Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan finne ut hva passordet på det trådløse nettet jeg er tilkoblet er?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sr ikke noe fare i svare på dette. Enten har OP fått passordet på ett eller annet tidspunkt av annsvarlig og har da tiladelse, eller nett står åpent (i hvilket tilfelle det uansett ikke er noe passord å finne), eller han har alerede hacket seg inn (i hvilket tilfelle han ikke ville trengt koden sidne han hadde den allerede).

 

Du må logge deg på ruterens grensesnitt. Dette kan variere fra ruter til ruter, men de fleste nyere rutere har et webgrensesnitt du kan logge på.

 

Det betyr i praksis at du må gå inn på:

http://xxx.xxx.xxx.xxx (bytt ut x'ene med ruterens IP, da denne kan være forskjellig fra ruter til ruter).

EKsempelvis:

http://192.168.1.1 (som ofte brukes på tredjeparts rutere som selges i butikken)

 

For å finne ruterens IP når du allerede er logget på så gå til start og "kjør" skriv "cmd" og trykk enter. der skriver du "ipconfig". Du må så se etter din trådløse forbindelse, altså noe sånt som "ethernet kort trådløs tilkobling" og se på "standard gateway" som står et par linjer under. Det tallet som står der må du bruke i adressen som jeg gav eksempel på over.

 

Når du da er ine på kontrollpanelet til ruteren så må du bare finne riktig meny som har med det trådløse å gjøre. Menyene er forskjellig fra model til model, men bør være noenlunde selvforklarende som regel.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke spørre eier av nettet?

 

Personen vet det ikke selv! :p

 

Noen som har et forslag?

Så, hvordan kom du deg på? ;)

 

Altså, her har dere hele historien :) Er mora til kjæresten min sin pc jeg bruker når jeg er der. Den pc`n har selvfølgelig autopålogging på det trådløse nettet. Men mora husker ikke passordet. Verre er det ikke :) Alle fornøyde?! :)

Lenke til kommentar
Så du har fått til å skifte passord / funnet ut det originale?

 

PS: Har i grunn aldri vært misfornøyd ;)

 

Hehe, bare tulla :p

 

Ja, brukte det programmet han ene duden anbefalte, og det funket perfekt ;) Kom ikke inn på routeren, for det var visst passord der også...Men det ordnet seg iallefall :)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...