Gå til innhold

Gode argumenter for aa overbevise kona...


Anbefalte innlegg

Hei folkens - trenger hjelp.

Har vaert pc-spill fantast i 20 aar naa. Spiller fremdeles. Kun ett halvt aar siden jeg bygde ny pc for 10 lapper.

 

Men vi har naa anskaffet oss ny HDTV Sony 40W4000.

 

Relatert til dette har jeg mer enn lyst paa PS3 - problemet er aa faa med kona paa aa bruke penger paa dette. Har brukt argumenter som Blue-Ray og filmopplevelse i en ny dimmensjon - men jeg trenger flere, og gode argumenter for aa ansakaffe en PS3.

Hvem kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk argumentet med at PS3 ikke trenger å oppgraderes til stadighet for å få de nyeste spillene til å fungere optimalt. Dermed er det penger å spare, forutsatt at du ikke har tenkt å fortsette med å oppgradere spill-PCen like fullt da. :)

Har proevd - sier bare at naa har du akkurat brukt 10000 paa ny pc - da er det litt overkill aa kjoepe en ps3....

 

trikset er vel å kjøpe noe også til henne :)

 

dama mi digget forøvrig ratchet&clank og spillte gjennom det lenge før meg.. :)

Vi har ogsaa en wii - etter at hun selv insinuerte at det kunne vaert kult aa haa - det er saa vidt hun har touchet den - mao hun er absolutt ingen spiller

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Tror du hun vil like spill som Buzz og Singstar?

Kan jo også si at den vil vare i 10 år.

Etterhvert kommer jo home, kanskje det er noe for henne?

Playtv (som gjør at du kan ta opp ting som sendes på tv) kommer for håpentligvis i løpet av året, kanskje det argumentet funker?

Sony kommer også med en filmnedlastnings tjeneste, prøv det.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Relatert til dette har jeg mer enn lyst paa PS3 - problemet er aa faa med kona paa aa bruke penger paa dette. Har brukt argumenter som Blue-Ray og filmopplevelse i en ny dimmensjon - men jeg trenger flere, og gode argumenter for aa ansakaffe en PS3.

 

PS3 er etter min mening det beste mediasenteret du får kjøpt for tiden. Når du kjøper en PS3 får du ikke bare en spillmaskin, men en komplett underholdningsmaskin.

 

Nå er kanskje ikke kona di den mest hardbarkede konsollgameren du kjenner, men damer er flittige brukere av digitale kompaktkamera, og her har du mulighet til å lett kunne vise feriebildene dine direkte fra kameraet på flatskjermen via PS3'en. PS3'en vil med andre ord fungere som en billedfremviser. Dette kan du naturligvis gjøre på PC'en også, men dersom du ikke bruker TV-skjermen som monitor, så vil du få et mye større bilde, samt at det er litt mindre styr å vise bildene på PS3'en. Siden du bruker en TV som støtter Full HD så vil du også få skarpe og detaljerte bilder, selv om de vil være nedskalert (de fleste digitalkamera idag har langt mer enn 2 MP oppløsning).

 

Det samme gjelder i prinsippet for musikk: PS3 en kan fungere som en jukeboks. Den kan også kobles opp mot en PC og du kan hente både musikk, bilder og filmer fra PC'en.

 

PS3 er en veldig bra Blu-Ray spiller når en tar prisen i betraktning. Jeg kjøpte meg en PS3 primært for å se film på og jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte PS3. Maskinen er lynrask (kort oppstartstid osv.) i forhold til mange av de dediserte BR-spillerne på markedet. Du kan jo fortelle kona di at hun også kan bruke PS3'en som avspiller for DVD-filmer og CD-plater. Det blir med andre ord færre bokser hun trenger å forholde seg til.

 

ArsTechnia har forøvrig skrevet en ny omtale av PS3 og der de gir maskinen 9 av 10 (etter at de først ga den 6 av 10 da maskinen kom på markedet). Grunnen til dette er at maskinen har forbedret seg gradvis (bl.a. takket være jevnlige firmware-oppgraderinger) og gir nå betydelig mer for pengene enn i starten. Omtalen er kanskje litt for teknisk for kona di, men hvis du klarer å fokusere på de tingene som er relevante for henne, så vil hun kanskje se nytteverdien i å kjøpe en slik maskin.

 

Omtalen finner du her:

 

http://arstechnica.com/reviews/hardware/pl...-3-blu-ray.ars/

 

Jeg tror det viktigste er å overbevise henne om at PS3 langtifra bare er en spillmaskin, slik jeg nevnte i starten. Når har prisene på PS3 også falt litt siden starten, hvilket gjør maskinen til et enda bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Hva med å diskutere seriøst med henne og forsøke å inngå et kompromiss? Hvis dere har felles økonomi så må dere nesten bli enige om det som skal kjøpes. Er det noe hun har lyst på som du har nølt med? Er hun mer positivt innstilt om du kjøper den brukt? Eller om du sier du ikke vil prioritere PC-oppdateringer på en stund? osv.

Lenke til kommentar

Masse brae svar her takk.

Iom at pc'n ble oppgradert/ny for 6 mnd siden holder ikke argumentet med at jeg ikke vil oppgradere denne paa en stund - ihvertfall ikke foer om en 2 til 3 aar naar den mest sannsynelig vil hangle med de nyeste spillene.

Hal9k - takk for gode poenger. Dog har den nye tv-en usb inngang for aa kunne vise bilder direkte. Gjoer ogsaa dette via pc'n da jeg har eget kartotek/filing for alle digitale bilder liggenes der.

 

Har brukt argumentet med meaisenter da min baerbare som jeg bruker til traadloes kveldssurfing begynner aa ta kvelden. Da er argumentet at istedenfor aa kjoepe ny laptop for surfing, mails etc. saa kan jeg kjope en ps3 og gjoere dette paa.

 

- Hun er fremdeles langt fra overbevist. SIer naa at jeg kan vente til jul, noe som er aaaaalt for lenge. SUKK

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hmm, få valg du sitter igjen med desverre. Se om du finner en slags dag som blir markert av Norge(17 mai. er over riktignok), og si at nå i år skal vi kunne unne oss hver en gave inntil 5,000,-. Da velger hun noe hun virkelig ønsker(håper det er noe, ellers går det nok dårligt), og du kan da velge Playstation 3. Evt 4 tusen hver. Minste prisen er 3,595 på Komplett, og frakt på 120-160 (=160 inkl gebyr).

 

Men du bør muligens vente en stund med og fremme dette forslaget, da hun sikkert nok skjønner hva du holder på med om du har spurt nå i det siste.

 

Om ikke det hjelper, kan du jo spørre noe i denne dur:

 

"Kjære, har du ikke hatt lyst en gang i blant og kjøre over noen i full fart, uten og komme i fengsel for det? Se for deg noen du virkelig ikke liker, og bare kjøøøøøøre over dem? Frem og tilbake?" *Jeg sikter til GTA IV ja :p*

 

Om hun har lyst til dette, blir det PS3 + GTA IV, om ikke hun har lyst, vel, da.. :ohmy:, kanskje du skal glemme den, evt. vurder den du. :p

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Ikke prisen hun reagerer paa. Inkluderer jo Blue-ray jo!!! Synes vel rett og slett 9og skjoenner henne til en viss grad) at jeg har nok gadgets med ny pc, wii, psp, iphone og sikkert anna greier og som jeg ikke husker i farten. Ogsaa en ps3 oppaa dette?

Ser det staar baade ps3, wii, 360 og pc i mang ett hjem. Og med frue i huset - fatter ikke hvordan man faar det til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...