Gå til innhold

døde kabinettvifter på asus p5k vanilla


Dbsnike

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Skrudde du veldig godt fast? sånn at kortet har blitt bøyd?

Sølt noe vann eller lignende?

Husket og feste alt av strømkabler så alt sitter sånn som det gjorde før? dro ut strøm kabler for du begynte med vannkjøllingen?

 

Husket kjølepasta så ikke pc-en bare blir for varm og skrur seg rett av?

Lenke til kommentar

Jeg mener at jeg er en forsiktig fyr. Bruker antistatisk lenke og er ikke hardhendt. Sølte ikkeno vann og dro ut kontakten før jeg begynte. Går ut ifra at ledningene til hk sitter riktig i siden resten av pc'n funker. Viftene har jeg selvsagt sjekka. Pcn er ikke for varm. Den nyeste harddisken min døde omtrent samtidig som kabinettviftene slutta å funke. Skjønner ikke hvorfor det alltid skjer no drit med pc'n. Var inne med mist-psu'en fordi jeg mistenkte at den hadde gjort pc'n ustabil og kanskje drept harddisken min, men den var visst grei mente digital impuls.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

hvilke vifter er døde? er det de som fulgte med kabinettet?

har du prøvd og koble viftene direkte til hovedkortert ditt og se om det fikk dem i gang?

alt fungerte før du byttet til vannkjøling?

Lenke til kommentar

viftene er ikke døde. de funker viss jeg kobler de i cpuvifteuttaket eller pwrvifteuttaket. er kabinettvifteutgangene som det ikke er liv i. beklager at jeg ikke skrev det tydelig nok. alt funka før jeg kobla til vannkjøling. funka en stund etterpå og, men når jeg liksom skulle sette alt på plass og dytte pc'n inn i hjørnet der den bor så var det ikkeno liv i de lenger... veldig irriterende

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

sjekk at kabinett vifte kontaktene ikke er knekt i noen av endene for da kan det være det som er grunnen. bøyd kontaktene så de kan ha løsnet eller knekt på noen måte? for da kan det være at viftekontakten for kabinettet er ødelagt.

 

Se at alle kabelene sitter godt nok er ikke uvanlig at ting detter litt ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...