Gå til innhold

Er Sony så godt som døde?

Birkin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere veit grunnen, og jeg er ingen FF fan i det hele tatt, men det her... er bare galt. Håper bare gudene fortsatt vil ha MGS4 som PS3 ekslusiv, og det er MYE som tilsier noe annet.

Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går rykter om at hver eneste PS3-eier i hele verden slo av sin konsoll, da det ble klart at Final Fantasy XIII kommer til X360.

Skrevet
Dere veit grunnen, og jeg er ingen FF fan i det hele tatt, men det her... er bare galt. Håper bare gudene fortsatt vil ha MGS4 som PS3 ekslusiv, og det er MYE som tilsier noe annet.

Noen innspill?

Ja, jeg tror de er så godt som døde. Faktisk, jeg begynner å lure på om det i det hele tatt kommer en Playstation 4. Ettersom arkitekten bak maskinen er borte, og alle spillene nå slår røtter hos andre konsoller isteden.

Jeg føler at Sony har vært altfor lite aggresive denne runden, og har gjemt hodet under sanden den dagen prisen på 6000 kroner ble kjent.

De har ikke holdt halvparten av det de lover engang, og det er ingenting som definerer "The Playstation Experience" lengere.

Skrevet

Nei, de vant HD film krigen med å "ofre" PS3.

Noe som er mange ganger viktigere for Sony enn være på toppen med tv spill.

Og takket være PS3 så vant de. De hadde tapt soleklart mot hd-dvd ellers som var mye billigere, mer brukervennlig og solgte mye bedre hvis man ser bort fra PS3.

Skrevet
Nei, de vant HD film krigen med å "ofre" PS3.

Noe som er mange ganger viktigere for Sony enn være på toppen med tv spill.

Og takket være PS3 så vant de. De hadde tapt soleklart mot hd-dvd ellers som var mye billigere, mer brukervennlig og solgte mye bedre hvis man ser bort fra PS3.

Er du gal?

Bluray har utsolgt HD DVD til graven, hvorfor tror du ellers de la ned formatet? Har vært salgsratioer på 7-1 og slikt.

Hva er mer brukervennlig enn å putte plata inn i spilleren og trykke play? Ikke kom med de tullete argumentene fra salgsavdelingen til HD DVD, de er betydningsløse.

Jeg personlig kunne ikke brydd meg mindre om PS3 hadde bluray eller ikke. Det er en kjempefin bonusmulighet, men vi har jo enda ikke sett at dette har påvirket spill i noen grad.

Final Fantasy XIII var et sånt typisk spill jeg trodde at trengte Bluray, men flere timer med musikk, store verdener og kompliserte grafikkrendringer trodde jeg det naturligvis ville trenge mer plass. Jeg vil si at denne myten om at bluray skal gi bedre spill er slått ned i støvlene.

Skrevet (endret)

men herregud da raminus, hvorfor tror du blu-ray hadde 7-1 i salgsratio? ps3 stod for over 90% av spillersalget og sørget selvsagt for at folk kjøpte blu-ray filmer istedet for hd-dvd.

PS3 har vært HELT avgjørende for hd-krigen.

ontopic: Synest fortsatt ps3 er en helt overlegen maskin alt i alt, i tillegg er det ok at spill kommer på begge konsoller. PROBLEMET er at microsoft etterhvert har mange flere rå exclusives å vise til..

Endret av Fenixen
Skrevet

Sony reiser kjerra litt i morgen med God of war 3 og kanskje noe lurt fra Square-Enix de også. Selv sony må ha klart å få noe tilbake når de mister ekslusiviteten på et så stort spill.

Hva med en remake av FF7?

Skrevet

Nei, Sony er ikke så godt som døde. Det er ikke PS3 heller. Det er ikke mer enn et par uker siden vi fikk en stor oppdatering. Da snakket alle om at PS3 for alvor var inne i gamet. Det at FF13 nå også kommer til 360 trenger ikke bety så veldig mye. La nå Sony få muligheten til å slå tilbake i morgen når de skal ha pressekonferanse.

Greit nok at PS3 stadig får færre eksklusive titler, men kan virkelig ikke se at 360 har stort flere. Synes PS3 har flere gode titler i månedene framover enn det 360 har.

Skrevet
men herregud da raminus, hvorfor tror du blu-ray hadde 7-1 i salgsratio? ps3 stod for over 90% av spillersalget og sørget selvsagt for at folk kjøpte blu-ray filmer istedet for hd-dvd.

PS3 har vært HELT avgjørende for hd-krigen.

ontopic: Synest fortsatt ps3 er en helt overlegen maskin alt i alt, i tillegg er det ok at spill kommer på begge konsoller. PROBLEMET er at microsoft etterhvert har mange flere rå exclusives å vise til..

Enig i det du sier, fint at spill kommer ut på begge konsoller men Sony kan ikke selge sin esklusiver til sin argeste konkurrent på denne måten.

Begynner nesten og tvile litt på at Sony vil vinne denne konsollkrigen, men det har jo ingen mening.

Forvirringen begynner og komme :whistle:

Skrevet

Jeg trodde helt seriøst dette var en spøk, men noen er vel så ignorante fortsatt.

Husker tilbake til PS3 launch da folk mente at Sony holdt på å gå konkurs. Hvorfor i all verden tror dere at sony dør pga 360 OGSÅ får FF13? Helt utrolig at dere tror dette spillet alene hadde solgt 40 millioner konsoller. For meg ser det fortsatt ut til at PS3 vinner denne konsollkrigen. Når konsoller kommer under 1500 begynner de å selge. FF13 versus er fortsatt eksklusivt til PS3 og FF13 er fortsatt eksklusivt til PS3 i Japan. Jeg ler nå av dere, jeg lo av de som trodde sony gikk konkurs i 2005/6.

Skrevet

Jaja, så fikk M$ Final Fantasy XIII. Men de har fortsatt ikke FF Versus XIII, som for min del, er det spillet jeg ser mest frem til i serien om Fabula Nova Crystallis.

Despite the recent announcement of Final Fantasy XIII headed to the Xbox 360, Kitase has apparently said to Kotaku that Final Fantasy Versus XIII is still a Playstation 3 exclusive.

Og litt om FF XIII;

- The Playstation 3 and Xbox 360 versions will have the same content, but of course the Xbox 360 will have DVD(s) and the PS3 version will have a Blu-Ray. He wouldn't comment on the number of discs the Xbox 360 version will take up.

Link

Skrevet
Enig i det du sier, fint at spill kommer ut på begge konsoller men Sony kan ikke selge sin esklusiver til sin argeste konkurrent på denne måten.
Nå tror jeg neppe Sony selger eksklusiver...det er heller utviklerene som har sett sitt snitt til å nå ut til flere mennesker ved å gå multiplattform.

Begynner nesten og tvile litt på at Sony vil vinne denne konsollkrigen, men det har jo ingen mening.
Det gjør de nok ikke heller, det tror jeg Nintendo gjør. Men når det er sagt så tror jeg ikke det faktum at FFXIII ikke er en Playstation exclusive lenger har så mye å si uansett...
Skrevet (endret)

oh noes, ett spill blir ikke lenger PS eksklusivt. Dette er dommedag for sony!

herregud folkens. Ett slag vinner ikke krigen.

Selv har jeg både PS3 og X360, men jeg kommer til å kjøpe FFXIII på PS3.

hvorfor?

Fordi for meg så er FF blitt en PS serie, fordi jeg vil ha hele spillet på en jævla disk, og fordi jeg vil spille spillet uten å irritere meg over det dritt bråket til X360-en.

Endret av fatalicus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...