Gå til innhold

Hvilken klubb har best akademi? (eksl. Ajax)


Shoo

Anbefalte innlegg

Hehe. Vil nok si at det ikke er stor forskjell på dugendes og middelmådig. Derfor legger jeg van der Vaart i samme gruppe som Granero, de la Red og de andre jeg nevnte, selv om jeg faktisk har den mening at de andre i den gruppen er bedre enn van der Vaart. ;)

 

Det lille Huntelaar har vist hittil i Real Madrid har hvertfall ikke imponert meg. Har heller ikke blitt særlig imponert over hans målsnitt i nederland. Mange andre før han har greid nogenlunde det samme og senere falt igjennom i en større liga. Selv om utsagnet mitt nok var en anelse kraftfullt, ser jeg allikevel på han mer som en flopp en potensiell stjernespiller.

Hvis du sier at VDV og Huntelaar som middelmådige eller dugendes så er det lite jeg kan få gjort, You Fuck'd man! ( :) ).

 

Du baserer deg på de 2-3 kampene Huntelaar har spilt er rett og slett skammelig, han kommer til et helt nytt lag, en helt annen måte å spille fotball på (etc), det tar tid å innrette seg.

Du kan umulig ha sett Huntelaar i Eresdivisjonen, hvis statistikken ikke klarer å imponere deg må jeg spørre deg om du har sett på den? Det er langt ifra mange som har klart en slik statistikk over en så lang periode som "Der hunter" har klart.

 

Om han blir et suksessfult kjøp fra RM gjenstår å se, jeg tror dessverre ikke det, men det blir direkte latterlig å basere seg på så få kamper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du sier at VDV og Huntelaar som middelmådige eller dugendes så er det lite jeg kan få gjort, You Fuck'd man! ( :) ).

 

Du baserer deg på de 2-3 kampene Huntelaar har spilt er rett og slett skammelig, han kommer til et helt nytt lag, en helt annen måte å spille fotball på (etc), det tar tid å innrette seg.

Du kan umulig ha sett Huntelaar i Eresdivisjonen, hvis statistikken ikke klarer å imponere deg må jeg spørre deg om du har sett på den? Det er langt ifra mange som har klart en slik statistikk over en så lang periode som "Der hunter" har klart.

 

Om han blir et suksessfult kjøp fra RM gjenstår å se, jeg tror dessverre ikke det, men det blir direkte latterlig å basere seg på så få kamper.

 

Mener fortsatt at de er middelmådige ja. Vi har nok ganske ulike målestokker angående det der, noe som sikkert kan forklares ut fra at du er Roma-fan (slik jeg skjønner nicket iallefall(?)) og dermed anser Huntelaar, John Arne og Bjørn Helge Riise blant verdens beste spillere :p. Når jeg kalte van der Vaart for middelmådig mener jeg at han ikke er god nok for de 3-4 beste klubbene i Spania, Italia, England.

 

For all del, Huntelaar kan fortsatt overraske meg, men ser allikevel på det som så godt som umulig. Når du synes statistikken virker imponerende synes jeg du burde slå opp på Kezman. Han scorte i likhet med Huntelaar mange mål over lang tid i Nederland. Afonso Alves scorte haugevis av mål for to sesonger siden og det har også gått dårlig med han. Nederland har en dårlig liga og derfor tar jeg statistikken derifra med en klype salt.

Lenke til kommentar
Mener fortsatt at de er middelmådige ja. Vi har nok ganske ulike målestokker angående det der, noe som sikkert kan forklares ut fra at du er Roma-fan (slik jeg skjønner nicket iallefall(?)) og dermed anser Huntelaar, John Arne og Bjørn Helge Riise blant verdens beste spillere :p. Når jeg kalte van der Vaart for middelmådig mener jeg at han ikke er god nok for de 3-4 beste klubbene i Spania, Italia, England.

 

For all del, Huntelaar kan fortsatt overraske meg, men ser allikevel på det som så godt som umulig. Når du synes statistikken virker imponerende synes jeg du burde slå opp på Kezman. Han scorte i likhet med Huntelaar mange mål over lang tid i Nederland. Afonso Alves scorte haugevis av mål for to sesonger siden og det har også gått dårlig med han. Nederland har en dårlig liga og derfor tar jeg statistikken derifra med en klype salt.

No Offence, men elendig humor ;)

 

Når du beskriver dem som middelmådige sier det svært mye om din fotballkunnskap, vi kaller en spade for en spade, og uansett hvor mye du ønsker å bortforklare ordet "middelmådig" så betyr det fortsatt det samme. Dessuten er både VDV og Huntelaar gode nok til de beste klubbene i Italia, Spania og England (Muligens med unntak av Barca, Chelsea og United og sikkert Inter, sistnevnte pga en særegen trener).

 

Du må se ting i perspektiv, Huntelaar har bevist det over flere år, det hadde ikke Afonso Alves, noe som også gjorde at han havnet i Boro. Forøvrig så skåret gutten 11 mål på 6 kamper i sin debut-sesong meg bekjent (noe som er brukbart), siden den gang har det gått nedover.

 

Virker som du ikke klarer å oppfatte at jeg også er skeptisk til "Der Hunter", for det er jeg. Dog klarer jeg å la meg imponere av den eminente statistikken han har, som ingen andre i nyere tid kan vise til (I Eresdivisjonen).

Lenke til kommentar
Perspektiv Huntelaar målsnitt over mange år osv

Huntelaar:

2005-2009 Ajax 79mål på 97 kamper; målsnitt på 0,81

 

Kezman.

2000-2004 PSV 105mål på 122 kamper; målsnitt på 0,86

 

Hvis vi skal følge statistikken slik som du sier må jo Kezman være bedre enn Huntelaar. Kezman spiller i dag for PSG, han har altså falt igjennom i både Chelsea og Atletico.

 

Hvilken klubb som kjøper spilleren har ikke noe med hvor god spillerene er. Det er nok også denne illusjonen som gjør at mange tror Ajax fortsatt får opp den ene store stjernen etter den andre i akademiet, men det er ikke nok å bare se på hvilke klubber men også hvordan de presterer i den klubben. Nå håper jeg ikke at du angriper meg igjen med det Ajax-tøvet eller om van der Vaart og Huntelaar er middelmådig. Bare for å gjøre det klinkende klart så synes jeg verken van der Vaart eller Huntelaar virker gode nok for Real Madrid per dags dato! Hvis du fortsatt vil kverulere om Huntelaar og statistikken kan vi heller diskutere det i en ny tråd istedet for å ødelegge denne her om akademier :p

 

Og sånn til slutt vil jeg bare si, slik at ingen misforstår meg, at Ajax for all del har et bra akademi!

Endret av Kenny-boy
Lenke til kommentar

Huntelaar er ikke fra Ajax akademiet. Han er n?rmere verdensklasse enn middelmådighet også. For aldersbestemte landslag har han en god målrate, på seniornivå har han en god målrate, Han er en naturlig målscorer som trenger tid til å tilpasse seg spania. Cruyff, Van Basten, VDS, Bergkamp, VDV, Sneijder, Heitinga , Babel. Relativt bra spør du meg.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
*Snip*

Hehe, glemte å legge til "Beste Nederlender" bak setningen :blush:

 

Du trekker konklusjoner jeg aldri har ment eller skrevet. Det at en storklubb kjøper en spiller er derimot en bekreftelse på at en spiller i det minste ikke er en middelmådiget (!).

 

Jeg kan nevne (Som har blitt solgt, med stort potensialet))

 

* Nigel De Jong.

* Van der Vaart.

* Ryan Babel.

* Heitinga.

* Maduro (Vanskelig å komme inn på Valencia's midtbane).

* Sneijder.

 

Itilegg til de x-antall spillerne de har hentet fra diverse nasjoner og videreutviklet de.

 

Det er en stor forskjell på rein idioti og kverulering. Jeg har tidligere sagt at jeg neppe tror Der Hunter blir det store kjøpet Madrid håper de får (har du fått med deg dette?). VDV derimt har vært god i Madrid drakta, men hvis du har fått det med deg så har han gått endel skadet ;=

 

Huntelaar er ikke fra Ajax akademiet.

Nop, han er PSV-gutt :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Huntelaar er ikke fra Ajax akademiet. Han er n?rmere verdensklasse enn middelmådighet også. For aldersbestemte landslag har han en god målrate, på seniornivå har han en god målrate, Han er en naturlig målscorer som trenger tid til å tilpasse seg spania. Cruyff, Van Basten, VDS, Bergkamp, VDV, Sneijder, Heitinga , Babel. Relativt bra spør du meg.

Av spillere født 1980 eller sener så er det kun de 4 siste, og hvis du sammenligner de opp mot Cruyff og van Basten så mangler de en god del for å komme på dems nivå.

 

Ser vi på Sevilla og spillere født 1980 eller senere får vi Capel, Reyes, Puerta, Navas, Ramos. Disse er av nogenlunde lik kvalitet som Ajax-spillerene, men Ramos og Capel (hvis han fortsetter i samme sporet) skiller seg ut som virkelige gode spillere, mens jeg kun ser på Sneijder som opp i mot like god spiller fra Ajax.

Lenke til kommentar
Av spillere født 1980 eller sener så er det kun de 4 siste, og hvis du sammenligner de opp mot Cruyff og van Basten så mangler de en god del for å komme på dems nivå.

 

Ser vi på Sevilla og spillere født 1980 eller senere får vi Capel, Reyes, Puerta, Navas, Ramos. Disse er av nogenlunde lik kvalitet som Ajax-spillerene, men Ramos og Capel (hvis han fortsetter i samme sporet) skiller seg ut som virkelige gode spillere, mens jeg kun ser på Sneijder som opp i mot like god spiller fra Ajax.

Da tror jeg du må se en gang til, Se på de jeg nevnte, det er flere som har imponert, dessverre har endel unggutter gått til feil klubber med altfor feit stal på de respektive plassene ;)

Lenke til kommentar
Du trekker konklusjoner jeg aldri har ment eller skrevet. Det at en storklubb kjøper en spiller er derimot en bekreftelse på at en spiller i det minste ikke er en middelmådiget (!).

Det at en storklubb kjøper en spiller er langt i fra noen bekreftelse på at en spiller ikke er middelmådig. Kan jo nevne et flertall av dårlige spillere som av en eller annen grunn blir kjøpt av en storklubb, deriblant Kezman som tidligere nevnt.

 

Det er en stor forskjell på rein idioti og kverulering. Jeg har tidligere sagt at jeg neppe tror Der Hunter blir det store kjøpet Madrid håper de får (har du fått med deg dette?).

Fikk faktisk ikke med meg at du har nevnt det i farten nei... :p Godt at vi har samme synspunkt der i alle fall.

VDV derimt har vært god i Madrid drakta, men hvis du har fått det med deg så har han gått endel skadet ;=

Van der Vaart var god de første 3-4 kampene. Etter at han kom tilbake fra skaden i høst har han derimot vært helt tragisk dårlig. Du kan rett og slett ikke si imot der. Jeg har tross alt sett alle kampene til Real Madrid i år, og det har virket som om han og Raul har hatt en konkurranse om å være minst mulig nær ballen.

Lenke til kommentar
Van der Vaart var god de første 3-4 kampene. Etter at han kom tilbake fra skaden i høst har han derimot vært helt tragisk dårlig. Du kan rett og slett ikke si imot der. Jeg har tross alt sett alle kampene til Real Madrid i år, og det har virket som om han og Raul har hatt en konkurranse om å være minst mulig nær ballen.

Selvsagt finnes det mange eksmpler på spillere fra Nederland som har gjort det elendig, men det er ikke uten grunn at landslaget gjorde det så bra i EM.

Hvis en klubb kjøper en spiller for et massivt beløp så er det en bekreftelse på at han er god og innhar en viss kvalitet, de kjøper ikke lausunger.

Nå kommer vi innpå perspektiver igjen, hvor gode har Madrid generelt sett vært? Elendige (bortsett fra de 4-5 første kampene).

 

Edit: Når det gjelder Kezman, så var det åpenbart at presset ble for stort for gutten, han lyktes verken i Chelsea eller Atletico hvor han hadde relativt høye forventninger, noe han ikke hadde i Fenerbache, hvor han gjorde det greit utifra skåringsstatistikken (Har ikke sett mye av Fenerbache bortsett fra på Eurogoals) ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Selvsagt finnes det mange eksmpler på spillere fra Nederland som har gjort det elendig, men det er ikke uten grunn at landslaget gjorde det så bra i EM.

Hvis en klubb kjøper en spiller for et massivt beløp så er det en bekreftelse på at han er god og innhar en viss kvalitet, de kjøper ikke lausunger.

Nå kommer vi innpå perspektiver igjen, hvor gode har Madrid generelt sett vært? Elendige (bortsett fra de 4-5 første kampene).

Tror jeg stopper diskusjonen nå før det går for langt! Har aldri vært uenig i at Ajax har et bra akademi. Alt jeg sier er at jeg ikke tror de har det beste akademiet per dags dato, noe man kan se på spillere født 1980 og senere som sagt før. Husk at alt startet med at jeg kalte van der Vaart og Huntelaar for middelmådige. Huntelaar har ikke vist noe som skulle tilsi noe annet ihvertfall. Van der Vaart har heller ikke vist noe annet i Madrid siden skadeoppholdet. Glimt av storhet er ikke det samme som verdensklasse. Til og med Riise kan ha en god dag, noe du sikkert har fått med deg.

 

Det å se forskjell på en middelmådig og en god spiller i en dårlig klubb, i en ennå dårligere liga er såpass vanskelig at middelmådige spillere fort kan ende opp i en storklubb per i dag, siden de ikke tør å risikere at noen andre snapper opp en god spiller for en billig penge. Dette er jeg redd for at har skjedd med Huntelaar.

Endret av Kenny-boy
Lenke til kommentar
Tror jeg stopper diskusjonen nå før det går for langt! Har aldri vært uenig i at Ajax har et bra akademi. Alt jeg sier er at jeg ikke tror de har det beste akademiet per dags dato, noe man kan se på spillere født 1980 og senere som sagt før. Husk at alt startet med at jeg kalte van der Vaart og Huntelaar for middelmådige. Huntelaar har ikke vist noe som skulle tilsi noe annet ihvertfall. Van der Vaart har heller ikke vist noe annet i Madrid siden skadeoppholdet. Glimt av storhet er ikke det samme som verdensklasse. Til og med Riise kan ha en god dag, noe du sikkert har fått med deg.

Jeg er veldig fornøyd med Riise, han har verken driti seg reglerett ut eller skåret et idiotisk selvmål, det var noe lignende jeg forventet meg (Og det sier litt) ;)

Hele RM laget har vært elendige hittil, utennom en god periode i starten av sesongen, da synes jeg det blir ganske tragisk å dømme en spiller kun utifra et par tre kamper, noe du gjør.

Lenke til kommentar
Hele RM laget har vært elendige hittil, utennom en god periode i starten av sesongen, da synes jeg det blir ganske tragisk å dømme en spiller kun utifra et par tre kamper, noe du gjør.

For all del, har ikke lagt ned noen endelig dom over hverken Huntelaar eller van der Vaart, men slik de presterer NÅ FOR TIDEN er de en del numre for små for Real Madrid!

Lenke til kommentar
For all del, har ikke lagt ned noen endelig dom over hverken Huntelaar eller van der Vaart, men slik de presterer NÅ FOR TIDEN er de en del numre for små for Real Madrid!

Du virker utrolig dømmende, er en grunn til at folk reagerer ;)

Men i den konklusjonen din er jeg selvsagt enig i, men det tar tid å innrette seg i en klubb.

Lenke til kommentar
  • 13 år senere...
On 8/26/2008 at 11:53 AM, Gaston said:

Arsenal har det beste akademiet. Om spillerne er 100% egenproduserte er en annen sak, men de henter jo 15-16åringer og har de i klubben til de er 19-20år før de får debuten for a-laget. Og dem er det mange av. Sånn sett er Arsenal suverene. Arsenal er også et av de mestvinnende laget i FA Youth Cup.

nå er Man Utd som er mestvinnende i en FA Youth cup

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...