Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor svarer ikke personen på meldingen?


Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen :)

 

Jeg sendte en jente en melding på Facebook, vi hadde en grei samtale en stund. Men, for to dager siden svarte jeg på en melding i den samtalen. Hun har ikke vært pålogget på to dager, og logget på i dag. Hun la til noen venner der, og var pålogget en stund. Noen ganger inaktiv, andre ganger pålogget.

 

Det jeg reagerte på er at hun aldri svarte på den meldingen. Er det en grunn til det, jenter? Jeg har lagt merke til det flere ganger at jenta aldri svarer på meldingen. Sier ikke noe spesielt, og svarer kun på spørsmål som gutten spør om. Jenta tar aldri initiativet til å spørre et spørsmål etter å ha svart på forrige spm. Hvorfor er det slik?

 

Har jenter så mange problemer med å være sosiale og holde en samtale i gang? :S

 

 

(Jeg sier ikke at det er alle jenter i verden, jeg bare kommer med noen tilfeller som jeg har reagert litt på.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine erfaringer er at du ikke må mase og la jenta "styre" hvor samtalene går hen, hvis ikke blir de fort uinteresserte.

 

Akkurat hvorfor hun ikke svarer deg vet jeg ikke, men hadde jeg vært deg hadde jeg bare latt det gå for denne gangen og heller håpet at du møter henne fler ganger :) Jeg tipper hun bare leker litt ;)

Lenke til kommentar

Spør en jente om to ting i en og samme melding, og du vil få svar på en av de. Garantert, slår aldri feil.

 

Spurte du om noe vanskelig, og hun måtte tenke over svaret, så kan de være det som gjorde det. Hvis det var noe trivielt, så hadde jeg sett på det på som et dårlig tegn. Vent heller til du får svar og ikke mas noe mer om det spørsmålet. Start en ny samtale over et annet emne. Gjerne over et annet medium enn Facebook. MSN, sms osv...

Lenke til kommentar

At jenter som oftest vil at vi skal lede samtalen er ikke uvanlig. Min erfaring er at jenter vil at vi skal vise interessen med å lede samtalen. Mine fremskritt består i å snakke helt vanlig til dem. Og passe på å alltid stille minst et spørsmål så samtalen ikke dør ut. Noe jeg hater er folk som dreper samtaler med "hehe" og korte svar som er umulig å bygge videre på. Da mister jeg interessen.

 

Så for å svare på spørsmålet med min erfaring. Hu svarer ikke fordi hu:

A) Følte samtalen døde ut og vil ikke være den som starter et nytt emne

B) Mistet plutselig interessen for å snakke med deg

C) Hadde dårlig tid når hu var pålogga og rakk ikke å svare.

Lenke til kommentar

Var for ikke så lenge siden oppe i samme situasjon.

 

Jeg møtte en jente for ikke så lenge sia, hun ga meg god respons, jeg var ikke interessert da, for jeg skal flytte til høsten.

Hun tok kontakt på wallen min på facebook, skrev noen ganger tilbake, hun gikk så over til privat melding, jeg skrev tilbake, slik holdt vi på noen dager med hyppige meldinger.

Så pluttselig svarte hun plutselig ikke lenger på meldinga, selv om det så ut som hun var dritinteressert.

Jeg begynte selvfølgelig å lure på hva i all verden det var som skjedde, så jeg venta noen dager for å se om det var bare for å se om hun lekte med meg. Så sendte jeg melding tilbake for jeg sku bare få confirmation på hva som skjedde og da skrev hun tilbake, og svarte kun på det jeg spurte om, og det så ut som hun ikke var så kean på å fortsette den hyppige kontakten, jeg fatta skissa at hun kanskje ikke var så interessert eller kanskje avstanden var problemet. Men jeg fikk ihvertfall siste stikket :grin:

Jeg for min del var ikke så interessert men ville se hvor det bar, så var egentlig bare svært oppsatt på å finne ut hvorfor den plutselige vendingen ;)

 

Så jeg ville ha skrevet en melding tilbake slik som jeg gjorde etter noen dager, hvor jeg spurte hva hun hadde styrt med i det siste f.eks, for så å vurdere svaret du får. Hvis hun virker kean og spør om noe nytt og annet en det du spurte om, så kan du kanskje skrive et par melinger til for å se hvordan det går, hvis ikke drit i å svar henne. Da får du siste stikket, og hun blir "burna" litt :devil:

Lenke til kommentar

Det behøver ikke å ha noe med sosial intelligens å gjøre i det heletatt. Ei heller at "jenter liker at gutter styrer samtalen".

 

Jeg interesserer meg aldri for samtaler som dreier seg om hva man driver med akkurat nå, hvordan det "går" og hva man har gjort på i helga osv.osv.

 

Har man noe smart å komme med, og man har noe å snakke om derimot, så svarer jeg på det meste. Jeg klarer rett og slett ikke å bry meg om hva Ola Nordmann har driver med akkurat nå, siden sjangsen er rimelig stor for at han "sitter på internett/facebook". Eventuellt i tillegg "hører på listepop".

Lenke til kommentar

Jeg opplever alltid det samme hos gutter -.-

Blir så #%¤& irritert! Jeg er selv jente og ja.

 

Sender en melding f.eks. "Jaaa! Kom ikke opp til eksame! Kom du?"

- no answer -

- no answer -

- no answer -

- no answer -

- no answer -

- no answer -

- no answer -

 

Spørr dere selv og.

Lenke til kommentar

Grow some balls, verden detter ikke sammen på grunn av at hun ikke svarer deg på feisen en gang. Snakk heller til henne i en annen setting.

 

Å jo, det finnes fasit på hva jenter like å snakke om. Seg selv.

Å jo, det finnes faist på hva gutter like å snakke om. Seg Selv.

 

Det er bare å få henne til å begynne å snakke om håret hennes eller framtiden hennes eller noe i den duren, alle jenter bryr seg ikke så mye om utseende, men noe de bryr seg om snakker de gladlig om i mange timer. Det er bare å finne ut hva dette kan være.

 

 

154803721l5dc.jpg

 

Skulle jeg snakkt med denne jenta, så ja. Klærne snakker for seg, og plaktaen bekrefter!

 

Det å snakke med jenter trenger man ikke være i slekt med Lassi for å gjøre.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Fellesinteresse: Fotball, camping

 

Vi er like gamle.

 

Har noen noen forslag til hva man kan prate om?

 

Herigud da man. Hvis du ikke vet hva dere skal snakke om hvordan skal vi forumbrukere vite slik da??? Det er opp til deg, vær oppfinsom. Har damen et fint smil eller ser veldig vakker ut skriv dikt til henne, det liker damene;)

Lenke til kommentar

Nei, dere har vel kanskje ikke mer erfaring. Sant det... Forum er til for å spørres, for det er andre som har flere svar enn det du har (ikke direkte til deg, men "du" (altså meg, fordi jeg er den som spør)).

 

 

Dikt kommer jeg ikke til å gjøre, etter at et par kamerater har spilt meg et puss med sånt tidligere. Derfor er ikke det noe for meg :/

 

(for dere som ikke skjønte det: Første setningen var ironisk)

 

Men, ikke interessert? Jaja, det er det jeg også har tenkt på, siden starten av denne tråden. De er vel ikke interesserte i å snakke en helt vanlig samtale. Huff :(

Endret av Mads7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...