Gå til innhold

Splinter Cell tidligst neste år (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å ha mulighet til å quicksave synes jeg er bra. Det er jo bare å la være å quicksave hvis en ikke vil det. Men det skulle kanskje vært et sted i options der du kan krysse av på om du vil ha med eller uten quicksave før du begynner et nytt spill. Uansett, så må jeg si at jeg ikke har noen forventninger til dette spillet. Double Agent var en skikkelig nedtur for min del. Liker helt klart best at det er mørke omgivelser og at du kan snike deg rundt uten å bli sett.

Lenke til kommentar
Det å ha mulighet til å quicksave synes jeg er bra. Det er jo bare å la være å quicksave hvis en ikke vil det. Men det skulle kanskje vært et sted i options der du kan krysse av på om du vil ha med eller uten quicksave før du begynner et nytt spill. Uansett, så må jeg si at jeg ikke har noen forventninger til dette spillet. Double Agent var en skikkelig nedtur for min del. Liker helt klart best at det er mørke omgivelser og at du kan snike deg rundt uten å bli sett.

Helt enig i alt du skriver :thumbup:

Lenke til kommentar
Gleder meg litt, men jeg er også svært skeptisk. Chaos Theory var en bombe men Double Agent var tidenes nedtur. Sam funker best som sneaky bastard i svart drakt.

Splinter Cell Chaos Theory var selve spillet i serien ja, men jeg syns ikke Double Agent skuffet så mye...

 

Jeg har kun spilt det hos en venn og vurderer nå å kjøpe det selv til 98kr på gamezone for det er jo altfor lenge å vente på Conviction :roll:

Lenke til kommentar

Tror Gamer har gjort en feil her fordi spillet er kun til PC og X360.

 

Tror dette spillet kan bli ganske bra, egentlig ganske fint at dem bruker ganske mye tid på dette spillet, har egentlig likt alle de andre Splinter Cell spillene, og jeg tror dette spillet kan bli ganske så bra.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir litt for mye "off-topic" i serien siden Double Agent... og det har ikke så mye med Splinter Cell å gjøre lenger. Det er litt som om de lagde et spill der Sam Fisher står på kjøkkenet og skal lage pancakes til datteren sin. De hadde kalt det for Splinter Cell: Pancake Revelation.

Lenke til kommentar
Tror Gamer har gjort en feil her fordi spillet er kun til PC og X360.

 

Tror dette spillet kan bli ganske bra, egentlig ganske fint at dem bruker ganske mye tid på dette spillet, har egentlig likt alle de andre Splinter Cell spillene, og jeg tror dette spillet kan bli ganske så bra.

 

Du har helt rett, en glipp i systemet her.

 

Ikke noe nytt om en Playstation 3-versjon foreløpig.

Lenke til kommentar
Jeg har mista troen på den her fullstendig nå, de har restarta på prosjektet for en del måneder tilbake siden, som regel lover slikt aldri godt uansett, de har brukt en god del år på noe som dem har nå bare skylt ned i dass.

Artikkelen sier at Ubisoft nekter for dette, men dersom det likevel er riktig som du sier, er det ikke nødvendigvis så ille. Blizzard og Valve gjør jo slikt hele tiden. Nå synes ikke jeg at de er så suverene i bransjen som noen vil ha det til, men det viser i alle fall at det kan slå begge veier, avhengig av utvikleren.

 

Spiller Chaos Theory for tiden. Irriterer meg over "gjør sånn nå"-brettutformingen og at man nesten aldri behøver å bruke noe av det høyteknologiske utstyret som liksom skal kjennetegne serien, men selve spillmekanikken sitter virkelig som støpt, og den kunstige intelligensen kan være spennende å spille mot til tider. Dessuten er grafikken fortsatt verdt å stoppe for å studere nærmere.

Lenke til kommentar
Det å ha mulighet til å quicksave synes jeg er bra. Det er jo bare å la være å quicksave hvis en ikke vil det.

 

Er fortsatt uenig her. Tror det er få som tenker slik du gjør. Spillet er realistisk vanskelig, altså utilgivelig vanskelig ihvertfall hvis du spiller på hard. Fiendene er veldig smarte, og uberegnelige. Jeg sto en gang helt stille bak en vakt som sover i en stol, to skritt bak han faktisk, men likevel så skriker han plutselig ut og begynner å skyte etter å ha reist seg opp (sto som sagt helt rolig).

 

Uansett, i splinter cell 1 og 2 hadde du ikke mye valg mellom hva du gjorde. Fiendene var uansett "bad guys" og du fikk ikke stats etter fullført oppdrag. Derfor gjorde det ikke så mye at du kunne save hvor du ville i pc versjonene, siden det var som oftest ikke så stor grunn til å bruke funksjonen så lenge du ikke var død eller hadde veldig lite liv. Derfor funker quicksave fett i f. eks half live også.

 

I splinter cell 3 ødelegger det hele gameplayet. JA du kan la være å bruke det, men få vil pga vanskelighetsgraden. Du trenger ikke være forsiktig lenger, og kan bare save rett før noe skjer og deretter quockloade hvis du driter deg ut. Scoute våpen som stickycam blir ubrukelige og du trenger ikke vente i mørket for å planlegge det du skal gjøre siden du kan bare prøve deg frem. Ta for eksempel bankranet: det er sensorer som blir aktivert når du går inn i hvelvet. Bare du tar på deg varmebriller så kan du se dem og ødelegge dem så ingen alarm vil gå av. Dette er en liten og genial detalj og hvis du driter deg ut kan du uansett ha det moro med å krige med folka. Men siden du har quicksave er det absolutt ingen vits, siden du vil ha god rating. Spillet er det beste i serien ellers og har veldig gode "production values". Og det fantastiske soundtracket fenger ikke så mye når du aldri får høre det kicke inn når noen oppdager deg siden du er for bare trykker quickload. De to første spillene hadde en god blanding action og stealth der du noen ganger måtte skyte deg ut. Nå er det kanskje mer realistisk men mye mindre moro. Det faktum at du kan "spille som du vil" i SC 3 blir feil for mange uansett siden de fleste vil ha god rating. Det ble slik får meg at jeg alltid lagret når jeg så en fyr foran et stup og lignende sånn at jeg kunne loade igjen etter jeg hadde drept han og da bare slå han ned.

 

Bottom line, jeg synes ihvertfall det burde være en penalty for å quicksave og loade i statsa du får når du er ferdig med banen. Kanskje 1% mindre hver gang du loader eller saver to ganger. Hadde det faktisk mer moro med coop delen i sc 3 når det å save over to ganger fikk maskinene til å klikke, så vi måtte planlegge bevegelsene våre nøye sammen.

Lenke til kommentar

Var før av den oppfatning at quick-save var best (særlig den gangen jeg var frustrert på FBI-brettet i originalen), men det fjernet mye av spenningsmomentet. Joda, man bestemmer jo selv hvor ofte man vil lagre, men det ligger på en måte i spilleres natur å velge de mest effektive mulighetene og da blir save-funksjonen fort "misbrukt".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...