Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Ops, mente egentlig copyright , men det er vel grenser på det også? Copyright på historie, karakterer, lyd, brett osv, men ikke på gameplay, eller så hadde det vel vært noen som hadde hatt copyright, på gameplay ala CS
Joney Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Den eneste måten du kan prøve å forsikre deg om at ingen stjeler ideen din er å skrive den ned og publisere den. Vi har noe som heter åndsverksloven i Norge og den brukes til slik. Da er du fortsatt ikke sikret mot at noen tar deler av ideen din, eller forandrer på den og bruker det. Rettelse, mulighet nr 2 er å ikke pubilisere eller skrive ned, men enkelt og greit holde kjeft. Jeg tar foresten patent på den ideen. Så nå er ikke det noen mulighet lenger
Mith Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Ops, mente egentlig copyright , men det er vel grenser på det også? Copyright på historie, karakterer, lyd, brett osv, men ikke på gameplay, eller så hadde det vel vært noen som hadde hatt copyright, på gameplay ala CS Copyright har vi ikke her i norge. Du har kun åndsverkloven og godt er det.
Psykake Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har en idè for et spill. Det kalles "The Life" og simulerer et helt menneske liv. Man starter i livmoren med mange artige mini-games. Som f.eks "pass-på-så-man-ikke-kveles-av-navlestrengen", "spark-i-magen". Og siste level, "fødselen". Så blir man født og siden spillet foregår i real-time vil det naturligvis gå en stund før noe action-gameplay i det hele tatt blir aktuelt.
Book Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Jeg får litt følelsen av at det meste her bare er tatt ut ifra rene lufta. At en har en idé er flott, men en ren "klipp og lim" fra forskjellige spill holder ikke. Dette er da strengt tatt Battlefield, dog tatt til nye høyder, med et noe modifisert oppgraderingssystem. Det må ligge en dypere tankegang bak elementene enn bare "dette blir dritbra". Det er faktisk folk som skal programmere dette. 1. person, 3. person, biler, helikopter, klasser, nattsyn, varmesyn, rpg level system, oppgraderinger, kommandør, atombomber, dyr (hund) etc. Her er det bare kastet idéer i en skål som resultatmessig sannsynligvis bare hadde blitt en stor suppe. Battlefield har implementert halvparten av dette og til og med der sprenges grensen for hva som er mulig uten at spillet blir en eneste stor "bug fest". Hvis dette er en seriøs idé som du vil jobbe videre med så må du nok sette deg ned og se kritisk på funskjonene. Jeg ville nok kuttet ut halvparten og deretter utdypet de resterende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå