Gå til innhold

Kan spare 28 millarder på femtoceller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muligens det mest idiotiske jeg har sett i år. For de i grisgrente strøk vil det jo si at man må kjøpe seg ICE mobilt bredbånd for å kjøre det dærre femtocelle greiene på. er sikkert en idè for de som skal holde arrangement i gamle bomberom, eller for de som bor i et, men kan ikke i min villeste fantasi tro at det kan være så alt for mange som gjør det.

Lenke til kommentar

Den dingsen der så jeg ikke poenget med, med mindre som pekt ut ovenfor, om en bor i et sted med veeeeeldig dårlig dekkning.

 

Høres ut som mobil operatørens versjon av tripple p(l)ay,

1 betaling: selve dingsen

2 betaling: dedikert bredbånd for dingsen, installasjon og måndtlig utgift

3 betaling: normal takst for teleminutter/sms brukt.

 

Tror de fleste klarer seg med normal mobil dekning og/eller VoIP.

Lenke til kommentar

Trodde det var litt av meningen med femtoceller? At naboen skal kunne snylte på dekningen? Men det kan gjøres slik at han ikke får rabatten via din femtocelle. Eventuelt er det kanskje også mulig at femtocellen betaler seg ved at operatøren betaler deg "leie" når andre bruker din femtocelle. Sikkert mange måter å gjøre det på. Står du uten mobildekning eller med to streker på dekningsindikatoren hjemme kjøper du nok en femtocelle uansett.

Lenke til kommentar
Trodde det var litt av meningen med femtoceller? At naboen skal kunne snylte på dekningen? Men det kan gjøres slik at han ikke får rabatten via din femtocelle. Eventuelt er det kanskje også mulig at femtocellen betaler seg ved at operatøren betaler deg "leie" når andre bruker din femtocelle. Sikkert mange måter å gjøre det på. Står du uten mobildekning eller med to streker på dekningsindikatoren hjemme kjøper du nok en femtocelle uansett.

 

Tenkte tanken jeg også, men i og med at denne trafikken går over din tilknytning til internett så er det jo litt dumt. Nå tar riktig nok komprimert tale i mono fra mobiltelefon veldig lite plass så det argumentet mitt faller kanskje bort..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...