Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Worklog/Showcase: Vår første bolig


Anbefalte innlegg

Fikk raskt svar på mailen fra Telenor idag.

 

 

Hei Rune, og takk for din henvendelse!

 

Vi finner linjen din i våre systemer, og kan ikke se at det skulle være noe problem å bestille et ADSL abonnement til *adresse*.

 

Det er riktignok ikke mulig å levere så høy hastighet på linjen, og vi må alltid ta forbehold om levering ved bestilling. Maksimal hastighet på linjen er beregnet til 140-700 Kbps inn, og 100-200 Kbps ut. Dette abonnementet blir en underkategori av Bredbånd ADSL Basis og koster kr 299,- pr. måned.

 

Om du ønsker å bestille Bredbånd ADSL fra Telenor, så hjelper vi deg gjerne med dette. Om du ønsker ADSL levert av en annen leverandør, ber vi deg kontakte leverandøren direkte.

 

Gi oss beskjed dersom det skulle være noe mer, så hjelper vi deg gjerne!

 

 

Noen som har en formening? Er veldig fristet til å bare klemme til.

 

Ellers vil jeg takke alle lesere så langt ettersom tråden har passert 20000 visninger, det er hovedsaklig dere som følger med som gjør at jeg gidder dette her. :fun:

 

Edit: Kan jo forresten skrive hva vi har gjort i dag ja.. Har koblet spotter og diverse på badet nede og min far har fortsatt å flise vaskerommet.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dessverre ikke store plassen. Har du noen bilder eller linker til produkter? Kommer bilde senere idag når jeg får rigget til maskinen.

 

Edit: Sånn, "lika grett å gjøra det sjøl".

 

438009.jpeg

 

Har sikkert nevnt det tidligere, men er en hybridkabel som kommer inn i huset, altså kobber og fiber. Hørte rykter om at det er ønskelig med 0,5m med slakk pga fiberen, så lå en fin sløyfe på baksiden av "festeplaten", får heller se litt dumt ut.

 

Kommer iallfall til å bestille, noe motvillig, bredbånd fra Telenor, ADSL Basis.

 

Vi har ellers fliset videre på vaskerommet og koblet videre.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Maxeta ringte meg faktisk opp igjen i dag med et par tips, så jeg har nå sendt prisforespørsel på kanal med 12 datauttak og en trippel stikk, får se hva de sier.

 

I dag har vi fliset videre på vaskerommet, sparklet i trappehullet og koblet. Fliseleggeren er ferdig på badet i tredje.

 

438527.jpeg

 

438529.jpeg

 

Synes det ble veldig bra. :)

 

Stikk på altanen før fuging.

 

438531.jpeg

 

Diverse stikk på kjøkkenet.

 

438533.jpeg

Lenke til kommentar

I dag har det blitt gjort en del, dog ikke så mye som kan dokumenteres med bilder.

 

Vi har valgt baderomsmøbel for "lilledoen" i andre, bekreftet at vi velger vanlig dusjhode, vanlige blandebatterier og vanlige klosetter bortsett fra at vi velger dempefunksjon på toalettsetene.

 

Etter besøket hos rørleggerforretningen, kjørte vi boss til miljøstasjonen ettersom min tante og farmor har ryddet utenfor huset i hele dag. Etter den turen, kappet de opp materialer i passende biter og la alt i sekker. Inne har vi sparklet i trappehullet. I morgen blir det muligens fridag da det er fare for øl i finaveret. :fun:

Lenke til kommentar

Så imponerende med tilbakemelding så raskt fra de. Det er vel egentlig hva man burde forvente men jeg blir glad når jeg hører om firma som faktisk vil selge produktet sitt :)

 

Var litt skeptisk når jeg såg flisene først, men nå som det er ferdig så synes jeg det ser veldig delikat og rent ut med så store veggfliser. Flott og stau pau!

Lenke til kommentar

I dag har det vært en flott dag. Jeg har montert spotter og stikkontakter ute, koblet diverse inne. Min svoger og samboer har malt trappehullet og to soverom i tredje etasje. Trappehullet er malt med to strøk i tredje og andre etasje, tar første etasje i morgen. Soverommene i tredje etasje er malt med ett strøk. Vi har fått melding om at trappen kommer en dag tidligere, altså på tirsdag, så da må trappehullet være ferdig malt og gulvet være lagt.

 

Et bilde av trappehullet for ikke å ha et bildefritt innlegg. ;)

 

440030.jpeg

Lenke til kommentar

I dag har vi lagt ferdig skifergulvet i vindfanget og fuget de hellene som vi la igår. Jeg har koblet og vi har ryddet litt rundt om på tomten.

 

Et delvis opplyst toalett i andre etasje.

 

441011.jpeg

 

Spotter som gjør jobben sin på kontoret.

 

441012.jpeg

 

Gleder meg som en hund til i morgen, da kommer trappen!

Lenke til kommentar

Takk takk. :)

 

Kan prøve å ramse opp alle kursene etter hukommelsen, alle er 16A utenom til platetoppen, som er 25A.

 

*Bod

*Bad 1.etg

*Vaskerom

*Varmtvannstank

*Vaskemaskin

*Tørketrommel

*Kjellerstue

*Gang, vindfang og garderobe

*Kontor og toalett 2.etg

*Kjøkken

*Kjøleskap

*Oppvaskmaskin

*Platetopp

*Mikro

*Stekeovn

*Stue

*Soverom og bad 3.etg

*Soverom og gjesterom 3.etg

*Ventilasjonsanlegg

*Utelys

*Varmepumpe

 

Hvor mye watt som er til overs, er jeg ikke helt sikker på, spørs vel litt hva som blir tilkoblet.

Lenke til kommentar

Vært i nabodelen i dag, men trappegutta har vært der! :)

 

 

Veldig fornøyd, mangler en del propper her og der samt gelender i tredje etasje, men gelender skal stå oppå gulvet, så vi må først legge parkett der. Proppene kommer vel i med første anledning.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...