Gå til innhold

Hvilken klubb har best akademi? (eksl. Ajax)


Shoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
One Word - Roma.

 

Blir feil av deg å si det. Men ja, mener nå at Roma kommer foran Colo Colo, f.eks.. Men allikevel, et par hakk under de virkelig store. Det samme med Liverpool også, som jo er laget jeg støtter.

Tja, Aqui, De Rossi, totti er bankers på Roma laget. For fremtiden, av de som blir satset på, har vi også Okaka, Rosi, Curci, Cerci og muligens Simone Palermo. Synes det er rimelig mye å rutte med igrunn jeg.

Men nå skal jeg ikke si supporterinstinktet mitt ikke trår inn, dumt å være "partisk" :p

Lenke til kommentar

Vil no nemna at sjølv om han som tidligare posta misforstod konseptet er Akademiet til City i det øvre sjiktet i England iallefall.

 

Det er fleire ved Akademiet som idag speler ved Manchester City, og dei har i tillegg eit veldig sterkt ungdomsslag.

 

Micah Richards

Som no er ein veldig stor spelar. Slete litt med kneet.

 

Michael Johnson

 

Stephen Ireland

 

Shaun Wright-Phillips

 

Daniel Sturridge

 

Kelvin Etuhu

 

Nedum Onuoha

 

 

Bare for å nemna dei som speler på City idag, som kjem fra Akademiet.

Lenke til kommentar
man kan vel dra frem Southampton som et godt akademi med spillere som Alan Shearer, Gareth Bale og Theo Walcott som tidligere spillere der i deres akademi

 

Nå vet jeg ikke helt hensikten til trådsarter,men jeg har på følelsen av at det er snakk om skikkelige akademi,ikke jallah akademi som manchester city og southampton!

Da kan jo omtrent alle lag i europa bli nevnt hvis vi skal nevne 3-4 spillere som har kommet fra ungdomssatsningen.

 

Som nevnte Ajax,er en klubb som produserer og produserer spillere på samlebånd,og den nyeste stjernen i rekka er Huntelaar.

Når/hvis di selger han er det garantert di får inn en ny,ung,talentfull spiss som blir solgt videre etter å ha bøttet inn mål.

Lenke til kommentar
man kan vel dra frem Southampton som et godt akademi med spillere som Alan Shearer, Gareth Bale og Theo Walcott som tidligere spillere der i deres akademi

 

Nå vet jeg ikke helt hensikten til trådsarter,men jeg har på følelsen av at det er snakk om skikkelige akademi,ikke jallah akademi som manchester city og southampton!

Da kan jo omtrent alle lag i europa bli nevnt hvis vi skal nevne 3-4 spillere som har kommet fra ungdomssatsningen.

 

Som nevnte Ajax,er en klubb som produserer og produserer spillere på samlebånd,og den nyeste stjernen i rekka er Huntelaar.

Når/hvis di selger han er det garantert di får inn en ny,ung,talentfull spiss som blir solgt videre etter å ha bøttet inn mål.

 

Stemmer nok det, ja. Inkluderer ikke akademier som Man. City og den slags da de ikke har nok spillere til å falle i kategorien "topp akademi". Det er nok Barcelona og Ajax som er de virkelig store innenfor det området. Og igjen; Arsenal har en grei egenprodusert liste, men Arsenal er blant de aller, aller fremste til å fremheve unge spillere, om ikke de beste! Men det tilfaller igjen en annen kategori..

 

Huntelaar kommer ikke fra Ajax sitt academy, men han kommer fra PSV Eindhoven

 

Korrekt. Teoretisk sett så har De Graafschap vært den første til å "oppfostre" Hunter'n, men det er PSV som har utviklet han til å bli en så fremragende spiller som det Huntelaar er.

Lenke til kommentar
Ajax har verdens beste akademi. Eller, kanskje ikke best, men de avler opp flere gode spillere enn det andre lag gjør.

 

I Norge er det vel IK Start og Vålerenga som har de beste akademiene (juniorlag).

 

Ikke nevn Vålerenga, Det dårligste jeg har vært borti... De behandler de unge dårlig! Gir ikke sjanser, lite tillit til unge spillere. De unge som er elendige, men har fedre som er med i klanen, kommer langt.

Lenke til kommentar
I Norge er det vel IK Start og Vålerenga som har de beste akademiene (juniorlag).

 

.......................................................................BAHAHAHAHA!Hva i all verden er det vålerenga har et bra akademi med?Det at di har vunnet Norway Cup på diverse junior nivå betyr ikke at di har bra akademi!

Di prøver jo ennå å holde liv i den gamle skrotten til Ronny Johnsen,og det sier jo egentlig sitt!

Lenke til kommentar
I Norge er det vel IK Start og Vålerenga som har de beste akademiene (juniorlag).

 

.......................................................................BAHAHAHAHA!Hva i all verden er det vålerenga har et bra akademi med?Det at di har vunnet Norway Cup på diverse junior nivå betyr ikke at di har bra akademi!

Di prøver jo ennå å holde liv i den gamle skrotten til Ronny Johnsen,og det sier jo egentlig sitt!

hehe, du får først begrunne svaret ditt sjæl gutt! Å vinne Norway Cup og "flere andre cuper" er en bekreftelse på at de gjør noe riktig! Utrolig ræva sagt av deg, men grunnprinsippet ditt er jeg helt enig i, Vålrenga har ikke noe godt Ungdomsakademi! Hvilke talenter har dem fostret opp? Ikke en dritt, de har kjøpt dem via Skeid, lyn/ntg osv! Hele dritten.

 

Skeid har alltid vært en av de mest ledende talentuvikler klubbene i Norge, om de er den beste per dags dato er jeg noe usikker på, selv er jeg 90-modell, og har spilt mot skeid en rekke ganger i 88-89-90-91 rekkene til skeid, og de var ihvertfall knallgode og ikke minst et gigantisk lag, alle på laget kjente hverandres spillerstil. 91-årgangen til Skeid kan sikkert flere bekrefte har mye potensial.

Lenke til kommentar
I Norge er det vel IK Start og Vålerenga som har de beste akademiene (juniorlag).

 

.......................................................................BAHAHAHAHA!Hva i all verden er det vålerenga har et bra akademi med?Det at di har vunnet Norway Cup på diverse junior nivå betyr ikke at di har bra akademi!

Di prøver jo ennå å holde liv i den gamle skrotten til Ronny Johnsen,og det sier jo egentlig sitt!

hehe, du får først begrunne svaret ditt sjæl gutt! Å vinne Norway Cup og "flere andre cuper" er en bekreftelse på at de gjør noe riktig! Utrolig ræva sagt av deg, men grunnprinsippet ditt er jeg helt enig i, Vålrenga har ikke noe godt Ungdomsakademi! Hvilke talenter har dem fostret opp? Ikke en dritt, de har kjøpt dem via Skeid, lyn/ntg osv! Hele dritten.

 

Skeid har alltid vært en av de mest ledende talentuvikler klubbene i Norge, om de er den beste per dags dato er jeg noe usikker på, selv er jeg 90-modell, og har spilt mot skeid en rekke ganger i 88-89-90-91 rekkene til skeid, og de var ihvertfall knallgode og ikke minst et gigantisk lag, alle på laget kjente hverandres spillerstil. 91-årgangen til Skeid kan sikkert flere bekrefte har mye potensial.

 

Jeg tenkte å begrunne svaret mitt,men du gjorde det jo så fint for meg :innocent:

At en klubb vinner Norway cup er langt ifra noe prov på at du har et bra akademi,til eksempel så vinner Viking så og si alle turneringene som eksisterer i dette distriktet,men har di et bra akademi?Nei!

Lenke til kommentar
I Norge er det vel IK Start og Vålerenga som har de beste akademiene (juniorlag).

 

.......................................................................BAHAHAHAHA!Hva i all verden er det vålerenga har et bra akademi med?Det at di har vunnet Norway Cup på diverse junior nivå betyr ikke at di har bra akademi!

Di prøver jo ennå å holde liv i den gamle skrotten til Ronny Johnsen,og det sier jo egentlig sitt!

hehe, du får først begrunne svaret ditt sjæl gutt! Å vinne Norway Cup og "flere andre cuper" er en bekreftelse på at de gjør noe riktig! Utrolig ræva sagt av deg, men grunnprinsippet ditt er jeg helt enig i, Vålrenga har ikke noe godt Ungdomsakademi! Hvilke talenter har dem fostret opp? Ikke en dritt, de har kjøpt dem via Skeid, lyn/ntg osv! Hele dritten.

 

Skeid har alltid vært en av de mest ledende talentuvikler klubbene i Norge, om de er den beste per dags dato er jeg noe usikker på, selv er jeg 90-modell, og har spilt mot skeid en rekke ganger i 88-89-90-91 rekkene til skeid, og de var ihvertfall knallgode og ikke minst et gigantisk lag, alle på laget kjente hverandres spillerstil. 91-årgangen til Skeid kan sikkert flere bekrefte har mye potensial.

 

Jeg tenkte å begrunne svaret mitt,men du gjorde det jo så fint for meg :innocent:

At en klubb vinner Norway cup er langt ifra noe prov på at du har et bra akademi,til eksempel så vinner Viking så og si alle turneringene som eksisterer i dette distriktet,men har di et bra akademi?Nei!

Men så er ikke Norway Cup en "distrikts" cup! Det er verdens største turnering for unger.

Lenke til kommentar

Sant det skal sies, et lag fra 3divisjon kom til 8delsfinal ifjor. Man må gå gjennom 32del og 16del først... Spilte mot dem og slo dem, men de kom jo langt! Slo de fleste gode lag. Å vinne norway cup betyr mye ja, liksom. Vi slo Vålerenga før, knuste dem som faen. 8-1

Lenke til kommentar
Sant det skal sies, et lag fra 3divisjon kom til 8delsfinal ifjor. Man må gå gjennom 32del og 16del først... Spilte mot dem og slo dem, men de kom jo langt! Slo de fleste gode lag. Å vinne norway cup betyr mye ja, liksom. Vi slo Vålerenga før, knuste dem som faen. 8-1

nå varierer Enga's lag veldig fra år til år, har selv vunnet 12 - 2, og et halvt år seinere tapt 5-0. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...