Gå til innhold

Dexter sesong 3: Diskusjonstråd (SPOILERS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke Dexter har planlagt å legge skylden på drapet av Miguel på The Skinner. Dexter vet tross alt at man kan finne ut om sårene oppsto før eller etter død og å skinne liket til Miguel er for åpenbart dumt til at Dexter kunne gjøre det.

Fordi Laguerta har Miguel som hoved mistenkt for drapet på Ellen Wolf og siden Miguel fant ut det med laptopen ville det ikke vært urimelig å tro at han stakk av. Dexter trenger bare å passe på at ingen finner liket (slik som han pleier å gjøre med lik) og så vil sikkert alle bare tro at Miguel har rømt et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Tror ikke Dexter har planlagt å legge skylden på drapet av Miguel på The Skinner. Dexter vet tross alt at man kan finne ut om sårene oppsto før eller etter død og å skinne liket til Miguel er for åpenbart dumt til at Dexter kunne gjøre det.

Fordi Laguerta har Miguel som hoved mistenkt for drapet på Ellen Wolf og siden Miguel fant ut det med laptopen ville det ikke vært urimelig å tro at han stakk av. Dexter trenger bare å passe på at ingen finner liket (slik som han pleier å gjøre med lik) og så vil sikkert alle bare tro at Miguel har rømt et eller annet sted.

 

Er enig i det. Han kan si at han tok en prat med Miguel pga at han ikke trodde det kunne være han. Pga at testene er gjort "under bordet" har Laguerta ingenting hun skulle sagt på det uansett. Og da er det jo naturlig at han forsvinner...

Lenke til kommentar

Vil tipse dere andre Dexter fans om en annen av mine favoritter. Denne er IMO enda litt bedre. En ufattelig spennende katt og mus historie hvor man hele tiden følger den "onde" hovedkarakteren sine tanker for at ingen skal oppdage at han er en seriemorder. På samme måte som Dexter, dreper han bare kriminelle. Settingen er helt annen, og denne serien drar inn en del overnaturlige elementer.

 

Death Note - http://www.imdb.com/title/tt0877057/

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Som jeg har forstått det så må man like anime/manga generelt for å like en anime. Er som de (få) som har null interesse for film ikke liker noen filmer.

 

Selv liker jeg anime, og Death Note er definitivt favoritten! :D

Har sammenlikna den med Dexter selv, men egentlig er det jo ikke så mye til felles. Anyhow, Death Note er animen som ligner mest på Dexter, og definitivt den beste animen jeg har sett - så den anbefales. :)

 

Edit: Blir foresten litt feil å si at en anime er bedre enn en serie, blir som å si at en film er bedre enn en serie. Begge er herlige ^^

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
Døde han virkelig så fort? (Trodde kvelning tok lengre tid jeg, men kanskje han gjorde det på en spesiell måte?)

 

Når du bruker pianovaier på den måten stenger du luftrørene i hele halsen og kutter derfor oksygen til hjernen o.l. Tror kroppen mer eller mindre kollapser, men er sikkert andre som kan forklare bedre enn meg.

Han slokner så fort fordi blodstrømningen til hjernen gjennom praktisk talt alle de store arteriene er blokkert. Det utnytter man feks i en bloodchoke (versjon av rear naked choke). Gjør du det riktig og med full kraft har motstanderen sloknet på 5 sekunder. Det tar selvfølgelig lengere tid før personen faktisk dør da.

http://uk.youtube.com/watch?v=OlXJjb7hiFI&...feature=related

Lenke til kommentar

Death Note-hovedpersonen og Dexter har en god del til felles. Jeg sjekka ut Death Note for en stund sida, fordi jeg leste en artikkel som sammenlignet de to hovedpersonene (ikke linken min), og fordi Dexter falt i smak tok jeg en titt.

 

Det er ikke snakk om å like anime eller ikke, det er snakk om en historie i bildeformat. Jeg har selv tipset et par Dexter-diggende kamerater om Death Note, og det falt generelt sett i veldig god smak, selv om de ikke har sett særlig på anime tidligere.

 

Slenger man på amerikansk dubbing forsvinner alt som heter "japansk" ved serien (selv om det er som å banne i kjerka for de største animenerdene), så man må ikke være sær eller spesielt interessert for å like det.

 

Gruer meg litt til neste ukes Dexter. Siste episode på 9 måneder :cry: .

 

Hva ville han forresten gjort om Laguerta ble den nye "Doakes"? Altså, om hun blir mistenksom og begynner å etterforske Dexter. På grunn av koden kan han ikke gjøre noe med henne. Sannsynligheten for at det skjer er vel liten, men det er jo et godt spørsmål. Doakes kunne man jo se på som "ond" etter noen av de mistenksomme handlingene hans.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Vel for dere som er så ekstremt "ammagad all anime suxx", men fremdeles er interesert i å se hva death note går ut på så finnes det 2 filmer som baserer seg på serien, disse er ikke anime. Selv syntes jeg filmene var helt ok, selvom serien er hakket bedre...og om det hjelper noen som er usikre, jeg er egentlig ikke anime fan

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar
Vel for dere som er så ekstremt "ammagad all anime suxx", men fremdeles er interesert i å se hva death note går ut på så finnes det 2 filmer som baserer seg på serien, disse er ikke anime. Selv syntes jeg filmene var helt ok, selvom serien er hakket bedre...og om det hjelper noen som er usikre, jeg er egentlig ikke anime fan

 

 

Har disse filmene noe navn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...