Gå til innhold

The Gathering 2009 Tråden


Hvordan var din opplevelse av årets TG?  

164 stemmer

  1. 1. Hvordan var din opplevelse av årets TG?

    • Helt ræva
      10
    • Sånn passe
      7
    • Hva? Er TG over?
      25
    • Bra
      18
    • Strålende
      58
    • Beste så langt
      46


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Gidder ikke ta med den svære kassa jeg har på rommet mitt er en Bærbar pc godkjent? kjøpte ny for noen uker siden.

 

Merke: Toshiba Qosmio X300

Specs:

- Core 2 Duo T9600 2.8 GHZ

- Grafikkkort, GeForce 9800M GTX 1024 Mb

- To Hardisker på 320 Gb

- Installert 4 Gb ram av 8 mulige GB Ram

- Trådløs LAN antenne (vet ikke hvordan lan antenna virker bare Wifi antenna)

- Masse nettverksporter

- Jævlig svakt batteri

- 17" skjerm

- Vista Home Sp 1

- Integrert lydkort

- 6 Mb L2 hva enn det er for noe.

 

Sikkerhet på pcen..

 

Innebygd Fingeravtrykk scanner.

Annet: Brannmur, Avast Home Free.

 

Innebygd GPS i tilfelle pcen blir stjålet. (kan spore opp forbryteren selv om han tar ut batteriet eller lignende via web side)

 

Eller enn det så holder pcen seg veldig kjølig.

 

Greit å ha noen besteforeldre som har vunnet i Lotto

 

den veier omtrent fem kilo bare, noe som er mye bedre enn å drasse på en svær 22" skjerm og en lakkert Pc i Metall, dessuten har ikke den store pcen min noe tyverisikring.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående den diskusjonen om virus og slikt på forrige side;

 

Hvorfor ikke legge inn ubuntu med wine på fohånd og kjøre DC der o du er redd for virus?

Er du i tvil går det ann å kjøre en scann i ubuntu og, evnt. se hvordan det går med wine.

 

Sier ikke at man skal kjøre spilla sine i wine, nei. Det bruker man windows til etterpå.

 

Jeg har hvertfall gjort det slikt på tidligere LAN, og jeg liker alt i ubuntu bedre. Får som regel høyere hastigheter på lukkede torrentsider og.

 

 

Snotrus;

Det så ut som en grei maskin, er ikke så rart batteriet ditt ikke varer så lenge, men det trengs jo ikke heller? :) Mitt varer toppen 10 min.

Har du gigabit port på PC'en?

 

Om du liker å game på bæbar er det vel bare å kjøre på? Jeg selv liker det ikke, men smaken er som baken.

Lenke til kommentar

Jeg har innebygget gigabit switch i PCen min. Så får en ivhertfall topp hastighet til sine nærmeste venner.

 

Problemet med å bruke Gigabitswitcher, er rett og slett det faktum at sikkert 80% av brukerene ikke vet at de må ha kabler som støtter denne hastigheten, og halvparten av de som faktisk har Gigabit nettverkskort har nok ikke gigabitkabel heller.

 

Ivhertfall slik det alltid har vært på mindre LAN jeg har vært med på. Står det CAT 5e eller CAT 6, så har du mulighet for Gigabit. Står det CAT 5, så har du ikke.

Lenke til kommentar

Hastigheten til lokalnettet er vel høy nok, ihvertfall såpass at jeg synes det er bortkasta å bruke momspenger på det. Håper de finner på noe nytt og morsomt å bruke pengene på istedet for å f.eks gjøre ting billigere - det hjelper så lite uansett. Og billetten er jo nødt til å være billigere i år siden vi ikke betaler moms.

Lenke til kommentar

Noen som har et headsett å anbefale meg?

Trenger et til TG09, tenkte meg SteelSeries 5H v2, men er så mange som klager på det?

Noen elsker det, mens andre sliter visst veldig med lyden? For høy diskant, mangler noen frekvens områder osv..?

 

En på jobben har heller ikke stort positivt å si om 5H v2?

Noe annet jeg burde vurdere?

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg et Biltema "DJ-headsett". Beste headsettet jeg har hatt. Funker fint i alle frekvensområder, og det er ingen økt bass eller diskant fra fabrikk (Dette liker jeg, ettersom jeg stiller inn headsettet bedre til min smak enn noen produsent gjør.).

 

Flere venner bruker også Biltema-tastatur (Det oransje.), skal visst være gode saker. Men Mus fra Biltema bør du holde deg LANGT unna.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...