Gå til innhold

Oppgradering av pc < 10 000 NOK


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal ha nytt hovedkort, skjermkort, ram, cpu, samt en luftkjøler til cpu'en, slenger på en mus og (for gøy)

 

 

 

 

jeg har satt opp en handlevogn ,( https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=77523 ). men er litt usikker på ram'en. Den er litt dyr hoss amentio, men synker nok i pris ettersom netshop er 1000kr billigere.

Men ,, andre alternativer?

 

Hovedkortet har fått bra review hoss itPro.no, men hva er forskjellen på de forskjellige versjonene amentio har ? Ellers, noen bedre forslag ? Noen som har erfaring med noctuan og denne ,,, plass ?

 

Intel setter vel ned prisene snart,,, Intel Core 2 Quad Q9450 og ? Er den klokkbar, eller bør jeg bare gå for den gamle Q6600?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell, jeg valgte hk fordi det fikk bra karakter og leverte god ytelse samt var klokkevennlig... Selv om det har 4 PCIexpress x16 så er vel disse kompatible nedover? Trenger dessuten ikke mange normale pci porter (bare 1 til lydkort)

 

Men hvilke alternative hk bør jeg da evnt. kikke på ?

 

Forskjellen på Q9450 og Q9550 er vel uansett barre klokkehastigheten, så her inn kommer vitsen med å overklokke Q9450'en..

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å finne ram,,, dvs : DDR3 , 4 gig , bra hastighet og pris ca 2000 +- .. Eneste ddr3'en jeg finner er OCZ, men den er ikke inne før om en uke, skulle gjerne bestilt i dag.....

 

Jeg kommer nok til å bestille de fleste komponentene hos amentio, men siden rammen tar så liten plass, så spiller det ingen rolle om den blir bestil hoss en annen nettbutikk.......

 

Ellers ingen andre forslag til endringer ???????????

Lenke til kommentar

Nope, skal ikke ha powersupply. Har allerede :p Jeg kjøpte en corsair 620w for en stund siden, og regner med at den holder fremdeles :)

Jeg slenger nok på med en 1TB disk fra samsung, samt kanskje et kontrollerkort for å kjøre flere gamle ide disker,,, men det kommer ann på hva prisen for resten blir,,

 

altså det jeg trenger er:

 

hovedkort, skjermkort, ram, cpu, samt en luftkjøler

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sliter med å finne bra (1600++) og billig (ca 2000) 4gig ddr3 ram......

 

Skulle ha bestilt for lenge siden,, men har ventet på at netshop skal få ram på lager, men de bare fremskyver datoen.............

 

edit:

det er vel ingenting i veien om jeg kjøper et nvida 280 skjermkort istedet for 4870? selv om jeg kjøper det Asus WS hovedkortet mener jeg,, ja jeg vet det er x48 chipsettet, og det ikke har sli, men crossfire, men jeg har hørt at x48 er litt bedre/stabilt enn nvida sine chipsett?

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...