Gå til innhold

Kulturo: Satser på felles filmportal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det skal være så vanskelig å sette opp ei nettsjappe som selger over hele verden.

 

De største filmselskapene bør enkelt kunne klare å opprette en felles nettbutikk med sine filmer i forskjellig kvalitet.

 

 

- 1080p $15

- 720p $10

- DVD $8

- Xvid (cd) $6

- Xvid (300MB) for bærbare enheter $5

 

Så kan vi kjøpe filmene rett fra selskapene, mer penger til de, og billigere for oss.

 

Om de absolutt ønsker å bruke distributørene for å ivareta forholdet seg imellom med tanke på salg av disker, så bør de bare selge nettrettighetene til en distributør som kan tilby det på verdensbasis.

Lenke til kommentar
Er det med eller uten DRM?
Håper de endelig har tatt innover seg at piratesider leverer et bedre produkt enn lovlige sider, og gjør noe med det samtidig.

 

 

Så vidt jeg kan forstå vil de ikke direkte gjøre noe med dette, men det er klart at mer publisitet vil gjøre det enklere å lage bedre tjenester. Når fler får opp øynene for hvilke alternativer som finnes vil det også skapes større diskusjon rundt hvilke av alternativene som er best. Jeg har tro på at dette er starten på den effektiviseringen av Internet som salgskanal vi har ventet på.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Det selges jo allerede DRM-fri musikk, så hvorfor ikke filmer også? Dersom noen få tilbydere blir i stand til å selge DRM-frie filmer vil ordet spre seg raskt om hvilke dette gjelder. Dersom forbrukerne deretter tar bevisste valg angående hvor de kjøper film tror jeg vi kan se en rask bedring i situasjonen.

Lenke til kommentar
Vil sette opp to krav til:

 

Ingen DRM

God kvalitet på filmen (dvs 720/1080p)

 

Et krav som jeg ikke har sett andre som har er et jeg har:

 

Dersom filmen senere utgis i enda bedre kvalitet bør man få mulighet til å oppgadere enten gratis eller for en billigere sum enn å kjøpe helt på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det er da fortsatt ikke så altfor vanskelig å stikke innom dvd-sjappa etter jobb..

 

Men for all det, kanskje mpaa har insett at dere taktikker hittil ikke er beste veien. Definitivt et bra tiltak i tiktig retning

Lenke til kommentar

Ikke for å pirke, men i artikkelen står det at MPAA er et statlig organ, stemmer egentlig det?

 

 

Videre, dette her kommer jo helt garantert til å bruke en eller annen proprietær standard, være DRM basert, og vil sikkert ikke støtte *nix systemer. Er egentlig dette noe å rope hurra for?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...