Gå til innhold

Dexter sesong 3: Diskusjonstråd (SPOILERS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Startet på Dexter sesong 3 tre dager siden og så siste episode i dag tidlig. Har også sett gjennom denne tråden og det er ganske interessant å se på alle folks reaksjoner på episodene og ventetiden mellom hver episode.

 

Interessant å se at dere teoriserte om at Dexter ble tatt til fange av Masuka og plassert i baksetet etter den cliffhangeren. Jeg var helt psyched og måtte se fortsettelsen så den tanken kom aldri i hodet mitt. En venn av meg maste på at jeg måtte se sesong 3 etter denne cliffhangeren og han sa "du vil ikke tro det. Dexter blir tatt". Det var en spoiler som jeg ikke ville høre. For det er regel nr. 1. "Don't get caught". Så jeg satte meg ned nå i julefreden og ble hektet.

Noen ganger så funderer jeg på hvorfor jeg ventet så lenge med Dexter med tanke på at jeg ble interessert i serien veldig tidlig, men ting kom i veien og det har vært en utrolig kul berg-og-dal bane med sesong 3 av Dexter.

 

Jeg er mer av den typen som ser på serien for karakterutviklingene og dette har vært en veldig interessant sesong. Ikke minst så er denne genialt skrevet. Synd det blir så lenge å vente til neste sesong. Det har vært utrolig deilig å bare ta et glass cola mellom hver episode denne tiden.

 

Men uansett, så likte jeg episodene veldig godt. Skjønner nesten ikke at folk synes enkelte episoder er kjedelige og tamme. Mulig det er fordi jeg så alt i rekkefølge, men jeg følte at hver eneste episode bringte fram en god Dexter pakke fylt med rappkjefta Debra, gullkorn fra Masuka, drapssaker, twister, intriger, godt skrevet dialog som alt er ledet av geniale Michael C Hall.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Startet på Dexter sesong 3 tre dager siden og så siste episode i dag tidlig. Har også sett gjennom denne tråden og det er ganske interessant å se på alle folks reaksjoner på episodene og ventetiden mellom hver episode.

 

Interessant å se at dere teoriserte om at Dexter ble tatt til fange av Masuka og plassert i baksetet etter den cliffhangeren. Jeg var helt psyched og måtte se fortsettelsen så den tanken kom aldri i hodet mitt. En venn av meg maste på at jeg måtte se sesong 3 etter denne cliffhangeren og han sa "du vil ikke tro det. Dexter blir tatt". Det var en spoiler som jeg ikke ville høre. For det er regel nr. 1. "Don't get caught". Så jeg satte meg ned nå i julefreden og ble hektet.

Noen ganger så funderer jeg på hvorfor jeg ventet så lenge med Dexter med tanke på at jeg ble interessert i serien veldig tidlig, men ting kom i veien og det har vært en utrolig kul berg-og-dal bane med sesong 3 av Dexter.

 

Jeg er mer av den typen som ser på serien for karakterutviklingene og dette har vært en veldig interessant sesong. Ikke minst så er denne genialt skrevet. Synd det blir så lenge å vente til neste sesong. Det har vært utrolig deilig å bare ta et glass cola mellom hver episode denne tiden.

 

Men uansett, så likte jeg episodene veldig godt. Skjønner nesten ikke at folk synes enkelte episoder er kjedelige og tamme. Mulig det er fordi jeg så alt i rekkefølge, men jeg følte at hver eneste episode bringte fram en god Dexter pakke fylt med rappkjefta Debra, gullkorn fra Masuka, drapssaker, twister, intriger, godt skrevet dialog som alt er ledet av geniale Michael C Hall.

Jeg brukte også tre eller fire dager på sesong tre. Fantastisk sesong i seg selv. Spennende å se hvordan Dexter forsøker å stole på en person, Miguel, men det går rett i vasken. Må også si at Jimmy Smiths gjorde det veldig bra som Miguel Prado. Strålende skuespiller. :D

Lenke til kommentar

I have! Ble ferdig med Darkly Dreaming Dexter for en uke siden ca. og holder på med Dearly Devoted Dexter. Minst like bra som serien spør du meg. Selv om jeg aldri får nok av å se Michael C. Hall i rollen som Dexter. Makan til god skuespiller.

 

Jeg tror den kommer til å by på overraskelser for deg. Det er alt jeg sier.

 

Fikk forresten sesong én på DVD til jul. Jeg merker at de er edita sånn i forhold til de jeg *host**kremt*lastet ned*hark**hmm?*. De går liksom bittelitt fortere, og Perfidia var sjukt speedet opp. Eller, vet ikke med DVDen, men på Viasat 4 på sesongavslutningen til sesong to, så merket jeg at den gikk fortere enn på den jeg har på PCen. Også litt generelt fortere, siden den alltid tok igjen den jeg spilte av på PCen.

 

Når jeg tenker over det, så er Perfidia en sjukt rar tittel til en så munter og koselig sang. Perfidia betyr i følge iFinger - "troløshet/svik/ondskap"

 

Også litt skuffende lite ekstramateriale, og ikke engang et intervjue med Michael C. Hall, men, uansett litt stas og ha Dexter på DVD i hylla. :)

 

Btw. lastet opp denne scenen på youtube. Anbefaler dere å ta en titt på den, for jeg vet ikke om alle la merke til hvor sykt bra den egentlig var. (HAR DU IKKE SETT FERDIG SESONG 3 SÅ TRYKKER DU IKKE PÅ DENNE LINKEN, ELLER LESER VIDERE) (HAR DU IKKE SETT FERDIG SESONG 3 SÅ TRYKKER DU IKKE PÅ DENNE LINKEN, ELLER LESER VIDERE)

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=f390hQR2Reg...re=channel_page

Tenk. Dexter innser at han faktisk er menneskelig, at han har følelser, at det er noe han virkelig vil. Å oppdra ungen. Bygge på et forhold. Men, det at han tilgir Harry og viser følelser (og faktisk gråter, sånn sett), er ganske utrolig om du er like engasjert som meg. ;)

Endret av Wiidl
Lenke til kommentar

............................................________

....................................,.-'"...................``~.,

.............................,.-"..................................."-.,

.........................,/...............................................":,

.....................,?......................................................\,

.................../...........................................................,}

................./......................................................,:`^`..}

.............../...................................................,:"........./

..............?.....__.........................................:`.........../

............./__.(....."~-,_..............................,:`........../

.........../(_...."~,_........"~,_....................,:`........_/

..........{.._$;_......"=,_......."-,_.......,.-~-,},.~";/....}

...........((.....*~_......."=-._......";,,./`..../"............../

...,,,___.\`~,......"~.,....................`.....}............../

............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-"

............/.`~,......`-...............................\....../\

.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__

,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,

.....`=~-,_\_......`\,.................................\

...................`=~-,,.\,...............................\

................................`:,,...........................`\..............__

.....................................`=-,...................,%`>--==``

........................................_\..........._,-%.......`\

...................................,<`.._|_,-&``................`\

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...