Gå til innhold

Blokkerer OL-journalister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Great Firewall of China.. :)

 

Må da være relativt trivielt for journalistenes "hjemmebaser" å sette opp proxyer/VPN e.l som gjør at de glatt kan komme forbi dette.

 

Jeg trodde forsåvidt Kina var mer opptatt av å blokkere slike ting for sine egne innbyggere enn for tilreisende (som igrunn vet om alle de "betente" sakene uansett).

Lenke til kommentar
Boikott hele sulamitten og la de tape ansikt. Navla politistat.

Fullstendig enig. Når kinamann holder på med å begrense det ene og andre for resten av verden så boikott hele maskeradeballet. Hele Kina-OL er bare et skuespill for å la verden få se så "bra" de har det der. Uansett er det jo hinsides galskap å bruke miliarder for å la noen hundre mennesker hoppe, løpe og danse rundt og leke seg...

Lenke til kommentar

Er det mulig å forvente noe annet fra Kina? Myndighetene oppfører seg stadig som idioter, de skjønner ikke at et demokrati og ytringsfrihet vil være bra for landet (og forbedre imaget) og som med alle kinesiske ting, går det nok an å komme seg forbi slike sperrer, den kinesiske mur er et tegn på dette.

Lenke til kommentar

Jeg tror og håper at OL er det som skal til for at Kina endelig innser de ikke bare kan gjøre som de vil, men også det folket vil. Men det er vel ønsketenking. Dette er kanskje stygt sagt, men jeg håper virkelig alle disse propaganda løftene til Kina rakner så det jomer. Evt. at forurensningen i Bejing er så ille at utøverene nekter å oppholde seg der.

Lenke til kommentar

Det hadde vært enkelt for journalistene å unngå dette, hvis de ville det.

 

De store nasjonene kunne samarbeidet og sagt fra til Kina at hvis de ble utsatt for noen som helst type sensur, så ville de ikke sende journalistene sine dit, evt kalle dem hjem hvis nødvendig.

 

Garanterer at Kina hadde løst problemet istedet for å tape annsikt.

Lenke til kommentar
Jeg tror og håper at OL er det som skal til for at Kina endelig innser de ikke bare kan gjøre som de vil, men også det folket vil. Men det er vel ønsketenking. Dette er kanskje stygt sagt, men jeg håper virkelig alle disse propaganda løftene til Kina rakner så det jomer. Evt. at forurensningen i Bejing er så ille at utøverene nekter å oppholde seg der.

 

Helt enig. Boikott hele greia, det er det Kina frykter mest. Det de vil mest med OL er å vise hvor "fantastisk" land Kina er, ved en total boikott oppnår de det stikk motsatte. Jeg for min del har hvertfall bestemt meg for å boikotte det.

Lenke til kommentar
The Great Firewall of China.. :)

 

Må da være relativt trivielt for journalistenes "hjemmebaser" å sette opp proxyer/VPN e.l som gjør at de glatt kan komme forbi dette.

Naturligvis, eller bare en kryptert tunnel. Problemet er innbyggerne, om journalistene får en egen proxy i Kina eller ikke er uinteressant spør du meg.
Lenke til kommentar
Jeg tror og håper at OL er det som skal til for at Kina endelig innser de ikke bare kan gjøre som de vil, men også det folket vil. Men det er vel ønsketenking. Dette er kanskje stygt sagt, men jeg håper virkelig alle disse propaganda løftene til Kina rakner så det jomer. Evt. at forurensningen i Bejing er så ille at utøverene nekter å oppholde seg der.

 

Helt enig. Boikott hele greia, det er det Kina frykter mest. Det de vil mest med OL er å vise hvor "fantastisk" land Kina er, ved en total boikott oppnår de det stikk motsatte. Jeg for min del har hvertfall bestemt meg for å boikotte det.

Jeg leser at hyklerer er ute, og hyklingen er allerede i gang

Det er så synd at enkelte sopphoder politisere hele greien, selv om "folk flest" er imot dette.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
The Great Firewall of China.. :)

 

Må da være relativt trivielt for journalistenes "hjemmebaser" å sette opp proxyer/VPN e.l som gjør at de glatt kan komme forbi dette.

Naturligvis, eller bare en kryptert tunnel. Problemet er innbyggerne, om journalistene får en egen proxy i Kina eller ikke er uinteressant spør du meg.

 

Helt klart, men innbyggerne har jo allerede vært utsatt for denne firewallen i lange tider, så dette er jo ikke noe nytt. Det som er nyheten her, er at Kina tilsynelatende har lovet journalistene frie tøyler før OL, og at de nå går tilbake på det løftet.

Lenke til kommentar
Jeg leser at hyklerer ute, og hyklingen er allerede i gang

Det er så synd at enkelte sopphoder politisere hele greien, selv om "folk flest" er imot dette.

Sikter du til meg?. I såfall så synst jeg det er ufint og usakelig av deg å kalle meg hykler og sopphode, og du burde holde deg for god til slikt.

 

Hva som er så synd med å lage et politisk mediesirkus av den største politiske, kulturelle og sportslige begivenheten i Kina på lenge?. Det er mulig at jeg har en idealistisk tankegang, men det er jo akkurat rundt slike store begivenheter at folk blir sett og hørt. Hvis du virkelig mener at man burde holde tyst om alle overgrepene som skjer i Kina under OL så stiller jeg meg uforstående til det.

Lenke til kommentar
The Great Firewall of China.. :)

 

Må da være relativt trivielt for journalistenes "hjemmebaser" å sette opp proxyer/VPN e.l som gjør at de glatt kan komme forbi dette.

Naturligvis, eller bare en kryptert tunnel. Problemet er innbyggerne, om journalistene får en egen proxy i Kina eller ikke er uinteressant spør du meg.

 

Helt klart, men innbyggerne har jo allerede vært utsatt for denne firewallen i lange tider, så dette er jo ikke noe nytt. Det som er nyheten her, er at Kina tilsynelatende har lovet journalistene frie tøyler før OL, og at de nå går tilbake på det løftet.

Tror både du og Lars feiltolket meg. Poenget mitt er at dette er trivielt å omgå for journalistene. De har uansett egne servere og linjer de kan bruke, så om Kina har satt opp en åpen proxy for dem eller ikke er totalt uinteressant for alle praktiske formål. For innbyggerne som ikke har tilgang på servere utenfor Kina er det derimot et høyst reelt problem. At vi i vesten da roper opp når ikke spesielle tiltak blir gjort for at våre journalister skal kunne surfe fritt fra kinesiske servere synes jeg blir latterlig.
Lenke til kommentar

Sikkert bare noen som har "glemt" å slå av filteret inn til pressesenteret. Det jo bare å bruke vpn . Så det ville vert rart (les idiotisk) om Kinesiske myndigheter legger inn sperren med vilje.

Typisk pressen å blåse opp slike saker. Det er jo en helt triviel sak.

Det er jo vanlig med litt problemer i innkjøring av større it systemer.

 

Synes det er ufint å klage på kinesiske myndigheters behandling av pressen.

Kina har kommet langt på få år og presse frihet er noe av det siste ett u-land trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...