Gå til innhold

Achievements, hva er det og hva er det godt for?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt at dette dreier seg om f.eks. å ikke då på X levler eller å ha skaffe X antall honorable kills før lvl 60 etc. Aner ikke hva man kan skaffe, men jeg liker noe av det. F.eks. det kan lage mer PvP mens man levler, noe som er kongefett mellom all den kjedelige quest-grindingen.

Lenke til kommentar

Jeg syntes blizzard gjør en liten feil om dem gjør det totalt ubrukelig...kunne godt vært noen små rewards, som økte stats eller noe. Men tror jeg skjønner litt av poenget dems. Dem vil ha et system som ikke krever at folk grinder seg i hjel på for å få den og den tingen som alle andre har og som man bør ha om man skal være med i den og den instansen. Dem vil sikkert ha et system som gjør at folk kan "kose" seg med å gå etter achievements når dem har tid, mellom raids...mellom BG's og rett og slett når folk bare vil kosespille litt.

 

Men jeg er en person som ikke trenger at alt skal være så nyttig i denne verden:) For da hadde jeg ikke hatt en sinnsykt fet Bmw, men en praktisk men utrolig kjedelig toyota:) Og slik tenker jeg i spill også:)

 

På den annen side blir det jo rewards i form av tabards, sikkert mounts og slike ting som ikke gir ekstra stats eller noe, men som i bunn og grunn har myyye å si for folk. Personlig kunne jeg lettt brukt 5-10k gull på en utrolig stilig mount.

 

Folk snakker om e-penis osv...og det kan så være. Det å se kul ut i både in-game og i real life er jo uansett konge:) Pose og sekk? ja takk! om annledningen byr seg :thumbup:

Lenke til kommentar

Det vil IKKE være achievements rewards som gjøre charen din bedre, det vil KUN være kosmetiske ting som pets, titler, kanskje tabards etc. Heldigvis synes nå jeg, for med 500 achievements +++ hadde det vært et helvete å grinde seg igjennom de på flere chars fordi man "må" for å bli best mulig.

 

"Om du explorer hver kvadratcentimeter av hele Azeroth får du +1 strength". Nei takk =)

 

Det meste som finnes av info om achievemnts, pr. akkurat nå, står på Blizz sine sider : her!

 

Copy/paste fra siden

 

Dungeons and Raids

Every end boss of every raid and dungeon in the game grants its own achievement. Future achievements in this category may include ones for completing a run without any player deaths, with fewer than the maximum number of players, or within a certain time limit.

 

Professions

Advancing to each tier of mastery in a profession earns you an achievement, and there are specific achievements for secondary skills (with major professions to follow).

 

Quests

Quest-based achievements include completing a certain number of quests and completing specific quest lines. This category contains zone-specific subcategories.

 

Events

Seasonal events such as the Midsummer Festival, the Lunar Festival, and Hallows’ End have specific achievements of their own.

 

World Exploration

You’ll earn achievements by exploring each zone in the game -- and get meta-achievements when you fully explore a continent.

 

Reputations

This set of achievements includes attaining exalted reputation with each faction in the game.

 

Tror det blir bra jeg :)

Lenke til kommentar
Achievements er bare for fun i grunn, selv om folk flest vil bruke de for å ja, øke lengden på sin lille e-peniz.

 

Bytt ut ordet "Achievements" med "Dataspill", "TV-underholdning", "skjønnlitteratur", "kino" osv. osv. (og fjern det med peniser, eww) Eller spiller du av noen annen grunn enn å "ha fun"? :) Det er få folk som sitter igjen med noe etter å ha spilt WoW, annet enn underholdningen i det å spille. En konto vil aldri være mere verdt enn det du hadde fått som jordbærplukker om du hadde brukt samme tiden på det. WoW er for fun. Om det blir mere fun å ha i WoW er det strålende for min del.

 

Det er vel helt ubrukelig, jeg har ihvertfall ikke tenkt til å sløse tid på achievements, orker rett og slett ikke å bruker tid på slikt.

 

Det er det som er så fantastisk med å være et menneske med fri vilje og alt det der. Det er ikke tvang. Charen din blir ikke bedre av achievements, slik at guild leaderen din kan ikke "kreve" at du gjør ditt og datt for å få en eller annen ting som gjør at du kan være med en bestemt plass.

 

Det er bare for morro. Og det er valgfritt.

 

Jeg vet jeg kommer til å like noen av dem. Kjøre dungeons uten at noen dør, eller med færre folk, eller på tid.. Det blir morro, det vet jeg. Og jeg gleder meg :)

 

Edit : typos

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Dette har de også i LOTR online, ganske artig ting egentlig.

 

I LOTR fikk man forskjellige titler o.l. om man levlet så så mange levler uten å dø, drepte masse bjørner/kaniner osv.

 

En hel haug av titler man kunne kalle fyren sin etter hvert.

 

Er jo greit å ha noe annet å gjøre enn kun farme rep/gold osv.

Lenke til kommentar

Hvis man kan fA Tabards fAr dette her, sA skal jeg kjOre pA til jeg har alle tabardsene man kan fA :new_woot: (jeg er tabard avhengig, har en 15-16 stk(vet det er mange som har like mange, men tviler det er sA mange som har alle i backpacken at all times :blush: ))

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar

Jaja, dette alene hindrer meg i å starte opp WoW igjen når WotLK kommer. Har allerede gitt opp et par pets og et par mounts (diverse festivaler), og uten mulighet til å få de noensinne så føler jeg at jeg mangler noe for min del i spillet. I tillegg til at jeg har mistet all tillit til Blizzard når det gjelder å ta vare på alle spillerene.

Raiding før TBC var utrolig morro, men i TBC var det en stor nedtur, og i tillegg til at dette kommerse PVP-dritet bare har økt siden de fjernet ranks så blir jeg bare oppgitt og lei meg fra spilleren sin side. "LOL SE PÅ MEG, JEG HAR EPIX!"-faktoren har økt for mye og farge ser ut til å gå over stil.

 

Eller så har jeg vært ekstremt uheldig med idioter.

Lenke til kommentar
Det at du ikke har brewfest mount hindrer deg fra å starte opp igjen?

Som jeg sa. For min del. Mitt mål i spillet. Mine ønsker.

(Og Brewfest-mounten er bare en grå geit, og jeg har en geit fra IF-reputation).

 

Nå har jeg mistet sånne artige dyr, mounts? og tabard fra midsummer, jul og hallows end ifjord.

 

Og det faktum at jeg føler at shitkidsfaktoren har steget drastisk. Det at en har tier 1-2 PVP-epics betyr ikke automatisk at du kan spille i en heroic dungeon (som forøvrig folk bare gir F i hvis det viser seg å være noe som kan kalles utfordrende med mindre du er heldig med å velge riktig guild) iforhold til en som har blått utstyr fra PvE (og et par epics).

På meg gir det inntrykk at av folk vil seile igjennom og få lilla items og tror at det holder og automatisk gjør de til verdensmestere, mens litt dårligere, mer spredt utstyr viser at personen mest sannsynlig har jobbet for det og forhåpentligvis er dedikert (noe som teller 100 ganger mer utifra en generell basis enn utstyr).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...