Gå til innhold

Nye bilder av ukjent Sony Ericsson-mobil


Anbefalte innlegg

Saab og Volvo har vel anerkjent design, men IKEA? Flatpakkede pappmøbler i lavprissegmenetet? Vel og bra, men det har veldig lite med design å gjøre. Men takk for tipset, skal begynne å skryte av at min nye leilighet er fyllt av designmøbler. Tror jaggu jeg slenger på enda et eksemplar av bokhylla Ivar på bestillingen min - for credens del.

 

/quote]

 

Du visste kanskje ikke at IKEA er et av verdens mest kjente navn, mer kjent enn Nokia, men det tror du vel ingenting på? Når IKEA lanserer sine nye produkter, sitter det designere Absolut i hele verden klar til å kopiere...

 

Og ellers kan du slutte med dine barnslige hersketekniker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må jeg gå for litt off topic: IKEA har etter min mening et gjennomført desig. Det er stort sett elegant på avstand (men blir lett kjedelig i lengden), det passer sammen med det meste og er ofte veldig praktisk. På mange måter er IKEA en referanse når det kommer til et praktisk hjem. MEN det er søppel av laveste kvalitet, som dettet sammem om noen nyser i samme rom, og er uflyttbart takket være latterlig dårlig low-end-sponplater, designet blir også fort kjedelig.

 

Men å kalle IKEA for designmøbler? Nei, det blir som å kalle frukt og grønt-disken på Rema for en gourmetdisk.

 

Så tenkte jeg at jeg skulle nevne at IKEA ikke har noen ting med denne tråden å gjøre, hvor det skal diskuteres SEs siste telefonbilder.

 

Hva den saken angår synes jeg den telefonen der var utrolig skuffende. Den er så godt som lik W890, som i og for seg var en fin telefon. Det er bare det at i det siste har ikke SE kommet med mye nytt hverken på designfronten eller innholdsmessig. Skjermene deres er gode, men er jevnt over for små. I 2008 burde ingen telefoner ha mindre skjerm men 2,4" og en oppløsning på 320x240. Alt for mange SE-telefoner ligger fortsatt på rundt 2.

Menyene er forsåvidt greie og enkle i bruk, men de har vært bygd opp på samme lest i snart ti år. Noe nyskapning er faktisk lov.

Endret av strek
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Her i Norden, der folk med økonomisk frihet bor, og der folk er rimelig godt opplyst, faller valget oftere på en SE enn på plastic fantastic Nokia.

 

Det er i alle fall vås. SE er minst like plastic fantastic som Nokia. De har omtrent like mange plast og stålmodeller hver i sammenlignbare produktgrupper. I tillegg har Nokia en del luksusmodeller som gruser SE fullstendig på kvalitet.

Lenke til kommentar
Her i Norden, der folk med økonomisk frihet bor, og der folk er rimelig godt opplyst, faller valget oftere på en SE enn på plastic fantastic Nokia.

 

Det er i alle fall vås. SE er minst like plastic fantastic som Nokia. De har omtrent like mange plast og stålmodeller hver i sammenlignbare produktgrupper. I tillegg har Nokia en del luksusmodeller som gruser SE fullstendig på kvalitet.

 

Nå tror jeg du blader kortene dine litt... Hvilken SE er det som knirker og knaker ala N82? I omtrent samme prisklasse?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...