Gå til innhold

WheelMan skaffer tørris, Knopflerbruce rusler sørover og Gigabyte slår på stortromma.


Anbefalte innlegg

Og jeg har cpu-z filer som ikke funker WTF! ??? 1.46, de jeg tok i vista funker men ikke xp :S

 

og det er bare xp jeg kunne clocke i windowns...............

 

 

har LE1620 3708 mhz AIR run.... men jaja... ikke no fil som funke..

 

 

har 3.6 på print

 

og 3580 på en x2 5000+

 

begge er @air, men som sagt hadde 3708 på le1620 athlon air... som er høyeste så morsomt med den på tørrisen trur jeg...

 

1620LE er knoppfler sin, testa noen andre som var hans og men le1620'n var veeldig god så den får dere se mer til ;)

har den her og skal teste den på vann når jeg får tid :)

 

phenomen må jeg fixe noe med, den kjører orthos nå på 1.248 V det er 0.2 V under stock @ 3000 mhz som er MEGET bra, men.

 

er noe med SB600 og PLL, så kan vell hende at jeg skaffer meg 790GX med sb750 =)

 

 

Det var da veeldig morsomt bytte hk, leite etter pll, slite med windows installs, måtte installere xp, prøvde på vista, var en bios instilling som var feil i power management på dfi som gjorde at vista failet å boote.

prøvde alle progs til hk's med 790fx, de bruker som regel samme pll, 790fx bruker 2 forskjellige så gjorde try, trengte enkelt app..

amd overdrive sliter jeg litt med på dfi kortet pga den senker cpu spenninga, f.ex 5000+BE boota jeg på 1.49x V og starte AOD sank den ned til 1.248 V som den ikke skal, under stock det, kunne ta suicide @ 3.2 max da, mye nytte neh...

 

Så var det å bytte til gigabyte, så hadde no lim kommet på en kondensator, pga regna med dice på det kortet men dicen ble borte iløpet av natta :'(

så da kom kondensatoren av, lodda no opplegg på kortet, og fyrte opp igjen, og det funka ganske greit, men fra 1.488 v til 1.536 V skulle gjerne hatt noe imellom der på 5000+'n igrunn...

post-118039-1218480470_thumb.jpg

post-118039-1218480583_thumb.jpg

post-118039-1218482024_thumb.jpg

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

likmark, funka ikke med setfsb eller clockgen, en eller annen tulling har også leita etter det her desperat fant jeg ut, og sent alle docs til Clockgen og setfsb codere, og venta og venta, ikke noe har skjedd.... :S

 

du kan adde 3ghz stock 1.264 V tel lista de foreløpig ;)

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Kjempebra jobb, Knopfl!

 

Nice ghetto-kjøling, men man trenger vel ikke så voldsom kjøling når CPU'ene har coldbug.

 

Prøv CPUCool til PLLen. Ettersom fiskehjernen min husker har den flest PLL'er av de fleste programmer, dog litt mer bugga. Kan være jeg husker feil.

 

Lykke til!

 

Jeg må bruke Special add så fucker ikke AOD med spenningene så my, 0.1 V går den ned.

 

kan øke med 125% som gir meg 1.5625 V som er nok ;) 1.298 V done 3.2 Ghz

 

funnet ut noen andre ting jeg måtte for å få phenomen over 3ghz på dfi kortet, men har allerede hatt den over hva gigabyten noen gang greide suicide!

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=402924

 

Resultater kommer som jeg får dem ;) så lenge jeg er fornøyd med dem @ spenninga :p

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Kjempebra jobb, Knopfl!

 

Nice ghetto-kjøling, men man trenger vel ikke så voldsom kjøling når CPU'ene har coldbug.

 

Prøv CPUCool til PLLen. Ettersom fiskehjernen min husker har den flest PLL'er av de fleste programmer, dog litt mer bugga. Kan være jeg husker feil.

 

Lykke til!

 

CPUCool funker dårlig, men fint om du vil skru av pcen FORT :ph34r: Dvs, det var det som skjedde på iLovecf sitt kort

 

Det stemmer at disse chippene coldbugger, men sjeldent man har en sjans til å ta WR på over 20 grader. Begge rekordene ble satt godt ned på minustallet, -15-20c (3800+) og -20-25c (Opty 156) (husker ikke eksakt antall minus). Da må det dice til, både for å regulere temp dit den er best OG for å kjøle godt nok.

 

Forøvrig greide jeg -44c på en clawhammer (lest i ITE, som gjerne er noen grader varmere enn core temp ved sub-zero) med den ghetto-kjølinga, overrasket over at det ble så bra - nesten like bra som et ordentlig tørrisrør! Neste gang bruker jeg en annen blokk av 100% kobber, som ser noenlunde lik ut. Kanskje tjener jeg noen grader på det også. Cluet er å være aggresiv med stapping av dice mellom finnene :!:

Lenke til kommentar
Kjempebra jobb, Knopfl!

 

Nice ghetto-kjøling, men man trenger vel ikke så voldsom kjøling når CPU'ene har coldbug.

 

Prøv CPUCool til PLLen. Ettersom fiskehjernen min husker har den flest PLL'er av de fleste programmer, dog litt mer bugga. Kan være jeg husker feil.

 

Lykke til!

 

CPUCool funker dårlig, men fint om du vil skru av pcen FORT :ph34r: Dvs, det var det som skjedde på iLovecf sitt kort

 

Det stemmer at disse chippene coldbugger, men sjeldent man har en sjans til å ta WR på over 20 grader. Begge rekordene ble satt godt ned på minustallet, -15-20c (3800+) og -20-25c (Opty 156) (husker ikke eksakt antall minus). Da må det dice til, både for å regulere temp dit den er best OG for å kjøle godt nok.

 

Forøvrig greide jeg -44c på en clawhammer (lest i ITE, som gjerne er noen grader varmere enn core temp ved sub-zero) med den ghetto-kjølinga, overrasket over at det ble så bra - nesten like bra som et ordentlig tørrisrør! Neste gang bruker jeg en annen blokk av 100% kobber, som ser noenlunde lik ut. Kanskje tjener jeg noen grader på det også. Cluet er å være aggresiv med stapping av dice mellom finnene :!:

 

Finnes jo muligheter for å lage tørris selv da , selvsagt skal du ha den kald nok så må du ha et helvetes kaldt kjøleskap : http://www.wikihow.com/Make-Dry-Ice , kan tenke meg at om du kjører den løsningen og putter cpu-kjøleren nedi så kan du få en diger blokk som kan monteres på hovedkortet ;)

Lenke til kommentar

Feel ya likmark, idle lockups @ 3 ghz jada! bare @ 1.264 V, orthos jaja, idle neeeeida! :p

 

men jaja, ubuntu funker som bare det, uptime 5 dager trur jeg ingen lockups, rart MS-DFI phenomen ?...

 

anywayz, clocker som bare det og håååper valve snart ruller ut spill til linux, så vi får kansje andre som følger med så hehe... hmm... optimistisk her nå jeg..

 

anywayz, funker fett nå hk't har 3x PPC 750 wattere, 2 i kabinettet nå.

 

når jeg har tid kommer vann testing... men blitt lite av det =/ jobber søndager og nå :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...