Gå til innhold

GTX280 eller 4870x2


vammaveien

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å lese rundt på forum,men har ikke funnet noen tester ennå på de spillene eller den sjangeren jeg spiller.

Jeg er MMO spiller,og da er det viktig for meg at spille som feks, Warhammer,AION,AOC at de for maksimal utnyttelse av skjermkortet.

Jeg har:

ASUS med x48 Chipset Hovedkort

Intel E8400

8GB Ram.

 

Jeg vil ha råd og derfor spørr jeg dere.

Jeg har bestemt at det skal være GTX280 eller 4870x2 og jeg har bare 4 dager å bestemme meg på så hjelp meg folkens:)

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD 4870X2 er en del bedre. Men i de spillene du nevner så tror jeg ikke CF støtten er særlig bra (om der i det hele tatt) og da drar muligens GTX 280 et lite hakk forbi.

 

Uansett, jeg ville gått for HD 4870X2. For selv om CF støtten ikke er den beste, så yter ikke GTX 280 så mye bedre da heller. Uansett så er det vel helst prosessoren som er viktigst i slike spill. (ikke særlig avansert grafikk)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
HD 4870X2 er en del bedre. Men i de spillene du nevner så tror jeg ikke CF støtten er særlig bra (om der i det hele tatt) og da drar muligens GTX 280 et lite hakk forbi.

 

Uansett, jeg ville gått for HD 4870X2. For selv om CF støtten ikke er den beste, så yter ikke GTX 280 så mye bedre da heller. Uansett så er det vel helst prosessoren som er viktigst i slike spill. (ikke særlig avansert grafikk)

 

Da tror jeg ikke du har spilt AoC. Det er avansert grafikk på høyde med crysis..

Lenke til kommentar

Tusen takk for svarene.

Ja,det er ett valg som ikke er enkelt:)

For prisene på de kortene er ganske like nå,så da er det bare å få valgt.

Jeg spiller ikke AOC mere akuratt nå,men det er slike spill jeg spiller (MMORPG) så for meg er det viktig at jeg kan spille de spillene med best mulig grafikk.

Er det noen her som har testet de kortene på AOC så jeg får en liten formening hva de synes?

Eller Warhammer Beta?

Lenke til kommentar
HD 4870X2 er en del bedre. Men i de spillene du nevner så tror jeg ikke CF støtten er særlig bra (om der i det hele tatt) og da drar muligens GTX 280 et lite hakk forbi.

 

Uansett, jeg ville gått for HD 4870X2. For selv om CF støtten ikke er den beste, så yter ikke GTX 280 så mye bedre da heller. Uansett så er det vel helst prosessoren som er viktigst i slike spill. (ikke særlig avansert grafikk)

 

Da tror jeg ikke du har spilt AoC. Det er avansert grafikk på høyde med crysis..

AoC er ikke et spill som jeg ville sagt var veldig skjermkortkrevende. Jeg har sett det og jeg kan med en gang så fast at det er langt unna noen Crysis-grafikk. Både i ytelse og i grafikk. (crysis krever langt mer av skjermkortet)

AoC topper listen over de MMO'ene med best utseende, men kommer ganske greit ned på den totale listen.

 

Om man i visse tilfeller kommer til steder med gode lyseffekter så ser det ganske fint ut, men det er altså LANGT færre detaljer, polygoner, shadere og lavere teksturer. Det er ikke dårlig, men ikke i nærheten av tyngden Crysis kan levere.

 

Age of Conan ligger tett oppp mot grafikken som vi finner i Oblivion.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Her har en gjort en litt mer detaljert testing av GTX 280 mot HD 4870 i Crossfire: http://www.hardforum.com/showthread.php?p=...#post1032677354

HD 4870 i crossfire blir det samme som HD 4870X2.

 

For mens HD 3000serien sin crossfire-støtte og ytelse har vært laber så skalerer visstnok HD 4870 ganske så bra i Crossfire, og ytelsen var et godt hakk opp fra GTX 280.

Dette var vel og merke med en svært høyt klokket prosessor. (4GHz)

Quad-Core, og 4GB med RAM er også anbefalt.

Lenke til kommentar

Syntes det er litt tidlig ennå, venter på nye drivere og hva det blir av sideport blant annet her, men jeg heller sterkt mot x2.

Her har du en fin sammenligning, fenomenalt og kunne se selv med egne øyne.

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

Digger mye av det den fyren gjør, har iallfall litt peng og rutte med.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
4870x2 nå

eller vente til 280 går over til 55nm, da blir det god del raskere.

 

 

en god del raskere?? dette må du utdype litt...

 

når jeg ser de spillene du spiller tror jeg rett og slett at et 4870 skulle holde fint, men kan jo være vanskelig og ikke gå får det værste når man er i dt hjørnet :)

 

men er litt usikker på om du blir og klare og mærke forskjell hvis du ikke kjører mye 3dmark og FRAPS og sånnt

Lenke til kommentar

Ikke det beste reviewet jeg har sett.

 

1. Han tar ikke med prisen i beregningene sine.

2. Han må ha (sannsyneligvis med vilje) valgt en driver som senker kompatibiliteten til GTX 280. For GTX 280 har med nyere drivere PhysX-støtte og ville gitt 4 ganger høyere ytelse i CPU-testene. Noe som naturligvis ville gitt langt bedre total ytelse.

3. Han sier han ikke kjører i Crossfire modus... Noe som naturligvis er tull.

Lenke til kommentar
Ikke det beste reviewet jeg har sett.

 

1. Han tar ikke med prisen i beregningene sine.

2. Han må ha (sannsyneligvis med vilje) valgt en driver som senker kompatibiliteten til GTX 280. For GTX 280 har med nyere drivere PhysX-støtte og ville gitt 4 ganger høyere ytelse i CPU-testene. Noe som naturligvis ville gitt langt bedre total ytelse.

3. Han sier han ikke kjører i Crossfire modus... Noe som naturligvis er tull.

 

Hehe likte du ikke den fyren eller :p , poenget mitt var uanset ikke hvor bra videoen var men syntes det er så greit å se en slik test med egne øyne, istedenfor og bare kikke på grafer og den slags. Er ihvertfall en del mer spennans.

 

Anyways, nei han tar ikke med prisen jaja, men hvis du ser noen av de andre videoene han har så virker det som penger er ikke noe han bryr seg for mye om, eller har for lite av. Jeg for min del bryr meg ikke om det, jeg sjekker bare prisen selv her i norge.

 

Ang GTX280 så vet jeg ingenting om. Det ville vel kanskje gitt bedre ytelse i crysis benchen også da eller ?

 

Og ang crossfire så sier han ikke spesifikt at han ikke kjører i crossfire "modus", men at det ikke er crossfire som i at det er bare ètt kort og ikke 2 stk av dem. (regnte med du mente det han sa omtrent 4:40)

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Og ang crossfire så sier han ikke spesifikt at han ikke kjører i crossfire "modus", men at det ikke er crossfire som i at det er bare ètt kort og ikke 2 stk av dem. (regnte med du mente det han sa omtrent 4:40)

Ja, antar det var ca da. Skjønte jo at han mente at han ikke kjørte to skjermkort, men slik han uttrykte det så fikk en opplevelsen av at det kun var snakk om en enkelt GPU.

 

Hehe likte du ikke den fyren eller , poenget mitt var uanset ikke hvor bra videoen var men syntes det er så greit å se en slik test med egne øyne, istedenfor og bare kikke på grafer og den slags. Er ihvertfall en del mer spennans.

Hehe,

Kanskje HW.no skulle begynnt med det. :p

 

Ang GTX280 så vet jeg ingenting om. Det ville vel kanskje gitt bedre ytelse i crysis benchen også da eller ?

Nja, akkurat Crysis har ikke støtte for fysikkprosessering via skjermkortet så det ville nok ikke vært noen særlig forskjell. :)

 

Anyways, nei han tar ikke med prisen jaja, men hvis du ser noen av de andre videoene han har så virker det som penger er ikke noe han bryr seg for mye om, eller har for lite av. Jeg for min del bryr meg ikke om det, jeg sjekker bare prisen selv her i norge.
Ok, hehe.
Lenke til kommentar
Kanskje HW.no skulle begynnt med det. :p

 

Hadde neimen ikke vært meg imot det gitt. Sett hvor rotete de egentlig har det :ph34r: og hvordan det ser ut hvor de jobber.

 

Hadde bare vært stilig om oss forum brukere også kunne bruke youtube av og til og vise tester og resultater.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
HD 4870X2 er en del bedre. Men i de spillene du nevner så tror jeg ikke CF støtten er særlig bra (om der i det hele tatt) og da drar muligens GTX 280 et lite hakk forbi.

 

Uansett, jeg ville gått for HD 4870X2. For selv om CF støtten ikke er den beste, så yter ikke GTX 280 så mye bedre da heller. Uansett så er det vel helst prosessoren som er viktigst i slike spill. (ikke særlig avansert grafikk)

 

Hva mener du med Crossfire? Det er ett kort med 2 kjerner.

 

Vis jeg ikke tar feil, så opererer den det samme som 1 GPU, og ikke Crossfire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...