Gå til innhold

Noen som har søkt flygerutdanning på UiT?


Potitius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Tror du får like mye flytimer om du tar det i Usa eller Norge, men i Usa betaler du får å komme inn og i UiT kjemper du om å komme inn. Hadde vært lunt med noen år på Daytona beach, men går får Tromsø om jeg kommer inn da jeg sitter med en mye mindre studielån om jeg kommer inn.

kan svare på at flygetiden blir langt lavere i Tromsø en det du får i USA.

fordelen er lite lån, og at du kan videreutdanne deg.

 

Du kan kjøpe deg rating på divere maskinger, koster ca 250k per maskin

Men etter det jeg har hørt så skal det være en avtalle mellom sas og uit angående jobb osv.

Men vil tru at en fra usa med mye mer fratstid både på singel og dobbel får lettere jobb. forutsatt at usa piloten har samme snitt fra vgs.

 

Men er jo ikke vgs som avgjør, men flyselsakpene ser også på det.

Jeg ville valgt sverige, danmark, usa og så norge når man skal velge hvor man skal utdanne seg.

Lenke til kommentar

Blir mer og mer interisser i denne jobben. Stemmer det at startslønnen er på 558.600 kroner? Det må jo være veldig deilig+ null studie lån. Er det ren spennende jobb? elsker fly og vil bli pilot, men hvis jeg ikke får muligheten til det, kan jeg jo vurdere flygeleder.

 

PS: Hva skjer hvis man får skylden får at et fly styrter :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Blir mer og mer interisser i denne jobben. Stemmer det at startslønnen er på 558.600 kroner? Det må jo være veldig deilig+ null studie lån. Er det ren spennende jobb? elsker fly og vil bli pilot, men hvis jeg ikke får muligheten til det, kan jeg jo vurdere flygeleder.

 

PS: Hva skjer hvis man får skylden får at et fly styrter :roll:

 

Ett godt tips: penger bør ikke være din primære motivasjon for å bli trafikkflyger.

 

I disse dager tviler jeg at en med snaue 200 timer får noe særlig med jobb, selv med Type rating. Men hvem vet om 3-5 år? Er du interessert i fly, og kan leve med å jobbe for slikk og ingenting i noen år? Go for it.

 

(Jobben er spennende og variert så det er jo definitivt verdt det)

Endret av Van Wondern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

lurer litt på dette faget selv. har begynnt å tenke på det og det virker intressant.

hvor mye tjener man som pilot, kaptein osv?

hvordan blir man kaptein?

hva er forskjellen på å gå på skolen i norge og i florida?

hvor lang tid bruker man fra man starter på skolen til man er utdannet pilot?

hva er flygeleder?

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...