Gå til innhold

The Gathering 2009 Tråden


Hvordan var din opplevelse av årets TG?  

164 stemmer

  1. 1. Hvordan var din opplevelse av årets TG?

    • Helt ræva
      10
    • Sånn passe
      7
    • Hva? Er TG over?
      25
    • Bra
      18
    • Strålende
      58
    • Beste så langt
      46


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
I tillegg til at det er begrenset hvor mye ekstra man klarer å overføre med 1Gbit mot 100Mbit på de dagene man er på TG. Om man setter på mange overføringer i kø er det ikke store forskjellen.

 

Nå får en riktignok ikke makset ett Gbit nett på TG, siden folk flest har for trege disker/diskoppsett, men vil likevel være uenig i at det ikke er alt for store forskjellen, jeg vil tippe at folk flest i gjennomsnitt ville klart og laste ca. dobbelt så mye, om ikke mer.

Tenkte mer på "dødtid", der man ikke overfører noe, fordi man enten leter etter noe nytt eller holder på med noe annet. 4-5 dager med 100Mbit/s burde holde :p

 

Nå er det selvfølgelig forskjell på folk, men jeg vet jeg sikkert ville klart og laste ned 2-3 ganger så mye på Gbit nettverk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lasta opp over 6000GB til sammen på TG, hvis det sier deg noe..

Det sier meg at du enten lyver, har hatt flere porter på switchen/Gbit i core, eller teller opp for flere år samtidig.

 

100Mbps * 60 sekunder * 60 minutter * 24 timer * 5 dager / 8bits per byte / 1024(MB->GB) = ~5270GB. Dette er uten TCP-overhead og ved 100% bruk av linja konstant.

 

@iBrick: Det er ikke noe poeng i å kjøpe et kort med Gbit, når switchen automatisk setter hastigheten til 100Mbps :)

Endret av shoop!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
@iBrick: Det er ikke noe poeng i å kjøpe et kort med Gbit, når switchen automatisk setter hastigheten til 100Mbps :)

 

Nå er det enda ikke bekreftet hva slags komponenter nettet kommer til og bestå av, så om det kommer til og bli brukt 100Mbit eller 1Gbit kantswitcher vet man ikke enda. Men i de siste årene har de kun brukt 100Mbit switcher på kant.

Lenke til kommentar
Nå er det enda ikke bekreftet hva slags komponenter nettet kommer til og bestå av, så om det kommer til og bli brukt 100Mbit eller 1Gbit kantswitcher vet man ikke enda. Men i de siste årene har de kun brukt 100Mbit switcher på kant.

Tviler veldig på at det blir noen høyere hastighet ut til deltagerne, dels grunnet veldig høy utgift på nytt utstyr, og dels grunnet at vi som deltagere faktisk ikke trenger høyere hastighet. Men ja, du har rett, jeg burde vente med å si ting 100% sikkert til ting er bekreftet via gathering.org.

Lenke til kommentar
Jeg lasta opp over 6000GB til sammen på TG, hvis det sier deg noe..

Det sier meg at du enten lyver, har hatt flere porter på switchen/Gbit i core, eller teller opp for flere år samtidig.

 

100Mbps * 60 sekunder * 60 minutter * 24 timer * 5 dager / 8bits per byte / 1024(MB->GB) = ~5270GB. Dette er uten TCP-overhead og ved 100% bruk av linja konstant.

 

@iBrick: Det er ikke noe poeng i å kjøpe et kort med Gbit, når switchen automatisk setter hastigheten til 100Mbps :)

 

Detaljer, detaljer..

 

5000 - 6000

 

Nesten det samme..

Lenke til kommentar

5000GB++ på fem dager?!?! Plutselig ble min 248.7GB nedlasting liten. Om det hjelper er det bare remixet musikk fra én japansk spillserie som knapt er kjent i Europa...men det er 1.4kbit lossless, godt og vel 49 timer kontinuerlig musikk...

 

For de som er interresert, så heter serien "touhou".

Lenke til kommentar
5000GB++ på fem dager?!?! Plutselig ble min 248.7GB nedlasting liten. Om det hjelper er det bare remixet musikk fra én japansk spillserie som knapt er kjent i Europa...men det er 1.4kbit lossless, godt og vel 49 timer kontinuerlig musikk... For de som er interresert, så heter serien "touhou".

Var ikke snakk om nedlasting, men opplasting. Når man deler 2-3 TB, så er det alltid noen som laster ned fra en og dersom maskinen står på konstant, så er det klart at man oppnår et slikt høyt tall. Hadde vel selv lastet opp noe rundt 3 TB om jeg husker korrekt. Jeg lastet riktig nok bare ned én TB. Litt vanskeligere å makse nedlastning konstant. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...