Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor svarer ikke personen på meldingen?


Anbefalte innlegg

Opplevde akkurat det samme for ikke lenge sia.

 

Det var denne jenta jeg hadde møtt på nyttårsaften, som jeg fant på nettby noen dager senere. Vi hadde en fin samtale, hvor jeg fikk et lite inntrykk av at hun kunne være interessert. Jeg bor nå i Oslo, men flytter til faren min i ferien og skal starte i klassen hennes til høsten. Hun gav meg nummeret hennes med en litt flørtende kommentar, og sa vi kunne møtes når jeg kom dit. Noen meldinger senere spurte jeg om msn'n hennes for å spørre litt om skolen og område der jeg flytter. Fikk ikke svar. Noen dager senere purra jeg på en melding i tilfelle meldingen ikke hadde kommet frem e.l. Men ikke noe livstegn. Hun var pålogga flere ganger, så hun må ha sett det. Dette er kanskje 2-3 uker siden. Men så fikk jeg meg en overraskelse! I går fikk jeg en melding fra hun der det sto at hun gledet seg til jeg kom oppover. Virket som om hun aldri fikk de tidligere meldingene.

 

I don't get it :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg opplever alltid det samme hos gutter -.-

Blir så #%¤& irritert! Jeg er selv jente og ja.

 

Sender en melding f.eks. "Jaaa! Kom ikke opp til eksame! Kom du?"

- no answer -

- no answer -

- no answer -

- no answer -

- no answer -

- no answer -

- no answer -

 

Spørr dere selv og.

Vel, hva skal man svare da. For min del hvertfall er det sjelden jeg blir så glad over andres gode nyheter at jeg kommer.

Lenke til kommentar

Jeg pleier ikke å gidde å svare hvis det er noen jeg ikke bryr meg om. Nå er jeg gutt da, men hvis det er ei jente som jeg er inntressert i pleier jeg å svare, hvis jeg ikke gidder å svare tar jeg isåfall kontakt på en annen måte, tlf elns :) Så hvis du ikke hører fra henne tror jeg ikke hun er så veldig intressert i deg som venn eller ei.

Lenke til kommentar

Ja, da har jeg et spørsmål. For de som bare kommer til å snakke negativt om dette spørsmålet er det ingen grunn til å bruke plass på serveren med negative svar :)

 

 

Altså, hvordan kan man få en jente til å bli interessert i et spørsmål, uten å spørre om en helt absurb ting?

 

F.eks. Hvis jeg hadde spurt en jente ... "hvorfor er du en jente?"... så er jo det et ganske kjedelig tema for de som ikke er interesserte i det området. Et vanlig spørsmål er f.eks. ..."hvordan gikk det på Norway-cup?", ikke sant? Hvordan kan jeg stille det spørsmålet slik at det faktisk er interresant å svare?

Lenke til kommentar
Ja, da har jeg et spørsmål. For de som bare kommer til å snakke negativt om dette spørsmålet er det ingen grunn til å bruke plass på serveren med negative svar :)

 

 

Altså, hvordan kan man få en jente til å bli interessert i et spørsmål, uten å spørre om en helt absurb ting?

 

F.eks. Hvis jeg hadde spurt en jente ... "hvorfor er du en jente?"... så er jo det et ganske kjedelig tema for de som ikke er interesserte i det området. Et vanlig spørsmål er f.eks. ..."hvordan gikk det på Norway-cup?", ikke sant? Hvordan kan jeg stille det spørsmålet slik at det faktisk er interresant å svare?

 

Du må selv putte inn en historie du har til det temaet, som kanskje er morro eller du må vinkle spørsmålet slik at det blir morro å svare på.

F.eks "hot" på norway cup?

Lenke til kommentar

Vel, jeg liker å være sosial. Derfor vil jeg stille spørsmål :)

 

Interessant liv, tja/nja. Problemet er at jeg er helt elendig på å forklare hendelser og sånt, og får hendelsene til å høres kjedelige ut. Dessuten eier jeg ikke fantasi, så den setningen til Sportacus88 var morsom :)

Lenke til kommentar

Vel, tror jeg kunne hadde funnet på å skrive noe som:

Hører det gikk ganske dårlig på Norway-cup, men men, sånn kan det gå :-/, dere skulle hatt spillere som meg på laget da hadde det nok endt med seier i alle kamper og vel så det ;)

 

Syns du får fram 2 ting her, du viser for det første at du er selvsikker på deg selv med å mene at du selv er veldig god i fotball, og du er på en måte en "bad boy" med å skrive noe indirekte frekt (noen jenter liker det) :)

Lenke til kommentar

Problemet Mads, ved at du stiller spoersmaal er at du forventer at hun skal underholde deg. Du trapper ikke opp til noen helt fremmede, ser rart paa dem og utbryter: "Underhold meg!"

 

Det du derimot skal gjoere er aa underholde henne og fremstaa som en interessant person.

 

Hun er ei jente. Hun har masse andre underholdningskilder. Hvorfor skulle hun kaste bort tiden paa underholde deg?

 

Og kom igjen,

 

Vil du virkelig at vi skal gi deg et manus som du kan bruke for aa fremstaa som noe du ikke er?

 

Men, for aa gi deg et spark paa veien. Skal du si eller spoerre om noe, gjoer noe som skiller deg ut. Jeg oppnaadde best suksess ved aa spoerre om helt tilfeldige ting.

 

Og selvsagt, profilen din spiller ogsaa en stor rolle ;)

Lenke til kommentar
Problemet Mads, ved at du stiller spoersmaal er at du forventer at hun skal underholde deg. Du trapper ikke opp til noen helt fremmede, ser rart paa dem og utbryter: "Underhold meg!"

 

Det du derimot skal gjoere er aa underholde henne og fremstaa som en interessant person.

 

Hun er ei jente. Hun har masse andre underholdningskilder. Hvorfor skulle hun kaste bort tiden paa underholde deg?

 

Og kom igjen,

 

Vil du virkelig at vi skal gi deg et manus som du kan bruke for aa fremstaa som noe du ikke er?

 

Men, for aa gi deg et spark paa veien. Skal du si eller spoerre om noe, gjoer noe som skiller deg ut. Jeg oppnaadde best suksess ved aa spoerre om helt tilfeldige ting.

 

Og selvsagt, profilen din spiller ogsaa en stor rolle ;)

 

Sant som han sier, og for guds skyld oppfør deg litt mystisk, hvis hun f.eks spør deg om noe så svar f.eks:

Nei, nå kan du lure :) eller hvorfor skal jeg gidde å fortelle deg det? =)

 

Sånne type ting viser at du er intressang person, når man får sånne svar blir man faktisk intressert hva i all verden vedkommende holder på med (hvis hun spurte hva du driver) ;), bare å tenke deg det selv, man blir nysjerrig når man ikke får vite noe man har lyst å vite, og som man sier: Mennesker vil ha det de ikke kan få :D

Lenke til kommentar

Vel, for å svare på dette med "manus". JEG prøver å forklare med å sammenlikne med å lære fotball.

 

Tenk deg at du skal lære å spille fotball. Du ser proffene gjøre ting på tv, og ønsker gjerne å bli som dem. Du øver og øver, men finner ikke riktig teknikk. Dermed tenker du: "Hm, kanskje jeg kan spørre noen på et forum, som f.eks. diskusjon.no? Kanskje de kan hjelpe meg med å finne teknikken, og gi meg tips til hva jeg kan gjøre? :)"

Dessverre for deg, får du ikke svar. For de som kan gjøre triksene, slik som proffene, vil ikke hjelpe deg, og si hvordan det skal/burde gjøres. Det får du visst finne ut av selv...

 

 

:)

 

 

Jeg håper dere forstod noe av dette? I mitt tilfelle her, skal spørsmål erstattes med fotball. Jeg ønsker gjerne å lære nye teknikker, slik at jeg kan bli ENDA mer interessant, og få ENDA mer erfaring :)

(jeg skrev det bare for at dere skulle kunne se hvordan det er å være i min situasjon)

 

Forresten, jeg ber dere bare komme med tips, ikke akkurat hva jeg skal si. Jenta jeg har hatt samtaler med har ikke vært på Norway Cup, det var bare et eksempel på noe man kan snakke om. :)

 

 

Profil er så absolutt viktig. Jeg prøver å holde den i orden og sånt, men blir litt vanskelig med alle de funksjonene man inviteres å installere.

Endret av Mads7
Lenke til kommentar

Vel, hvor skal man begynne?, kunne ha skrevet flere A4-sider om hvordan mange jenter oppfører seg, hvorfor osv...

Men jeg skal gi deg små-tips. Bare husk en liten ting her, man kan ikke lære ifra seg teknikken på å bli flink med jenter, det er opp til en selv å klare det, for alle er ulik, noen bruker en teknikk, andre en annen.

Prøver å si at det er ikke alle som er like flink på de samme teknikkene, men uansett, videre :)

 

1. Menneske-rasen vil som nevnt tidligere ha det den ikke kan få. Kan ta et eksempel med at når du f.eks var mindre sa kanskje faren eller moren din til deg at du ikke fikk lov å til å ta godteri i skapet (du måtte ivertfall spørre først), tenkt deg godt om nå, du nok følte et press på deg at du bare MÅTTE ta godteri fordi du ikke fikk lov til det ;)

På samme måte er det med jenter, de som ikke får oppmerksomheten din, søker etter oppmerksomheten din.

 

2. Hadde foreldrene dine sagt: ta så mye godteri du bare vil!, hmm, da tror jeg du hadde blitt lei godteri etter en liten stund ;), samme med jenter her, er du får pågående mister de interessen, de vil ha noe å jobbe for, ikke noen de kan få uten kamp :)

 

3. Det er derfor jeg mener du må oppføre deg mystisk og samtidig litt frekk og avvisende.

 

Skjønner du de 3 punktene der kommer du langt, kan jeg love deg ;)

Lenke til kommentar

That's right, du maa vite hvordan du trener opp "teknikken".

Ferdigheten du er ute etter er ikke bare "aa vaere interessant". Det du vil og boer bli god paa er spontan konversasjon. Hvordan blir du bedre til aa ta ting paa sparket? Nettopp, du maa ta ting paa sparket. Kom deg ut, snakk med folk og merk at du blir bedre.

 

Drit i nettsjekking. Det kan du ta naar du har blitt flink til aa snakke med folk.

 

Du maa laere deg aa sparke ballen foer du begynner aa trikse ;)

Lenke til kommentar

Hehe, jeg demper vel snart ballen også snart :)

 

Men, nettsjekking er (hittil) eneste måte å snakke med henne. Personen bor et stykke unna (1 time kjøring), og vi møtes kun om sommeren. Derfor er det (hittil) bare nettet vi snakkes... eller, delvis snakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...