Gå til innhold

Ødelakt kamera i vann?


Anbefalte innlegg

Ok, har et lite problem her som jeg trenger tips på hvordan løse. Var på en fest i helga, hvor det også befant seg et boblebad. Alkohol, vann og kamera er visst en veldig dårlig kombinasjon, så dum som jeg var klarte jeg å miste ei anna jente sitt kamera i vannet. Fikk det raskt ut og satt til tørk, og idag sa hun at alt funket, bortsett fra at det var veldig mye dugg på linsa.

 

Nå, hvordan skal dette behandles? Leveres inn til en fotobutikk som fikser det? Bare prøve å tørke det? Er egentlig litt blank på kompaktkameraer så all hjelp vil hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem å levere det inn. Du skjønner sikkert selv at det er altfor dyrt. Det beste er å la kamera ligge et varmt sted (bad med varmekabler) for å dampe ut duggen. Dvs det er eneste mulighet. Ingen oven eller noe slik. Ikke legg det direkte på varmekablene heller. Det bør være borte etter et par dager. Bare husk å ta kamera ut fra badet når du dusjer, og la det være ute av badet til dampen er borte. Forhåpentligvis ender dere opp med et duggfritt kamera til slutt.

Lenke til kommentar

Har mistet ting og tang i både vann og øl oppigjennom tidene, og et særdeles effektivt triks er som følger:

 

Finn en pappeske stor nok til at du får godt med luft rundt kameraet, fyll et par cm ris i bunnen, sett kameraet på risen, lukk eska og sett på et tørt sted noen dager. Risen trekker til seg fuktigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...