Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, fantastisk at GH3 har den beste lyden. :p

 

Skal anskaffe meg den versjonen asap. GH3 har mastersporene, men det er ikkje ferdig mixa, dei har fått enkeltsporene av gitar, trommer, vokal og bass som blir mixa i spelet til eit langt betre resultat enn på CD-en.

 

Enda eit eksempel på at piratene ofte får eit betre produkt enn dei som går på butikken. Kan umogeleg være godt for salget av plata dette, spørs kor utbreitt dette blir.

Lenke til kommentar

Eg las litt på teksten han hadde skrive. Han ville vente med ein ny versjon til han hadde fått det digitale lydkortet. Kanskje han får fikset stereoproblemet og, lyden er av ein eller anna grunn bytta om på høgre og venstre på spelet.

The L/R channels in Guitar Hero are reversed from the retail album & it's nothing I did wrong on my end. The clipping is also not 100% absent from the official GH tracks - which is why it's not 100% absent on these either.

 

As far as a FLAC version goes, I think I'm going to wait until I get a new digital card before I do that. This version was done via L/R RCA out from PS3 to Stereo Mini in on my pc's analog card. The new card would enable me to go from the PS3s digital optical out, straight to the new cards digital optical in.

Lenke til kommentar

Metallica - Death Magnetic

Terningkast fem

 

"That Was Just Your Life" - En heavy låt, men kanskje noe kjedelig? 6/10

"The End Of The Line" En veldig tøff sang, med riff fra "Death is not the end". Noe anonym 7/10

"Broken, Beat & Scarred" En sang preget av fete gitarriff - James på sitt beste. 8/10

"The Day That Never Comes" En klassisk Metallica - metal-ballade. Nydelige melodier, og masser av gitarriff 9/10

"All Nightmare Long" - En creepy og rå sang. Noe varierende kvalitet, men råe høydepunkter 7/10

"Cyanide" En fet sang. Råtøff vokal, og kreative løsninger. Rå livesang 8/10

"The Unforgiven III" Episk, flott, storslagen, følsom, rå, passende og sterk... Min favoritt 10/10

"The Judas Kiss" En av mine favoritter. Utrolig tøffe riff... Metallica slik jeg elsker de 9/10

"Suicide & Redemption" Tøffe høydepunkter, men for drøy og noe unødvendig 5/10

"My Apocalypse" Ekstremt rå!!!!! METALICA UP YOUR ASS:) 8/10

 

Alle karakterer er gitt ut i fra Metallica-klasse... Ellers hadde alt fått topp-karaker:)

 

Metallica har igjen kommet med et fantastisk album. De toucher en metal-gren, de ikke har spilt siden slutte av 80-tallet. James sine tekster, er rett og slett fantastiske. Metallica har alltid levert kvalitet, men det er lenge siden vi har hørt San Fransisco-bandet slik. Råere, raskere, røffere og langt mer progresivt... Metallica leverer, som alltid.

 

Favoritter:

The day that never comes

Unforgiven 3

The Judas kiss

Lenke til kommentar

Liker veldig:

The End of the Line (når det tar av på "The slave becomes the master" det er så RÅTT)

The Judas Kiss (spesielt siste refreng! SO, BOW DOWN!)

My Apocalypse (beinhardt tvers igjennom)

Broken, Beat & Scarred

All Nightmare Long

Alle disse går mellom sterk 8 og 10, uten at jeg helt klarer å bestemme meg hvor på den delen av skalaen de havner.

 

Cyanide, The Day... og That Was Just Your Life er gode sanger, de også.

Introen på That Was Just... er perfekt til å åpne albumet. Fikk gåsehud av hjerteslagene og det dystre gitarspillet, også tok det av til en aggro-fest uten like :D

Fine sanger som går rundt 7 og 8 på skalaen.

 

Fortsatt ikke helt der med Unforgiven III og Suicide & Redemption. Unforgiven er vel mellom 5 og 6.

S&R er så lang at den bare ender opp med å kjede meg før og etter at klimakset har vært, etter rundt 7 minutter. Er nok for mye repetisjon av riff, og de kunne sikkert kuttet ut noen av riffene uten at det hadde skadet sangen. Blir rett og slett for mye slett musikk før perlene kommer. Jeg lurer på om det kunne blitt bedre med tekst til, men det forblir et mysterium. Hadde vært interressant å se. Uansett bare en femmer i min bok.

Lenke til kommentar

GH3-rippen var jo bare en nytelse. Endelig kan albumet faktisk høres på skikkelig. Når man hører resultatet som er kommet gjennom en helt grei rip fra et spill, må man jo bare spør seg selv hva i huleste både Metallica og produksjonsteamet har tenkt når de har laget sluttproduktet? Bandet selv burde jo hørt resultatet og tatt affære når de hører hvordan produktet deres blir voldtatt produksjonsmessig.

Lenke til kommentar

Hvis du sammenligner de to grafene av de forskjellige utgavene ser du at det også på GH utgaven er like høye lyder av å til. Det er dette som skaper dynamikken. På orginalplaten er det bare ett evig høyt mas over alt. Derfor det høres så støyende å slitsomt ut. Vil nesten garantere at hvis du spiller like høyt (altså i db, ikke ifølge volumet på forsterkeren) så vil det høres bedre ut på GH utgaven.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Eg las litt på teksten han hadde skrive. Han ville vente med ein ny versjon til han hadde fått det digitale lydkortet. Kanskje han får fikset stereoproblemet og, lyden er av ein eller anna grunn bytta om på høgre og venstre på spelet.
The L/R channels in Guitar Hero are reversed from the retail album & it's nothing I did wrong on my end. The clipping is also not 100% absent from the official GH tracks - which is why it's not 100% absent on these either.

 

As far as a FLAC version goes, I think I'm going to wait until I get a new digital card before I do that. This version was done via L/R RCA out from PS3 to Stereo Mini in on my pc's analog card. The new card would enable me to go from the PS3s digital optical out, straight to the new cards digital optical in.

 

Kan ikke en annen med et Creative Xfi kort el. og GH3 versionen lage en FLAC version da?

Må man vente på han fyren her skal skaffe kort, når det sikkert må sitte en haug bare her inne som har digital inn på lydkortet sitt,

Oppfordring gitt :p

Lenke til kommentar
Suicide & Redemption er best på plata. Ingen tvil. Mesterstykke. Synd Guitar Hero ikke har orginalversjonen. Versjonene med Hetfield-soloen og Hammet-soloen er et par hakk under DM-orginalen.

 

I second that. Fantastisk sang. Den er èn av de fire jeg hører på gang på gang nå, sammen med ANL, Judas Kiss og That Was Just Your Life. Forøvrig skipper jeg Cyanide hver gang. Svakeste leddet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...