Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor svarer ikke personen på meldingen?


Anbefalte innlegg

Hehe, jeg demper vel snart ballen også snart :)

 

Men, nettsjekking er (hittil) eneste måte å snakke med henne. Personen bor et stykke unna (1 time kjøring), og vi møtes kun om sommeren. Derfor er det (hittil) bare nettet vi snakkes... eller, delvis snakker.

 

Hmm, hvor gammel er hun? (vil bare vite hvilket nivå jeg skal legge på når det gjelder modenhet) ;), det har mye å si!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, okey, kan være vanskelig å få til hvis man ikke har prøvd noe særlig på det før, men prøv å overgå alt det hun gjør, er hun frekk, være ENDA mer frekk tilbake, er hun overlegen, vær ENDA mer overlgen tilbake osv. Gutte-jenter kan du vel si er ute etter noen som kan ta kontroll over dem (på en måte sjefete), hvis at du ikke er en tøffelhelt for å si det på den måten ;)

Lenke til kommentar

Noen jenter liker det, andre kan ta det for personlig å blir for sint.

Derfor det er lurt å begynne med småfrekke kommentarer, f.eks hvis du avslutter en samtale en gang: Men må stikke nå, skal ut en tur med kompiser, har jo bedre ting å gjøre enn å sitte å skrive med deg hele dagen ;)...Du merker fort om hun tar det som en kødd eller ikke, tar hun det som en kødd er det bare å kjøre på, hvis hun ikke tar det som en kødd er hun ikke av den typen og da må du legge om den stilen litt :)

Lenke til kommentar

Tror du får svar :), skulle du ikke få svar kan du bare skrive til henne neste gang: Hmm, var visst ikke så morsomt ute allikavel så får vel kaste bort tiden på deg istednfor :) <--Dette hvis hun faktisk er med på spøken, hvis ikke:

 

Var visst ikke noe morsomt ute, så fant heller ut av jeg vil skrive med deg :) <--- Nå er du mer den søte typen, den hjelper på hvis hun blir sint av frekke kommentarer, blir hun sint av dem dropper du dem framover og prøver å være søt av og til, ikke for ofte for da blir du plutselig ikke intressang for henne lenger ;)

Lenke til kommentar

Genialt :) Slike råd som dette er perfekte for meg :) Det er slik jeg får inspirasjon til å lage egne setninger og sånt :) :)

 

 

(Beklager masse smileyer).

 

Har du et råd, om hvordan jeg kan lage en ny samtale, etter å ha sagt "hadet bra" og avsluttet forrige samtale? Hvis du skjønner. Jeg prøver å starte en samtale, med å spørre om noe tilfeldig, som jeg vet hun har vært med på/er med på/har opplevd/vet noe om etc. Men det blir litt ensformig etterhvert, og blir ingen skikkelig samtale.

Lenke til kommentar

Den er verre siden jeg ikke kjenner henne eller noe sånt :-/, men ikke skriv til henne vær gang du er pålogget og hun også er det. Tenk heller omvendt nå, tenk deg at du er henne, så logger gutten (deg) på msn (siden gutten har skrevet til henne noen ganger før når gutten har logget på vil du kanskje forvente at det skal skje igjen), men så får du ikke noen melding, da tenker du nok:

 

Hvorfor skriver han ikke til meg?!, han har jo bestandig gjort det før, dette var merkelig :S

 

Ser du, du får ikke oppmerksomheten du hadde forventet, dette vil gjøre at du søker oppmerksomhet, noe som kan gjøre at du skriver først istednfor ;)

 

Men er jo et hav av samtale-emener her i verden så det burde ikke være noe problem :S, faktisk kan det være så enkelt som bare å skrive en smiley :), så får du sikkert en smiley tilbake, og da kan du f.eks skrive: Vi sliter :p (og da er samtalen i gang), hun skriver kanskje: ja, vi kanskje det., så sier du: ja, men vil påstå at du sliter litt mer enn meg :p

 

Samtalen går av seg selv, ikke tenk over det ;)

Lenke til kommentar

Good :)

 

Man lærer av feil, vært i din båt ;)

 

Bare å lese i den tråden jeg startet: Alt håp ute? :-/ (under denne tråden)

 

Det er en situasjon jeg ikke har vært i før, så nå skal jeg prøve meg på noe nytt, og jeg synes det bare er spennende, bryr meg ikke om hva andre venner av meg eller henne mener om saken ;)

Lenke til kommentar

Hvis noen hadde skrevet "finnes bedre ting å gjøre enn å snakke med deg" hadde jeg tilta og blokkert fyren og tenkt "da skal han faen meg få slippe, tosken".

 

Men det er bare meg da.

 

Frekke og ironiske kommentarer er supert det, men tekst er vanskelig å tolke. Ironi kan man ta om man snakker i telefonen eller møtes.

Lenke til kommentar

Det med å variere hvilke medium du bruker for å snakke med henne på kan gjøre det litt mer interessant i lengden.

Om om du føler for å være litt mer personlig, så synes jeg SMS fungerer evig mye bedre enn MSN.

Har selv logget av MSN og tatt den "æsj, internetten døde." før jeg skulle spørre med noen ut.

Viktig å holde litt kvalitet i meldingene man sender da, så det ikke blir bare tullsnakk som de ikke orker å bruker penger på å svare på. ;)

Lenke til kommentar

Så det er greit at man sender meldingen på facebook flere ganger om så og si ingenting? F.eks. bare kommer med forskjellige enkle spørsmål og sånt, som allikevel er interessante? Er det ikke litt rart at en jente får flere meldinger fra samme person "hele tiden"?

Lenke til kommentar

Å sende PM på Facebook f.eks. kan jo funke til å begynne med, men det er ikke noe å føre en daglig samtale med.

Å føre en samtale på Wall-en (typ. gjestebok) til hverandre er det vist mange som liker, men jeg personlig synes i alle fall at det begrenser hva man kan snakke om, siden du vet at ALLE ser det man skriver, samt at du, ja, kan virke litt desperat for andre mennesker som ser at du har flere titalls sider med innlegg i wall-en (\gjesteboken) hennes.

 

Synes personlig det er en fjortissting dette å konversere over gjestebøker :p

Lenke til kommentar

Jeg (gutten) personlig tenker litt sånn:

 

---------------------------------------------

Du (jenta) logger deg inn på Facebook, ser at det er et par nye meldinger i innboksen der, noen forespørsler etc. Du går inn på innboksen, og ser at du har fått melding av en du knapt har møtt 4-5 ganger, og knapt har snakket med.

 

Du tenker: "Å, enda en melding fra ham... Hvorfor sender han meg meldinger hele tida? Jeg kjenner ham ikke ordentlig, og han høres ikke så interessant ut..."

(Selv om jeg kun har hatt 1 samtale før)

---------------------------------------------

 

 

Har dere andre noen gang har hatt denne tanken før, hvis dere er gutten? Hva har dere isåfall gjort med det? Har dere fortsatt sendt melding etc? Får dere svar?

 

For jeg hadde tenkt at det hadde vært kjedelig for en jente, som sikkert blir snakket med hele tida, at man ikke gidder å snakke med de man knapt kjenner, spesielt over nettet.

Endret av Mads7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...