Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke rart at du blir angrepet i kesh da er det det? Er ingen andre plasser å være som lvl 80 hvis du ikke raider kjedelig raid content...

 

Skal bli spennende å se tallene som kommer ut den 15 hvis det er datoen. Tallene er kansje ikke så veldig dårlige når dem kommer ut ettersom mange fortsatt henger på for å se hva pvp updaten vil gjøre med spillet.

 

Skulle hatt en tippekonkuranse her!

 

Tipper AoC har 250k active subs ;)

Endret av jihn
Lenke til kommentar
Er ikke rart at du blir angrepet i kesh da er det det? Er ingen andre plasser å være som lvl 80 hvis du ikke raider kjedelig raid content...

 

Nå var jo spørsmålet om AoC er dødt, noe det ikke er. Jeg beviser jo dette ved å nettopp fortelle at jeg blir angrepet med ENGANG jeg logger inn. Folk er overalt.

 

En grunn til at det er såpass mye folk på Wildsoul er nok at det er en av early access serverne.

Lenke til kommentar

Nei, spørsmålet var om AoC hadde floppet. Ikke om det var dødt.

 

Jeg vil si AoC har floppet iforhold til forventningene, men FC har muligens fortsatt endel spillere. Er masse spillere i kesh på Fury også, men det betyr ikke at spillet ikke har floppet. For det er ganske lite med spillere i de andre zonene.

Lenke til kommentar

Sommeren, ferie osv har nok gjort sitt til at aktiviteten ikke har vært på topp. I tillegg er det mange som har lest usannsynlig mye klaging på de offisielle forumene som gjør seg opp en mening basert på det i stedet for å gjøre en skikkelig innsats selv.

 

Spiller på Wildsoul og ser at endel av de store guildene har lagt spillet på is frem til PvP patchen kommer. I går kveld var vi rundt 40 online i mitt guild, og fikk i gang litt world PvP rundt forbi, men det er vanskeligere enn for 1 måned siden.

 

Funcom har nok brent mange broer med veldig dårlig kommunikasjon til communityet også. Synes de har vært dårlige til å informere og svare på forumet i forhold til mine tidligere erfaringer med dem. På den andre siden så er det endel endringer de har gjort som følge av syting fra spillere som har fått veldig negativ tilbakemelding fra andre, kanskje mer seriøse, spillere.

 

Akkurat nå virker det som Funcom har mistet litt oversikten over hvilken retning de vil ta spillet. Det er det jeg er mest bekymret over. Foreløpig spiller jeg forholdsvis aktivt, men jeg er kommet til et punkt der det ikke skal alt for mye mer til før jeg leter etter andre verdener å ha det morro i på kveldstid.

Lenke til kommentar

At Funcom's aksjer har nå gått ned til 63%, gått fra en verdi på 2.9 milliarder til 1.1 milliarder er ivertfall for meg en klar beskjed at AoC har floppet.

 

Aksjeholdere og analysefirmaene anbefaler nå ingen å kjøpe Funcom aksjer heller noe som sender igjen enda større signaler ut at Funcom sliter voldsomt nå.

 

Funcom burde ha en mirakel patch på lur eller så er nok slaget tapt fortere en noen kunne forutsett.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
At Funcom's aksjer har nå gått ned til 63% gått fra en verdi på 2.9 milliarder til 1.1 milliarder er ivertfall for meg en klar beskjed at AoC har floppet.

 

Nesten alle selskaper som gir ut MMO'er blir hypet opp til en unormal høy pris rett før lansering og stabiliserer seg rundt et normalt nivå noen uker/måneder senere.

Lenke til kommentar
At Funcom's aksjer har nå gått ned til 63% gått fra en verdi på 2.9 milliarder til 1.1 milliarder er ivertfall for meg en klar beskjed at AoC har floppet.

 

Nesten alle selskaper som gir ut MMO'er blir hypet opp til en unormal høy pris rett før lansering og stabiliserer seg rundt et normalt nivå noen uker/måneder senere.

 

 

Det er snakk om et "tap" på 1.8 milliarder norske kroner her altså. Finn et annet stort mmo spill med slike "tap" så tidlig så skal jeg være enig.

Lenke til kommentar

Funcom har ikke "tapt" 1.8 milliarder. De hadde en unormalt høy markedsverdi rett før lansering siden markedet hadde ekstreme forventninger til AoC. Folk kjøpte aksjer over en lav sko og da presses prisen opp. Spesielt i media i Norge var det jo en enorm hype, noe mange aksjespekulanter ser sitt snitt i til å tjene endel ekstra kroner.

 

Mange av disse spekulantene, og i alle fall de mindre erfarne, ble engstelige da Northzone solgte 4 millioner aksjer i Funcom. De begynte også å selge og sånt sprer seg fort da folk ser at kursen går nedover.

 

Det er klart at kursen også har blitt negativt påvirket av den store mengden spiller som klager på forumene, men dette utgjør neppe hovedgrunnen til aksjekursens fall.

 

Det blir spennende å se hvordan resultatetene blir når Funcom publiserer Q2 resultatene for 2008. Det er først da vi får reelle data på hvordan det går med Funcom og AoC.

Lenke til kommentar

Er conan dødt ? Ikke enda, men jeg tror mange har forlatt spillet, eller lagt det på is så lenge.

Er conan en flopp ? Nok en gang ikke enda, men jeg tror ikke Funcom har veldig mye tid igjenn å få på plass det spillere ønsker. Jeg tror det Funcom har bommet på noen design valg:

 

* Størrelsen på verdenen. I starten når jeg leste om folk som sa at den var liten, så var jeg ikke enig, jeg syntes sonene hadde en ganske grei størrelse, noe de fortsatt egentlig har. Men etter som jeg steg i gradene (lvl 71 nå) så ble det færre og færre steder å dra, og verdenen skrumpet inn. Med det nye reise systemet så har den egentlig blitt enda mindre da det er enda raskere å reise fra a til b. Her trengs det nye mange nye områder raskt, slik at man har flere alternativer uannsett hvilket level man er på.

Tror også at det meste i hver sone er plassert for hånd, slik at ting se meget bra ut. Men kanskje dette også gjør at det tar lengre tid å bygge opp en sone ?

 

* Siege Battles. Jeg valgte PvE da jeg ikke er så veldig stor fan av PvP, slik at jeg kan styre selv når jeg vil delta i PvP. Men jeg har sett frem til de store salgene om battle keeps, men når jeg ser kravene for å kunne bygge ett, så lurer jeg litt på hvem de har tenkt at skal delta i denne delen av spillet ? Først må man få opp en T3 by før man kan begynne på ett keep, det krever enten mange spillere (guild medlemmer), eller spillere som er meget aktive til å samle/kjøpe ressurser. Men man kan vel angripe ett uten å ha ett selv ? Men de guildene som har ett keep nå har nok mange (aktive) spillere, og da spørs det hvor lett det blir å samle nok for ett angrep hvis man ikke er i en stor guild selv.

Kort fortalt så lurer jeg på om lista er lagt for høyt for denne delen av spillet.

 

* Det er for lett og/eller raskt å komme til level 80. For når man kommer dit så er det ikke så mye innhold, muligens litt bedre på PvP serverene enn PvE ? Det trengs vel mer enn en level 80 sone og noen få raids ? Har hørt mange si "woo hoo level 80, hva nå ?", og jeg begynner å se tegnene selv der jeg er. Snart spilt i ca 3 månder, og jeg har begynt å vurdere om jeg ikke skal legge spillet på hylla. WoW klarte å holde interessen min opp i ca 6 månder, LOTRO i ca 4-5 (det ble aldri kjedelig for meg, men jeg sluttet bare å spille av en eller annen grunn).

En større verden med mer innhold og "lengre vei" i mellom hvert level hadde muligens hjulpet noe her.

 

* Crafting er rimelig meningsløst, i alle fall av hva jeg er opplevd. Det er lite som oppmuntrer til handel mellom spillere, men unntak av ressurser til byer og crafting quests. Det man kan lage er ikke så veldig mye bedre enn det man får fra drops, og det holder ikke så veldig lenge. Tar ikke mange levelene før man finner utstyr som er bedre enn det man nylig lagde. Muligens litt bedre på lvl 75+. Siden alle kan samle alt, så er alle i teorien selvforsynte, eneste grunnen til å handle er for å spare tid på samling. Siden alle kan ha to av fire crafting profs (jeg holder architect utenom da det kun er nyttig for å bygge by/keep, og muligens siege weapons(?), hver guild trenger vel egentlig kun en?), så resulterer det i at det er veldig mange av hvert profession. Da blir det lite etterspørsel og grunn til å handle. Alt man trenger for lage alt er en venn, en char til eller være medlem av en guild så bør ikke slike ting være spesielt dyrt eller vansklige å få det man måtte ønske.

Gathering og crafting systemet bør redesignes slik at spillere ikke blir selvforsynte og det oppforderer eller gjør det helt nødvendig å handle med andre spillere for å få det man ønsker.

 

Jeg forventer ikke at alt skal være ferdig ved lansering, men de grunnleggende innholdet må være på plass, og det må være nok innhold slik at spillere på alle nivåer har noe å foreta seg. Hvis ikke Funcom skulle komme med en "mirakel patch" i nær fremtid, så tror jeg nok at AoC blir det MMO spillet jeg har spilt kortest, av spill som har blitt lansert etter planen. Vanguard ble bare spilt i ca 3 uker, men det ble sluppet før det var ferdig, fordi de gikk tom for penger. Og jeg var ikke interessert i å være en betalende beta tester.

 

Om ikke conan dør eller flopper, så tror jeg ikke det klarer å beholde plassen sin som det nest største (vestlige?) MMO spillet, hvis ikke de klarer å rette opp de områdene som spillerene påpeker som problem områder, i nær fremtid.

 

Skal bli spennende å se hvordan Conan utvikler seg med tanke på både innhold og antall abonnenter.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Trur ærlig talt det er 50% sjanse for at AoC overlever og havner på størrelsen med LOTRO i antall subs eller 50% sjanse det flopper totalt. Alt avhenger av Funcom. Hvis en har lest deres "Investor Risk Document" eller noe sånt, hvor Funcom forklarer riskene med å investere i Funcom så sier de rett ut at fremtiden til Funcom's neste spill avhenger av hvor mye Age of Conan gir i inntekter. Uansett for min del sluttet jeg før 30 free days var over. Og en kan klage på sytingen på forumene hvor mye en vil, men "no smoke without a fire". Det mange glemmer er at folk har forskjellig smak i MMO.

Jeg og ca.15 andre fra hjembygda mi begynte med Age of Conan. Ingen spiller det lengre. Ca 15 andre stykker jeg kjenner fra WoW begynte også med AoC. Ingen spiller det lengre. Andre folk jeg har pratet med sier det samme. Flere syntes AoC var greit nok, men hadde ikke lyst å spille siden ingen av vennene deres spilte lengre.

 

Og trur også det har noe å gjøre med hvordan server man spiller man på.

 

Rask edit: En må heller ikke undervurdere "word of mouth"/jungeltelegrafen. Har sjøl fått minst seks personer til å ikke kjøpe det (før buddy keys kom ut), og når jeg har tilbud dem buddy keys har de sagt nei siden de ikke er hypp på å laste ned 25+ GB. Dog har gitt bort en buddy key på forumet her, og har 4 igjen. Hvis noen vil ha, send meg en melding. =)

Endret av Sceptrum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...