Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uansett hva som kommer opp som antall subscibers, så er det trolig større tall enn hvem som egentlig har valgt å subscibe. Se her, mange har blitt trukket for 1 mnd ekstra enda dem kansellerte kontoen 1 uker eller før kontoen ble fryst.. http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/193410/page/1

 

Det som kan være grunnen er; Funcom trekker ikke kontoen din med engang du betaler, men venter gjerne 2-3 uker før du blir trukket.

 

Da disse folkene avbryter sitt abbonement så skal de selvfølgelig betale for den måneden de allerede har spilt.

 

Har flere ganger blitt reservert penger for Funcom, så blitt tilbakeført til konto, for også bli trukket 2 uker senere.

 

Edit: men så fjerner jeg visa info hver gang jeg betaler :) tryggest slik.

 

edit2: Selvfølgelig, om dette er sant så er det synd i Funcom. Håper bare det order seg, siden jeg liker både AO og AoC, som Funcom styrer.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Med tanke på hvor mye de arbeider med patcher etc - jo.

Er som å leie inn utviklere på overtid, da dem hele tiden arbeider med spillet, så syns det er fair jeg. En 100 lapp i måneden er ikke mer enn 3 grandis'er, så grin et annet sted Nagina :)

 

Med tanke på hvor mye de arbeider med patcher? Ok, hvorfor tror du? det er rett og slett fordi spillet er halvferdig. Spillet er instanced/zone basert. Slike spill synes jeg skal være langt i fra subscription spill, akkurat som Guild Wars kan man si.

Det store PVP er ikke med, og er enda ikke kommet, end-gaming som man sier er så lite av at du ender med å lage ny karakter å spille gjennom det samme shiten.

 

En som nevner at du har kanskje HOPPET OVER noen quests? Verden er visst så lite at du må plukke hver eneste quest hvis du skal følge timeplanen i levlingsfasen, glemmer du 2-3 quests så ender du med å gjøre Villa quests, eller de må du uansett gjøre for å komme opp i level.

 

Og ja, holder meg enda for at Age of Conan burde ikke hatt betaling per måned, heller realease expantions hvert halvt år som guild wars gjør, like greit for et spill som Age of Conan (GW copy med tanke på zones/instancse).

 

PS! Guild Wars er gratis per måned, og er MEGET forståelig med tanke på zones/instances!

Endret av nagina
Lenke til kommentar

GW COPY MED TANKE PÅ INSTANCE?!

 

OMG, da har jeg hørt det også... Du vet at denne teknologien er ikke GW som har kommet med? Anarchy Online har hatt dette fra dag 1.. Everquest bruker visst nok også det.

 

Nagina, din GW fanboyism kan du dra en annen plass med.

 

Nevnte jeg at GW ikke er et fullverdig MMO?

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Det som kan være grunnen er; Funcom trekker ikke kontoen din med engang du betaler, men venter gjerne 2-3 uker før du blir trukket.

 

Trykket du på linken i det hele tatt?

 

Les :

edit2: Selvfølgelig, om dette er sant så er det synd i Funcom. Håper bare det order seg, siden jeg liker både AO og AoC, som Funcom styrer.

 

This post has been edited by Bjohansen: Today, 15:24

 

Tror nok han gjorde det ja...

Endret av The Very End
Lenke til kommentar
Det som kan være grunnen er; Funcom trekker ikke kontoen din med engang du betaler, men venter gjerne 2-3 uker før du blir trukket.

 

Trykket du på linken i det hele tatt?

 

Som "The very end" skriver, så gjorde jeg det. For alt jeg vet så kan dette være en feil i systemet eller Funcom som tuller. Men man burde ta alt med en klype salt og ikke tro på alt som blir skrevet.

 

edit: og der avslutter jeg, orker ikke denne diskusjonen mer. Alt som blir sagt her er at andre spills fanboys har rett, og vi har feil.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
GW COPY MED TANKE PÅ INSTANCE?!

 

OMG, da har jeg hørt det også... Du vet at denne teknologien er ikke GW som har kommet med? Anarchy Online har hatt dette fra dag 1.. Everquest bruker visst nok også det.

 

Nagina, din GW fanboyism kan du dra en annen plass med.

 

Nevnte jeg at GW ikke er et fullverdig MMO?

 

Kan skrive en hel side om GW elendighet, enkelt og greit, bare se på PVE, helt for jævlig men nok om det. Brukte bare GW som eksempel, nå har jeg ikke spilt AO, noe som ikke ble noe som helst suksess for å si det sånt, på en måte ute av bildet. (se; død)

 

Ehm, hadde jeg brukt WOW som eksmpel på noe annet så hadde jeg blitt kalt for WOW-freak eller hva nu dere kaller dem for, går ikke ann å bruke noe som helst eksempler her når AoC fanboys angriper rett på strupen.

Beklager på fanboy ordet, er ikke noe ondt ment men er bare noe enkelte er, er ikke noe dem selv kan bestemme, er så lett å se fanboys hvordan dem skriver eller har meninger om et spill dem er fanboy av.

 

Er fortsatt MMO, uansett hvordan du vender på det, men AoC er ikke langt unna, eneste som skiller disse spill er at AoC er delvis open world.

Lenke til kommentar

Begynte med Age of Conan veldig positivt innstilt til spillet me godt mot. Begynte og spille, start plassen var veldig bra. Men etter hvert når jeg kom meg bort fra start plassen og begynnte og vandre rundt i verden ble jeg veldig skuffa.

Grafikken var topp kjører den på maks!. Men var noe som manglet. Fikk aldrig samme følesen som jeg fikk første gang jeg spillte wow. Grafikken var mye dårligere men duverden for en stevning det var i den verden.

Lenke til kommentar

Sannheten enkel.

Funcom leverte et produkt som ikke holdt det den lovet.

Halvparten av tingene som de lovet skulle være med i AOC var ikke der ved release.

Det hjelper heller ikke når Erling Ellingson juger til folk heller som dere kan se her:

 

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/19...ideos/play/1248

 

SÅ sier han jo at betalings systemet virket perfekt etter Launch? hva fanken mener han med det?

Så det er mere viktig enn allt annet.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
Nå spiller jeg på fury , og jeg merker veldig godt at det har blitt flere og flere pålogget nå på sensommeren. Både i guildet og ellers, det har også blitt merkbare mye mindre whining på OCC , men det forklarer jo det hele når jeg ser at dere henger her.

 

Når det gjelder bugs , så har jeg ikke vært merkverdig plaget bortsett når gjelder gems og palisade questet.

 

Til blf, hvis du må grinde mye før du kommer til lvl 65 så har du misset noe quests, det går ann å gjøre de røde questene også!

 

Jeg har nå en kdr på 0.33 i pvp , å ja det er irriterende å queste alene i khesatta , men å grinde i gruppe blir jo mer spennede siden man må passe på NPC`er og andre grupper i nærheten.

 

Til sist håper jeg Aoc består som ett etterhvert heltfeilfritt, morsomt og populært spill. Kan ikke skjønne at normenn ønsker noe annet, men som verdens mest sutrete folkeslag er vel det vanskelig å ha en god holdning/instilling.

Har gjort alle de røde, og jeg har ikke misset noen (så og si sjekket overalt der jeg har mulighet til å bevege meg.)

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er linket før men...

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/08/12/543382.html

 

Nekter å innrømme at det går dårlig, taler uasant mht wow og følgende sto også;

 

Funcom vil ikke uttale seg noe om hvor mange aktive spillere de nå har. Førstkommende fredag skal selskapet legge fram sin kvartalsrapport, men etter det Dagbladet.no forstår vil det ikke presenteres noen nye tall over antallet aktive spillere.

 

Vil ikke presentere nye tall over aktive spillere? Ehhh hvorfor ikke det da? Hvca er det dem prøver å skjule?

Lenke til kommentar

Tror et av problemene med AoC er den enorme "hypingen" som PR avdelingen til Funcom drev med før lansering. Det skrudde forventningene til gamere opp i skyene, og det er ikke rart at gamere også dømmer spillet basert på de forventningene som ble bygget opp. Hvis vi setter alle bugs og slikt til side så virker det som om mange spillere (meg inkludert) er skuffet over at innholdet i spillet og opplevelsen ikke lever opp til disse forventningene. Så selv om Funcom fikser bugs og leverer noe mer innhold så har de nok trolig allerede tapt denne massen med spillere. Når dette er sagt så tror jeg AoC overlever, men dog ikke som andre største MMO noe jeg synes er fryktelig synd for jeg hadde virkelig ønsket de skulle lykkes.

Lenke til kommentar

Nei, Age of Conan er ikke dødt.

 

Har merket meg at det faktisk er mye triveligere å spille nå, enn det var for en måned siden. Dette er fordi at alle whinerne som spammer ooc chatten har forlatt spillet, og nå sitter det igjen spillere som faktisk liker spillet. Og det har økt med folk siden ferien er over, tar meg ikke lange tiden å få ordnet sammen en gruppe lenger, og dette gjør spillopplevelsen mye bedre.

 

Flere positive spillere gjør også at flere bestemmer seg for å prøve, nå uten at de trenger å bli overøst med negativ kritikk.

 

Og det er massiv forskjell på når spillet først kom ut, til hvordan det er blitt nå.

 

Så nå er jeg veldig glad for at det var små irritasjonsmomenter som bugs og memory leaks, slik at klagestammen kunne finne seg noe annet å gjøre.

 

:)

Lenke til kommentar

Hei Folkens,

 

Jeg må virkelig si jeg begynner å bli lei av alle de negative kommentarene som kommer når det gjelder Age of Conan.

 

Jeg har spilt og betatestet de fleste MMOS lansert siste årene. Og se hvordan Age of Conan har gått ifra og være en gråstein til å være en mer eller mindre halvslipt diamant, har vært en spennende prosess, hvis man i stedet for å hele tiden se på bugs og hva som er negativet, kan det kanskje være lurt også å ta en kikk på de positive sidene ved spillet.

 

Til de som sier disse ikke finnes... Hmm da tror jeg kanskje dere i første omgang har valgt feil spill, og heller bør spille et annet :) For jeg tror det at AOC er ikke for alle, det er heller ikke laget for alle.

 

WOW var et spill som når det kom ut, henvendte seg til alle, dvs de hadde fri aldersgrense og, var også spesielt fordi det også var morsomt for en del av de "vanlige jentene" ikke misforstå den jenter :) Jeg har spilt WOW lenge, men for meg er AOC noe helt annet, mye mer utfordrende, her må man faktisk tenke i hver kamp og følge med på motstander. JEg her helt enig i at WOW i dag er mye bedre polert, og det er vanskeligere å finne bugs der, men de finnes de og etter ca 3 år etter slippdato.

 

Nå skal det også sies at Bug i AOC ikke er altfor irriterende, om jeg spiller 12 timer i strekk vil jeg kanskje oppleve en seriøs bug som krever omstart, for å være helt ærlig, en mnd etter launch synes jeg ikke det er så dårlig, ihvertfall ikke i forhold til standard på andre spill.

 

Til dere som går ut å sier at spillet flopper forvi aksjekursen går ned, dere vet nok ikke hva dere snakker om. Grunnen til at kursjen går ned nå er at en haug med spillere med dårlig likviditet kjøpte mye aksjer når kursen lå på 45 kr, dvs at disse lånte penger. når kursen faller så lavt som nå blir de tvunget til å selge.

 

Age of Conan er et av de spillen som har størst potensiale i markedet nå ved siden av spill som WOW og Lotro, og jeg tror Funcom er de rette til å utvikle dette spillet.

 

Om en straks slippes Warhammer, det er en virkelig WOW klone og skal bli spennende å se hvem de tar kunder fra, min guess er at det blir WOW, evt spillere som i dag har kastet seg på AOC fordi det er nytt, og ikke fordi det er et spill og en verden de virkelig ønsker å leve seg inn i.

 

Dette ble litt langt, er lei av og lese kun negativ omtale om AOC, som ofte er ubegrunnet, eller dukker opp i forum hvor folk som ikke har satt seg inn i spillet kommenterer.

:)

Endret av Zarachas
Lenke til kommentar
Logget på for første gang på noen uker nå, for så å se at det var skremmende få players online (så 4 på strekningen Tarantia -> Fields of the dead). Samtidig så har langt over halvparten av Guildmedlemmene 50+ days since last login.

 

Har Conan floppet?

 

Synes denne var litt morsom. Du har vært like lenge av, som de du referer til, og synes det er pussig at de ikke har vært på.

 

I AoC er det enormt mye gjennomtrekk. Tipper man mister omtrent halvparten. Hvis ikke gm'en din har rekruttert i mellom tiden vil guildet "tørke bort".

 

Min erfaring er at mange kun overvar launch og ble borte etter det.

 

 

Sommeren, ferie osv har nok gjort sitt til at aktiviteten ikke har vært på topp. I tillegg er det mange som har lest usannsynlig mye klaging på de offisielle forumene som gjør seg opp en mening basert på det i stedet for å gjøre en skikkelig innsats selv.

Min erfaring er at nesten ingen leser forumene så tviler litt på det med forumene.

 

Når det gjelder dette med ferie er svaret både ja og nei. Ja mange har vært på ferie. Men stort sett varierer det når folk tar ferie. Så i mitt guild ihvertfall har vi vært lite "plaget" med det. Derimot nå begynner det harde virkeligheten for studenter. Med skole festing o.l. og vi har sett vesentlig færre på de siste dagene.

 

Spiller på Wildsoul og ser at endel av de store guildene har lagt spillet på is frem til PvP patchen kommer. I går kveld var vi rundt 40 online i mitt guild, og fikk i gang litt world PvP rundt forbi, men det er vanskeligere enn for 1 måned siden.

Det er et mareritt for tiden å skaffe folk hvis man er et lite eller medium guild. Folk er stort sett på alter pga manglende kult end game.

 

Utrolig tøff konkuranse om de få unguildede også. Og de fleste går til de svære guildene pga 24mans og bk-muligheter.

 

[klipp]Akkurat nå virker det som Funcom har mistet litt oversikten over hvilken retning de vil ta spillet. Det er det jeg er mest bekymret over. [klipp]

Jepp meget observant og godt poeng her. Tror FC gjør klokt i å finne sin nisje i stedet for å satse bredde med tanke på den store gjennomstrømningen man ser.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
...

 

Jeg er 100% enig med deg, en flott skrevet post.

Som du sier kommer klagene mest fra folk som ikek har satt seg inn skikkelig, eller som vet hva de faktisk snakker om. Og ærlig talt, 80% av folk som har problemet i forbindelse med dårlig ytelse etc har bare seg selv å takke, det tar VIRKELIG hardt av datamaskinen å kjøre spillet :)

 

Men men, folk skal få lov til å få ha sine egne meninger, men bare synd at folk bare ser på det negative som du sier, og virkelig ikke ser alt som er bra. Og, patchen i neste uke kommer til å bli SVÆRT spennende!

 

Så som vi sier - AOC er på INGEN måte perfekt, det har en lang vei igjen. Men det har kommet langt, og vil nå langt. Og vi kommer ikke til å felle en tåre for dere som går tilbake til WoW. Selv om mange har gått vekk fra spillet er det forsatt mange igjen å ta av, så å si at det er dødt er bare ønske tenkning fra dem som virkelig bare vil AOC vondt :)

 

Å ffs, kom igjen folkens, det har jo ikke vært ute enn er det 3 måneder nå, gi det litt tid ;) Skal se om 5 år til så er det sikkert et spill som er på høyde med WoW, SELV OM det ikke har like mange spillere.

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/08/12/543382.html

 

Vil ikke presentere nye tall over aktive spillere? Ehhh hvorfor ikke det da? Hvca er det dem prøver å skjule?

 

At det AoC har for lite spillere kanskje?

Hadde de derimot hatt veldig mange så tror jeg de hadde kommet med tall. Det har Funcom gjort i begynelsen, de skrøt på 700k solgte accounts, men hvorfor ikke bare vise til folket hvor mange subscripers det er igjen.

Lenke til kommentar

Tror det vil ta seg opp igjen! :)

Jeg slutta av den simple grunn at jeg aldri har vært en MMO fyr.

Vet ikke med dere andre, men tror at en del vil gi det en try. AoC vil vel få en jevnlig strøm med nye folk som vil prøve spillet etter at de (endelig) innser hvor tåpelig WoW er ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...