kommentar

Eneste avdelingen som har en musikk avdeling i dag er nok Garden.

Du vil få våpenopplæring uavhengig av hvor du har rekrutten din, så ja du vil måtte bære våpen, å lære å skyte med det.

 

Hvis du ikke har en interesse av å lære hvordan man behandler et våpen, så er nok siviltjeneste et bedre alternativ for deg, da vil du nok få en masse tid til å kunne spille trommer på fritiden.

 

Men personlig så anbefaler jeg førstegangstjeneste på det sterkeste, er utrolig lærerikt, og det blir en opplevelse som vil gi enn minner for resten av livet.

Endret av 40mm
Lenke til kommentar
Anbefaler Garnisonen i Sør-Varanger helt oppe i Kirknes. Derimot er ikke dette et sted du spiller trommer osv.

 

Skal du spille trommer så sier jeg at du heller dropper millitæret. Finn på en dårlig unnskyldning så er du ute av det på null... null.

 

Jeg synes du heller burde se på millitæret som en utfordring, de fleste som prøver og gjøre mye ut av det får mye tilbake, både av erfaring og fysisk helse.

 

men nei jeg har ikke vært i millitæret. Snakker ut i fra hvordan broderen sa det var i GSV

 

Gsv er ikke dumt. Jeg dimmiterte derfra nå i sommer, og jeg savner det faktisk en god del.

 

Uansett hvor du kommer hen kommer du til å få venner for livet.

 

Vil du lære litt om det å være ute er gsv en fin plass. så vidt jeg vet er det den førstegangstjenesten i norge med mest feltdøgn (jeg fikk ca 60 på et år). vi hadde overlevelse i 2 dager, hvor vi ikke fikk ha med oss annet enn det vi gikk i, en samekniv, fyrstikker og en vannflaske. du lærer utrolig mye om deg selv når du er nødt til å lage tak over hodet og holde humøret oppe i 2 dager i regn og to grader.

 

En annen stor fordel med gsv, hvis du er motivert, er at du har muligheten til å søke befalskolen (på gsv) direkte (ikke FOS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...