Gå til innhold

Ny Maskin - Denne duger vel :)


Anbefalte innlegg

God Kveld

 

Slik er saken. Hadde en maskin som tok kvelden for kort tid siden. Så satt jeg igjen med min bærbare som var nesten 4 år gammel. Hadde oppgradert den stasjonære en del så den var fortsatt brukanes, men en kveld gikk strømmen.

 

Satte i ny sikring og prøvde å fyre. All strøm gikk igjen. Skrudde av alt som var å skru av i leiligheten, inklusive maskinen. Satte i ny sikring, og skrudde på hovedstrømmen. Satte så på én og én elektrisk gjenstand, og alt gikk fint... inntil jeg skrudde på pc'en. Da kom det et gnistrein inni kabinettet, og det så jeg tydelig ettersom jeg har vindu på den gamle. Ville ikke skru seg på etter dette.

Bestilte ny PSU og prøvde på ny. Det fyrte opp, men fikk blåskjerm etter blåskjerm.

 

Konklusjon: 3 år gammel maskin, noe hardware som er skadet(sikkert hovedkort blandt annet) så jeg tenkte mitt. Jeg er slik av natur, at jeg ikke ønsker å bruke penger på å oppgradere noe til noe halvveis. Derfor sa jeg til meg selv at en ny maskin måtte bestilles.

 

Vel, så var det penga da. Måtte vente på skattepenger og feriepenger først og fremst. Bestilte ingenting før skattepengene kom, ettersom disse pengene var det jeg skulle sette av til formålet.

Noen uker før skattepengene rullet inn, så satt jeg og surfet med den bærbare. Alt låste seg, og jeg ble "lettere irritert". Slo hardt i den, og det hjalp ikke nevneverdig :)

Harddisken døde antar jeg, og da satt jeg der med to døde pc'er :thumbup:

 

 

Ok, greit. Nå måtte jeg bare...

 

Får bare først si at jeg først og fremst trengte boks med innmat, men bestilte et par andre ting også.

 

 

Here goes, og sorry for dårlige bilder. Dette skyldes dårlig kamera. Kommer sikkert flere bilder etterhvert.

Får jo først si at jeg har beholdt noen harddisker blandt annet, med mye stæsj på og slikt fra gamle maskina.

 

Her kommer bilder og linker:

 

dsc02111xg9.th.jpg

 

dsc02113st2.th.jpg

 

dsc02115du6.th.jpg

 

dsc02117ga0.th.jpg

 

Får eventuelt prøve å ta noen bedre bilder etterhvert. Gjerne spør om det er noe du ønsker bilde av...

 

 

Og så kommer delelisten:

 

Gamle deler:

 

Sunbeam 120 Tower CPU-kjøler

200GB Seagate, 2 x 300GB Seagate + 1 x 750GB Seagate

Promise SATA150 TX4 4P SATA diskkontroller

 

Og så Nye Deler:

 

Lian Li PCP80B

-

Asus P5E3 Premium/WIFI-AP@N

-

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz

-

OCZ DDR3 PC3-12800 Flex XLC 1600MHz Dual Channel 2GB Kit 6-6-6-18

-

XFX GeForce GTX 280 670M 1GB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 670MHz

-

Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Champion Edition

-

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7191S-0B SATA LightScribe, sort bulk

-

Western Digital Raptor 150GB S-ATA 16MB cache 10000RPM - 2 Stk for OS i Raid 0

-

Beyerdynamic DT770-80 Pro hodetelefon

-

Razor Lycosa Gaming Keyboard

-

Corsair strømforsyning 750W 20/24pin, ATX v2.2, 120mm vifte, 8x SATA

 

--------------------------------------------------------------------

 

Sånn, så får jeg håpe denne duger noen år til. Har fått den opp og stå for noen dager siden bare, så sitter egentlig bare og retter opp i innstillinger, legger inn programmer, drivere, legger inn spill osv.

 

Fornøyd sålangt :)

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Skal snart bestille sidedør med ventilasjonshull også, så jeg får blåst ut varme som ligger rundt skjermkortet. Funker som faen på en kompis sitt Lian Li kæbbis. Har målt og vi har nøyaktig samme høyde/bredde på sidedøra, så jeg fatter ikke hvorfor den døra ikke kommer opp i tilbehørslista til mitt kabinett :dontgetit:

Har prøvd den også for å være sikker, og den gikk smekk på som hånd i hanske.

 

Veldig fornøyd med kabinettet sålangt hvertfall :) Eneste minuset er at grunnet at det er en dør i fronten, så er nok USB, firewire og slikt montert på toppen. Liker ikke å ha slikt der. Var nede foran på det gamle kabinettet, slik jeg liker det. Men men, bagateller ;)

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 år senere...

Lenge sia sist, men jeg ønsker å oppgradere denne nå med et par enkle trinn. Da jeg kjøpte alt sammen kjørte jeg Win XP, men har gått over til Win 7 Ultimate 64bit. Ønsker altså mer RAM og Quadcore CPU.

Trenger jeg 8GB RAM eller holder det med 6GB, og ikke minst, hvilke OCZ brikker bør jeg plugge i denne maskinen ?

 

Hvilken Quadcore CPU har best ytelse til best pris, altså rett før steget til de svindyre ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...