Gå til innhold

Prøv det nye bruktmarkedet vårt!


SiR0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske ille for tiden. Selv om de ikke gjør noe med det vi sier, så sier de at de leser tråden, og jeg tror de setter mer pris på konstruktiv kritikk. "det og det er ikke bra fordi det og det, og dere kan f.eks løse det på denne måten" er bedre enn "dette er dårlig" "dette suger" osv.

 

Uansett, på tide at noe blir gjort! Kan ikke noen sende en PM til alle medlemmene av styret, så noe blir gjort?

Lenke til kommentar
Er noe klikk med annonsen jeg skal til å legge inn. Prøver å legge ut en moped for salg, men det går ikke å få opp "bål, båt og mc"-kategorien.

 

Når det gjelder bildene skal se om jeg ikke får sett på de i morgen. Ser at motorkategoriene ikke funker som de skal, så jeg få ordnet det nå i løpet av kvelden, må bare få avklart hva som er feil. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle man ikke kunne aktivere en annonse som har gått ut? Altså, hvis man har priset for høyt og det gir utslag på at man ikke får solgt produktet, hadde det vært rimelig kjekt å kunne gjøre prisendring og aktivere annonsen på nytt. At man må sende mail til dere eller lage en ny annonse er bare tidstyveri uten like for begge partnere :(

 

Hadde vært ideelt å kunne få en nedtrekksmeny hvor du kan definere selv tiden en annonse skal vare (ex: 1-6 uker) Hvorfor 3 uker?

Hei,

 

Beklager at dette har tatt tid! Nå kan man endre annonser som er utgått og ikke har noen kjøpere / selgere. Jeg har også satt levetid til 4 uker.

Lenke til kommentar

Her er enda et sorteringsproblem:

 

Hvis man f.eks velger kategorien "Data og datautstyr", får man opp fire bokser med sorteringsmuligheter(se bilde)

post-39119-1223320889_thumb.jpg

Når man så f.eks velger "Bærbar PC" forsvinner boksen "Kategorier", og man står igjen med tre bokser(se bilde)

post-39119-1223320906_thumb.jpg

 

Jada, man kan jo bare gå tilbake, men det er litt mer tungvindt enn om man bare kunne valgt en ny kategori... :ermm:

 

 

 

EDIT. Har gjort innlegget mer billedlig...

Endret av X-Fiesta
Lenke til kommentar
Sortering etter type, pris eller fylke fungerer ikke som det skal.

Hvis man f.eks sorterer etter "kjøpes", får man opp "Fant 15 annonser, viser side 1 av 2".

Så langt er alt vel og bra, men når man klikker på side 2 eller "neste side", får man plutselig

"Fant 166 annonser, viser side 2 av 17" og alt er usortert med kjøp og salg om hverandre!!!! :dontgetit:

 

Tilsvarende skjer hvis man sorterer etter pris eller fylke.

 

 

 

 

PS. Alle mine tester er foretatt i "Data og datautstyr"

 

Flere sorteringsproblemer:

Hvis man f.eks velger kategorien "Bærbar PC", og så velger "sorter etter pris (lav-høy)",

er det bare første side som er sortert etter pris, for når man går til neste side,

blir alt plutselig sortert etter dato... hmm.gif

 

Hei,

 

Dette skal nå være fikset. Takk for tilbakemeldingen!

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Hm... jeg fikk ikke dette til å virke i det hele tatt. :dontgetit:

 

Da jeg registrerte meg var det intet sted å oppgi ønsket passord. Heller ikke kallenavn. Hvordan skal jeg da kunne logge meg inn senere, når innloggingen krever ID og passord?

 

Men jeg fortsatte etter aktivering å legge inn en annonse allikevel. Den forsvant ut i tåka da jeg ba om forhåndsvisning ... og jeg kom bare tilbake til hovedsiden. Prøvde å søke på den etterpå, men borte var den.

 

Jeg mistenker at dette kan ha noe med Flash å gjøre. Brukes Flash-elementer på disse sidene?

Lenke til kommentar

Har en ting jeg vil si.

 

Jeg hadde skrevet en laaaaang melding til en annonsør i boksen nedenfor annonsen.

jeg fylte inn bokstavene i anti-spamboksen og trykte på send.

 

Neste bilde jeg får opp, står det at jeg skrev feil i anti-spamboksen og all teksten jeg hadde skrevet var borte vekk, plagsom nå man har skrevet en del :\

Lenke til kommentar

Noscript sørger for at ingenting funker. Burde vært mulig å se kategorier på egen side og kikke på annonser uten å bruke java(script?). Selv når Noscript lar alt gå kan jeg ikke se på eller endre på profilen min.

 

Jeg (og sikkert mange andre) har satt Windows til å bruke større font. I kategorier forsvinner/kuttes mye av teksten. Det er også vanskelig å få ned lista over kategoriene da det virker som om man må treffe en eneste pixel for å få lista istedet for å hope til første side.

 

Mange helt åpenbare underkategorier eksisterer ikke. Designet samlet med disse observasjonene gir meg inntrykk at personen som står ansvarlig for det ikke kan forestille seg hverken hva som er inni en data eller at programmer og folk har forskjellige innstillinger.

 

Altfor store rubrikker og for få annonser per side. Samme klage gjelder forøvrig også på artikler på hw.no, altfor mange sider. Å måtte vente/trykke neste side er betraktelig mer plagsomt enn å scrolle litt ned. Men det er vel viktigst at man kan vise annonser (som jeg blokkerer) ørten ganger før man har lest artikkelen/lista over rubrikker.

 

Det gamle bruktmarked hadde sine mangler, men det nye er helt ubrukelig bokstavelig talt. Og dette skal nå være ute av beta?!

 

Hvis jeg virker irritert eller "sint" så er det fordi jeg tror at tilbakemeldinger på design ikke blir gjort noe med allikevel. Når hw.no fikk nytt design/layout var det mange som mente forsiden ble rotete både i kommentarer og meningsmåling (i varierende grad av misfornøyd selvfølgelig). Ikke en eneste forandring ble gjort, kanskje med unntak av mindre detaljer. Virker som om tilbakemeldinger som går imot hva man allerede har bestemt blir totalt ignorert, selv om man påstår noe annet.

 

For meg selv kan jeg si at hw.no (og søstersider) nå er på linje med ITavisen. Eller er det vg.no som er målet? Det blir lite/ingen handling på bruktmarkedet for meg.

 

Skuffet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

hardware nettverket gjør mye bra... prisguide, hardware.no etc. Men det bruktmarkedet er bortkasta tid, buggete og jævlig, ingen som bruker det, og når man har finn.no er det ingen som gidder selge noe på bruktmarkedet selv om det er gratis.

Lenke til kommentar
Brukernavnet fra forum vil aldri vises i Bruktmarkedet. Brukernavnet (eller epost) vil bare bli brukt til å autentisere deg i det du logger inn, og bruktmarkedet vil kun huske på en ticket/sesjonsid etter innlogging. Dersom du ønsker det står du selvfølgelig fritt til knytte dette opp mot forumbrukeren din selv ved å f.eks be kjøpere kontakte deg via en PM i salgsbeskrivelsen.

 

Hadde gjerne sett det mulig å knytte opp annonser mot forumnavn og at personalia kom fram ved kontraktsinngåelse (dvs salg eller kjøp).

 

En grundigere registreringsprosses hadde jo også vært ønskelig, dvs at man sjekkes opp mot et register for kjente svindlere om slike lister er lovlige og tilgjengelige fra politiet. Mener at jeg har hørt at slike svartelister skal eksistere.

 

Burde også muligens være noe mere som forsikrer oss om at den registrerte virkelig er personen han utgir seg for, og sådann hadde det vært greit om HW.no hadde i tilegg tatt seg betalt via VISA et engangsgebyr som må stemme med opplysningene man allerede har oppgitt og sms.

Lenke til kommentar
Noscript sørger for at ingenting funker.

Aha! Da fikk jeg en forklaring på hvorfor ting ikke virker her også. Men hvilke skript er nødvendige på Bruktmarkedet? Jeg ønsker ikke å tillate alt uten å vite hva det er for noe. Det er vel fullt mulig å lage noe som fungerer uten å bruke så mange skripts på klientsiden?

Lenke til kommentar

Mangler kategorien: Type = "Gis bort", da det ikke er alt som "Selges / Kjøpes".

 

Har også et viktig problem fra jobben, pga. pathen som er brukt,

f.eks. " http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/1087 "

da alt som ligger under path " /annonse/ " automatisk blir klassifisert som reklame, og filtrert bort.

 

(det kan fikses lokalt, men kan kanskje skape tilsvarende problem for andre ?)

Endret av BearCat
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...