Gå til innhold

"Åndenes Makt" Svada? Eller er det kanskje noe i det?


Anbefalte innlegg

Jeg tror på det overnaturlige fordi at jeg selv har vært i kontakt me det. Det er alltid en mulighet for at jeg bare innbiller meg det, men jeg er sikker likevell. Jeg synes det overnaturlige er et spennende tema som bør bli diskutert mer på diskusjon.no.

Det har allerede et par tråder som hver er på godt over 100 sider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror på det overnaturlige fordi at jeg selv har vært i kontakt me det. Det er alltid en mulighet for at jeg bare innbiller meg det, men jeg er sikker likevell. Jeg synes det overnaturlige er et spennende tema som bør bli diskutert mer på diskusjon.no.

Nei, du TROR du har vært i kontakt med det. Det er en himmelvid forskjell på det og på å innbille seg at en har vært det... :)

 

Sikkert et spennende tema, på lik linje med star wars og harry potter... men virkelig er jeg redd det ikke blir for det...

 

 

 

Av de tusner på tusner av "overnaturlige" hendelser som etter sigende skjer BARE her i landet i løpet av et år, syntes ikke du også at det er veldig rart at det kun er de som opplever dette som "ser" det? Ikke noe bevis, ikke noe av noen verdens ting, det eneste "beviset" de har er at de har "hørt/sett/opplevd" noe de ikke klarer å forklare på annen måte enn "overnaturlig". Men som roberteh sier, vil du tro på det så vil du tro på det, akkurat som å tro på tannfeen, tusser og troll....

 

Som sagt har jeg ikke opplevd EN eneste ting som ikke har en naturlig forklaring, men det er fordi jeg VIL at det skal ha en naturlig forklaring og det har det også hatt. Alt fra knirking og skritt til merkelige tasse lyder og diverse på loftet eller i kjelleren eller på hytta eller i skauen har hatt sin naturlige forklaring, men det er sikkert mye lettere å avskrive det som noe mystisk og overnaturlig hvis en trenger noe slikt å skremme seg selv med. Værsågod! Men jeg tror ikke at sånne ting har noe overnaturlig ved seg og det vil du sikkert finne ut også hvis du undersøker litt.... om du tørr da :p For du tror vel mørket bugner av skapninger som bare har en ting i hodet, å få tak i deg og skremme deg! Du høres lettskremt ut ihvertfall... :)

 

Bare forsøk å husk på at du er i besittelse av den kraftigste 3D simulatoren du noensinne vil ha i din eie, nemlig hjernen din! Den KAN virkelig gi det kalde grøss nedover ryggen bare den får mat nok imellom fantasien... og det er der det du er så sikker på å ha hørt kommer inn... det er fantasi og oppspinn i lange baner! :)

 

 

Men hvis du vil skremmes og tro på slikt skal ikke jeg hindre deg, lykke til ! :D

Endret av RWS
Lenke til kommentar
I tillegg kommer problemet med at det aldri noen sinne noen gang noe sted i verden har forekommet noe overnaturlig som har kunnet blitt bevist / gentatt.

 

Noe ihvertfall jeg finner usansynlig merkelig, da vi her snakker om flere millioner sånne tilfeller årlig....

 

Men best er det når de hevder at de har evner til å "se" utenfor spektret vi andre kan se og ENDA bedre når de hevder at de kan se utenfor spektret som vi kan måle.... Viser igjen hvor lite de kan om ting som vi faktisk i dag KAN måle. Jeg jobber i test avdelingen til et firma som driver mye med testing og må si jeg er forbløffet over det vi klarer å registrere i dag. Det som ofte stopper er ikke at vi IKKE kan måle det, men at det ofte ikke er noe brukt for så nøyaktige og dyptgående målinger! Så vi kan måle hva det skal være, ned til den minste billefis og opp til det største hvalfjert :) Men måle det kan vi og jeg syntes det er forbløffende å se at folk fremdeles hever at de opplever/ser ting vi ikke kan måle, for det kan vi... og jeg blir hver gang sittende med den samme knugende følelsen, nemlig at de lyver/"drømer" det de har sett/opplevd og ikke vil ha det målt.... Fantasi ER virkelig store greier...

 

:D

Lenke til kommentar
Kjæresten sitter klistret til skjermen og ser på Åndenes Makt. Var nettop en "klarsynt" der som svarte feil på en mengde spørsmål som noen spurte om deres avdøde bestefar som visstnok hjemsøkte huset.

 

Hva tror dere, er det bare billig underholdning, eller er det noe i dette med spøkelser og gjenferd, kan det være at de faktisk finner noen som "henger igjen" i dette livet noen ganger?

 

Det er noe i det. Kanskje ikke akkurat spøkelser eller gjenferder men isåfall kanskje noe helt annet som kan minne om eller ligne på det.

 

TV-programmene kjenner jeg ikke så godt til men regner med de er like mye søppel som de fleste andre programmer.

 

RWS, Det er en grunn til at så mange er skeptiske til dette og det er fordi disse fenomenene eller hendelsene er generelt sjeldne og dermed vanskelig å bevise, ihvertfall vitenskapelig.

 

Dette handler ikke om intellekt eller fornuft men om livserfaringer, siden ingen har bevist dette enda må du nesten oppleve det for å vite om det (tro har ingenting med dette å gjøre).

 

Den dagen du opplever noe du ikke kan forklare vil du forstå litt mer om livet, men så får du også masse nye spørsmål som det er vanskelig å svare på.

 

Bare litt info angående naturlige forklaringer.

 

For tusen år siden manglet man naturlige forklaringer på ganske mye.

For hundre år siden manglet vi fortsatt naturlige forklaringer på mye.

I dag har vi ikke funnet naturlige forklaringer på alt.

Om hundre år vil vi ha funnet naturlige forklaringer på flere ting/fenomener.

 

Alt har en naturlig forklaring - men det er ikke sikkert vi har oppdaget den enda. Dersom vi ikke kan forklare et fenomen naturlig i dag (unntatt ved å si personen enten er sinnsyk eller lyver) så kan det være vi finner den forklaringen senere.

Noen mener at alt vi ikke kan forklare naturlig i dag er tull og uvirkelig, dette er selvsagt feil.

 

Andre1983, Jeg skal ikke skryte på meg at jeg kan bevise noe som helst unaturlig vitenskapelig, men å bevise eller overbevise andre er likevel mulig. Det trenger ikke å være en spesiell type person heller, det kunne like gjerne vært deg eller meg som hvem som helst andre. Når du opplever ting som ingen andre tror på og du stemples som løgner eller gal da er det vanskelig å holde seg skeptisk (hvis ikke du velger å tro at du er gal da).

 

En del av disse tingene blir forresten sett på som ukristelig og går imot flere religioner, basert på det så er jeg ikke særlig religiøs. Det er ting jeg tror på men det er mine egne kvalifiserte gjetninger basert på de tingene jeg har opplevd, ikke noe som noen har rablet ned i en bok eller skriftrull for tusener av år siden.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Dette handler ikke om intellekt eller fornuft men om livserfaringer, siden ingen har bevist dette enda må du nesten oppleve det for å vite om det (tro har ingenting med dette å gjøre).

 

Den dagen du opplever noe du ikke kan forklare vil du forstå litt mer om livet, men så får du også masse nye spørsmål som det er vanskelig å svare på.

 

Så jeg forstår altså ikke en dritt av livet hvis jeg ikke har opplevd noe overnaturlig? Så alt det jeg i løpet av mine femti år har opplevd av ting og tang som de fleste skriker opp om som overnaturig og som jeg har funnet en naturlig forklaring på gjør at jeg ikke har skjønnt en puck om livet? :)

Å nei du... Hadde jeg trengt en masse spørsmål om mystiske ting og likt å skremme meg selv og andre med spøkelses historier kunne jeg sikkert gjort dette, men jeg tror ikke sånne historier sier stort om livs erfaringen og hva jeg forstår i livet mitt. Nå er du på jordet eller har formulert deg feil er jeg redd.

 

Så du har sikkert en ENORM innsikt i livet ditt du da siden du har opplevd tonnevis av skumle ting du ikke klarer å forklare? Dette HAR faktisk med intellekt å gjøre, da ignorante er LANGT lettere å skremme med sånne historier og hendelser enn de som ikke er så ignorante.... og TRO på at dette er overnaturlig har med TRO å gjøre jo!!!

 

:)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Dette handler ikke om intellekt eller fornuft men om livserfaringer, siden ingen har bevist dette enda må du nesten oppleve det for å vite om det (tro har ingenting med dette å gjøre).

 

Den dagen du opplever noe du ikke kan forklare vil du forstå litt mer om livet, men så får du også masse nye spørsmål som det er vanskelig å svare på.

 

Så jeg forstår altså ikke en dritt av livet hvis jeg ikke har opplevd noe overnaturlig? Så alt det jeg i løpet av mine femti år har opplevd av ting og tang som de fleste skriker opp om som overnaturig og som jeg har funnet en naturlig forklaring på gjør at jeg ikke har skjønnt en puck om livet? :)

Å nei du... Hadde jeg trengt en masse spørsmål om mystiske ting og likt å skremme meg selv og andre med spøkelses historier kunne jeg sikkert gjort dette, men jeg tror ikke sånne historier sier stort om livs erfaringen og hva jeg forstår i livet mitt. Nå er du på jordet eller har formulert deg feil er jeg redd.

 

Så du har sikkert en ENORM innsikt i livet ditt du da siden du har opplevd tonnevis av skumle ting du ikke klarer å forklare? Dette HAR faktisk med intellekt å gjøre, da ignorante er LANGT lettere å skremme med sånne historier og hendelser enn de som ikke er så ignorante.... og TRO på at dette er overnaturlig har med TRO å gjøre jo!!!

 

:)

 

Er ikke helt sikker på hva jeg skal svare, disse overnaturlige tingene er det ingenting spesielt med. Ikke noe "hokus-pokus", bare helt normale (men uvanlige) ting som skjer.

Enten forstår du mye mindre fordi du får så mange mer spørsmål om ting og livet, eller du forstår litt mer (ikke mye nei) - det spørs hvordan du ser på det. Selv er "logikk" det mest abstrakte jeg vet om men det skal jeg ikke utdype.

 

Overnaturlige ting er altså ikke noe særlig spesielle, det er heller ikke menneskene som er interessert i dette. Bare for å ta et eksempel, hvis noen kan flytte ting med tankene (jeg kjenner ikke til noen tilfeller av dette) så er ikke denne personen noe mer spesiell enn en person som er flink å tegne. Begge deler ville vært helt menneskelige evner eller ferdigheter som hvem som helst kan øve og trene opp.

 

Dette betyr også at det livserfaringsmessig har lite eller ingenting å si hva du mener eller tror om dette. Tenk om du går i graven og ikke trodde at Ken Edwards kunne spise 36 kakerlakker i løpet av et minutt?! Poenget mitt er at du ikke har gått glipp av noenting, der er vi enige og jeg har sikkert ordlagt meg dårlig tidligere. Noen mener de har blitt klokere på livet, noen mener disse overnaturlige tingene er meningen med livet, jeg mener mange bruke for mye tid og energi på dette. Greit nok med disse tingene som hobby men å ha det som livsstil blir iallefall for min del i overkant.

 

Ellers, at visse overnaturlige fenomener faktisk er helt naturlig men mangler en skikkelig forklaring er å regne som veldig sannsynlig. Dermed kan enhver vite at vi kanskje har kastet en ting for mye inn i båsen "overnaturlig", en ting som ikke hører hjemme der.

 

 

Beklager hvis det ble dårlig forklart - men det jeg mente var at det handler ikke om intellekt eller hva du tror på men hva du faktisk har opplevd. Med livserfaringer mente jeg rett og slett opplevelser og ikke noe mer enn det, har du opplevd noe så vet du om det. Det gjør ikke en person som ikke har opplevd det enda.

Lenke til kommentar
Dette handler ikke om intellekt eller fornuft men om livserfaringer, siden ingen har bevist dette enda må du nesten oppleve det for å vite om det (tro har ingenting med dette å gjøre).

Selvsagt har tro alt med dette å gjøre. Det er neppe noen her som vil påstå at de har en forklaring på alt de har opplevd. Problemet er at mange i slike situasjoner likevel er sikre på at de har en forklaring, selv om det ikke finnes noen som helst bevis på at forklaringen deres har noen som helst rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Naranek, Du kan vite hva som har skjedd men ikke hvorfor - her kommer det tro og litt av hvert av ulike teorier og forklaringer inn i bildet. Det er ikke unaturlig at noen blir friske, men noen mener de ble friske ved guds hjelp, energi-kraft-krystaller eller lignende, da blir det fort blandet med tro.

 

Jeg prøver ikke å forklare hvordan ting virker, ofte antar jeg det har med underbevisste kroppsfunksjoner eller det psykiske å gjøre men det er bare gjetning. Fungerer det så er jeg fornøyd, selv om det hadde vært bedre å også kunne forstå det skikkelig.

Lenke til kommentar
Selvsagt har tro alt med dette å gjøre. Det er neppe noen her som vil påstå at de har en forklaring på alt de har opplevd. Problemet er at mange i slike situasjoner likevel er sikre på at de har en forklaring, selv om det ikke finnes noen som helst bevis på at forklaringen deres har noen som helst rot i virkeligheten.

Ja, korrekt.

 

Jeg har hørt at den enkleste forklaringen er som regel den beste, og overnaturlige ting er aldri en enkel forklaring.

 

Å hoppe til konklusjoner basert på eventyr og ingenting er sjeldent den rette konklusjonen.

 

Det er ikke ulovlig å si "Jeg vet ikke hva det var"

 

På et sidespor synes jeg det er suspekt mye "white trash" mennesker som er med på åndenes makt... :hmm: er det en sammenheng mellom utdannelse og det å tro på spøkelser? hmmmm....

Lenke til kommentar

GeirGrusom, Det virker som at du mener du ser en sammenheng mellom noe i det virkelige liv basert på noe du har sett på TV. Altså at du ser mange bomser utgi seg fra å tilhøre en gruppe og så tror du den gruppen i det virkelige liv også består av bomser.

Dette er kan du si en bivirkning av massemedier på TV og brukt riktig styrer du folkeopinionen med denne teknikken. La det være årets største bomser som uttaler seg negativt om f.eks. Irak-krigen og la filmstjerner rope ut og støtte krigen - folk påvirkes av dette og veldig mange vil støtte hva enn det var den mest "suksessfulle" gruppen på TV sa. Denne metoden ble brukt flittig for det den var verdt i opptakten til Irak-krigen, det er veldig mange andre elementer og signaler en kan bruke som påvirker seeres underbevissthet uten at de selv er klar over det.

Ser for meg ut som at du har latt deg påvirke av dette og tror de som tror på overnaturlige ting stort sett er like boms som de du så på TV. Dette stemmer selvsagt ikke og jeg finner slik tankegang like fornuftig som rasisme.

 

Selv søker jeg også de enkleste forklaringene, men de må også passe inn med det som skjer. Dermed blir det gjerne den enkleste mulige forklaringen jeg søker, og ikke en forklaring som må endre på fakta for å passe.

 

Det er ikke så mye som kan komme ut av å diskutere dette, det dreier seg om hva man har opplevd og hva man ikke har opplevd. Og det er lite givende med en diskusjon av typen "dette opplevde jeg", "Nei du lyver, det gjorde du ikke", "Jo, jeg gjorde det", "nei" osv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

haha,det er teit,for en stund siden var det en "klarsynt" mann der som holdt til tynne metallstenger som bøyde seg fram og til bake når han beveget seg ...

Men derimot så jeg en dokumentar om en liten gutt på 4 år som "husket" noe fra et forige liv og hvor han bodde og sånn ... og han hadde aldri vert der og fikk en rekke med spørsmål før de dro til det lande han bodde i "før"

og alt han sa stemte.om det er sant eller ikke vet jeg ikke men ,kinda creepy!

Lenke til kommentar

Rart det ikke er et latterlig antall "overnaturlige" fenomener på sykehus.

 

Jeg synes dette er veldig skummelt selv om jeg er bombesikker på at det ikke er sant. Får lett angst av å gå forbi kirkegårder i mørket selv om min venstre hjernehalvdel vet at det bare er svada.

 

Dama sitter også og ser dette programmet ofte (er dette en damegreie?) og jeg sitter da med skepsis til disse manipulerende, pengesyke programmene som f.eks. Åndenes Makt. Har større respekt for hva hjernen kan gjøre med seg selv enn de unaturlige tingene som hevdes å finnes.

Lenke til kommentar
Rart det ikke er et latterlig antall "overnaturlige" fenomener på sykehus.

 

Jeg synes dette er veldig skummelt selv om jeg er bombesikker på at det ikke er sant. Får lett angst av å gå forbi kirkegårder i mørket selv om min venstre hjernehalvdel vet at det bare er svada.

 

Dama sitter også og ser dette programmet ofte (er dette en damegreie?) og jeg sitter da med skepsis til disse manipulerende, pengesyke programmene som f.eks. Åndenes Makt. Har større respekt for hva hjernen kan gjøre med seg selv enn de unaturlige tingene som hevdes å finnes.

 

Og det er her det hele ligger, i vår hjernes enorme evne til å skape eller se ting og mønstere som ikke er der. Vi er i besittelse av den mest sofistikerte 3D simulatoren som er funnet opp! Den VIL se mønster (og monstre) der det ikke er noe mønster (eller monstre).... Vi innbiller oss ting der det ikke er noe å innbille seg....

 

Så har vi lettskremte sjeler som hyler opp om at dette MÅ være tilfelle, for de har "sett" dette.... men hva har de sett? Jo, de nevnte mønstrene (og monstrene) som hjernen deres genererer! Ikke noe overnaturlig i det hele tatt! Dette hadde de også skjønt om de ikke lot skrekken og overtro ta overhånd over deres kritiske sans og fornuftige tanker. Jeg har opplevd hundrevis av disse "overnaturlige" greiene, men har alltid, ALLTID funnet en fornuftig forklaring på dette og hvorfor det? Hvorfor har ikke spøkelsene, gjenferd, troll og zombier tatt livet av meg når jeg har kommet for å undersøke dette? Jo, for det finnes ikke noe slikt.... Enkelt og greit. Tror du på slikt er du i mine øyne ikke bare lettskremt, men også en smule dum.... Beklager å måtte si det!

Endret av RWS
Lenke til kommentar

For de som er kristne og tror på Bibelen, så er det faktisk en grei forklaring på hele dette opplegget:

 

Opprinnelig så var Lucifer den fremste engelen i himmelen. Når han startet sin virksomhet som selvsentrert løgner, startet han å så tvil om Guds karakter. Når han til slutt ble kastet ut av himmelen hadde han fått med seg rundt 1/3 av himmelens engler. De og han selv er her nå. Og ettersom Lucifer (og resten av englene) jo er engler, har de ikke noe problem med å vise seg for folk som engler. Vi vet også at de kan få seg til å se ut som andre skaptninger og andre mennesker. Eksempler er i edens hage der han så ut som en slange, og i ørkenen med Jesus, der han viste seg som en "godhjertet" engel.

 

Jeg vet det er mange som ikke tror satan finnes, eller tror han er en søt figur med horn og høygaffel, men jeg er overbevist. Og jeg er også overbevist om at han jobber på spreng sammen med sine venner, nettopp for å rote med hjernene våre. Jeg vet riktig nok ikke alt om dette her, men jeg tror bibelen er sann, og for dere andre som tror det også, så er det et par vers som en bør huske på. Og jeg tror ikke det er for ingenting at de er i bibelen:

 

5.Mos 18:9 Når du kommer til det landet Herren din Gud gir deg, skal du ikke ta etter all den styggedom som folkene der driver med. 10 Hos deg må det ikke finnes noen som lar sin sønn eller datter gå gjennom ilden, ingen som tar varsler, ingen tegntyder, spåmann eller trollmann. 11 Ingen må drive med besvergelser, spørre gjenferd og spådomsånder til råds eller søke råd hos de døde. 12 For alle som gjør slikt, har Herren avsky for, og det er på grunn av slik styggedom Herren din Gud driver folkene bort fra deg. 13 Helhjertet skal du være i forholdet til Herren din Gud. 14 Disse folkene som du skal drive ut, hører på tegntydere og spåmenn. Men deg har Herren din Gud ikke gitt lov til slikt.

 

Er et i nye testamentet også, men klarer ikke finne det i farten. Uansett, jeg ser ikke på programmer som åndenes makt. Av den enkle grunnen at jeg synes ikke det er noe en bør hverken underholde seg av, eller være fasinert av. Jeg tror det er en grunn til at vi ble advart mot slikt. Om dere vil se et eksempel på noen som kontaktet de døde i bibelen, kan dere lese om kong Saul som gikk til en åndemaner og møtte profeten "Samuel".

 

Finnes ingen tvil i min sjel om at Satan har evner til å lure oss. Som noen har skrevet her så er vi litt lettlurte. Og for en som har holdt på med løgn og spill i over 6000 år, så tror jeg han vet hva han gjør. Han har jo til og med overbevist en hel drøss folk om at han ikke fins. Lettere å ta innersvingen på noen når de tror en ikke finnes...

Lenke til kommentar

 

For de som er kristne og tror på Bibelen, så er det faktisk en grei forklaring på hele dette opplegget:

 

Opprinnelig så var Lucifer den fremste engelen i himmelen. Når han startet sin virksomhet som selvsentrert løgner, startet han å så tvil om Guds karakter. Når han til slutt ble kastet ut av himmelen hadde han fått med seg rundt 1/3 av himmelens engler. De og han selv er her nå. Og ettersom Lucifer (og resten av englene) jo er engler, har de ikke noe problem med å vise seg for folk som engler. Vi vet også at de kan få seg til å se ut som andre skaptninger og andre mennesker. Eksempler er i edens hage der han så ut som en slange, og i ørkenen med Jesus, der han viste seg som en "godhjertet" engel.

 

Jeg vet det er mange som ikke tror satan finnes, eller tror han er en søt figur med horn og høygaffel, men jeg er overbevist. Og jeg er også overbevist om at han jobber på spreng sammen med sine venner, nettopp for å rote med hjernene våre. Jeg vet riktig nok ikke alt om dette her, men jeg tror bibelen er sann, og for dere andre som tror det også, så er det et par vers som en bør huske på. Og jeg tror ikke det er for ingenting at de er i bibelen:

 

5.Mos 18:9 Når du kommer til det landet Herren din Gud gir deg, skal du ikke ta etter all den styggedom som folkene der driver med. 10 Hos deg må det ikke finnes noen som lar sin sønn eller datter gå gjennom ilden, ingen som tar varsler, ingen tegntyder, spåmann eller trollmann. 11 Ingen må drive med besvergelser, spørre gjenferd og spådomsånder til råds eller søke råd hos de døde. 12 For alle som gjør slikt, har Herren avsky for, og det er på grunn av slik styggedom Herren din Gud driver folkene bort fra deg. 13 Helhjertet skal du være i forholdet til Herren din Gud. 14 Disse folkene som du skal drive ut, hører på tegntydere og spåmenn. Men deg har Herren din Gud ikke gitt lov til slikt.

 

Er et i nye testamentet også, men klarer ikke finne det i farten. Uansett, jeg ser ikke på programmer som åndenes makt. Av den enkle grunnen at jeg synes ikke det er noe en bør hverken underholde seg av, eller være fasinert av. Jeg tror det er en grunn til at vi ble advart mot slikt. Om dere vil se et eksempel på noen som kontaktet de døde i bibelen, kan dere lese om kong Saul som gikk til en åndemaner og møtte profeten "Samuel".

 

Finnes ingen tvil i min sjel om at Satan har evner til å lure oss. Som noen har skrevet her så er vi litt lettlurte. Og for en som har holdt på med løgn og spill i over 6000 år, så tror jeg han vet hva han gjør. Han har jo til og med overbevist en hel drøss folk om at han ikke fins. Lettere å ta innersvingen på noen når de tror en ikke finnes...

 

 

Er du seriøs? Du tror det finnes en djevel som hopper rundt og lager "spill" med oss? Unnskyld at jeg er litt krass, men hvor i all verden har du dette fra? Og unnskyld at jeg er så frimodig, men jeg tror i så fall at du ville hatt godt av å lese litt annet enn bibel lektyre!

 

For hva er gud? Jo, akkurat det samme som ånder, troll, besvergelser og det flygende spagetti monstret, akkurat like usansynlig som alt dette du nevner! Satan lurer oss.... si meg, hvor lettlurt går det egentlig an å bli?

 

Skal du ha min ærlige mening så passer dette du skriver bedre på www.kristenblogg.no enn her, for her er du dømt til å møte motstand for sånne sinnsyke uttalelser. Men som jeg sa, tørk bibel trykk sverten av nesetippen og les noe annet en stund. Det tror jeg du ville hatt godt av....

 

 

:no:

Lenke til kommentar

regnet med en slik respons ja, og det er helt greit at du mener det. skrev med tanke på de som kanskje er interessert i bibelen og hva den mener om et slikt tema. om du ikke er en av den, har du fullt lov til å ignorere innlegget mitt.

 

men for å prøve å gi et lite svar på tiltale (selv om jeg jo vet at du sannsynligvis ikke kommer til å bry deg), så har jeg lest annet enn bibel lektyre. Og jeg har gått i samme skole som alle dere andre. Jeg har lest utallige diskusjoner på nett, artikler, bøker, etc. Din mening om at det jeg skrev passer bedre på kristenblogg.no, har du lov til å ha. Jeg mener derimot at mitt innlegg passer ganske så godt inn i et forum som heter diskusjon.no, under kategorien Religion, Filosofi og Livssyn. Du må gjerne kalle meg sinnsyk, det gjør meg ingenting. Temaet i denne tråden er "Åndenes Makt, Svad? Eller er det kanskje noe med det?". Og jeg skrev min mening. Ja, den er basert på bibelen, men grunnen til at jeg tror på det som står i bibelen er ikke fordi det er det eneste jeg har lest. Det er også fordi jeg gjennom hele mitt liv har observert tingene rundt oss og kommet frem til at det som står i bibelen, er det som passer best med det jeg ser og opplever.

 

Off Topic: Gud kan kanskje sees på som et åndelig vesen, men kan ikke sammenlignes med satan og englene hans, ettersom disse er skapte vesner og begrensede både i tid, rom og makt.

 

Du har lov til å mene det du mener, men synes godt du kunne sagt det på en litt mer moden og respektfull måte. Personlig synes jeg det er meget arrogant og påstå at noen er sinnsyke eller lignende bare på grunn av deres tro. Ja, det er mye rart ute å går, men de som tror noe, inkludert deg selv, har (burde ha, i alle fall) en grunn for det. Det blir litt som om jeg nettopp hadde kommet fra ferie på Madagaskar, og når jeg forteller om turen, så kommer du og påstår at det ikke er noe Madagaskar. Madagaskar finnes ikke, det må ha vært en illusjon eller drøm eller hjernen må ha spilt meg et puss. Men jeg har vært der, og vet hva jeg så. Det kan godt hende at det er flere detaljer om dette enn jeg har funnet enda, eller at det kanskje egentlig var noe annet (Som med Colombus som trodde han kom til India), men det forandrer ikke på det faktum at jeg har opplevd noe. Og det jeg har opplevd ser for meg ut til å stemme utrolig godt over ens med det bibelen beskriver. Jeg har derfor kommet fram til at Bibelen ikke er en dum bok å lese. Jeg finner den både interessant og nyttig, og planlegger derfor å fortsette putte nesetippen min ned i den i ny og ne.

 

---

 

Mer interessant lesning om døden (som jo er meget relatert til temaet) kan en forøvrig finne på TruthAbouthDeath.com.

Endret av Tussi_qwerty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...