Gå til innhold

Gode argumenter for aa overbevise kona...


Anbefalte innlegg

Hvis det ikke er pengene det kommer an på, hva er da vitsen med å vente til jul med å kjøpe PS3? Ser ikke helt poenget her. Med mindre du har tenkt å kvitte deg med noen andre gadgets til jul blir jo resultatet stort sett det samme om du kjøper PS3 nå sammenliknet med å vente til jul?

 

Hvis hun er bekymret for at det skal stå alt for mye "rot" fremme i form av ørten konsoller kan du jo love henne at du rydder bort de du ikke bruker, slik at det til enhver tid kun står PS3 (siden den utgjør filmavspilleren) + maks én av de andre konsollene fremme om gangen. Eller noe sånt. :)

 

Alternativt høres det jo ut som om du kan løse problemet ved å selge en av dine nåværende konsoller, men det er kanskje ikke ønskelig for din del?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke prisen hun reagerer paa. Inkluderer jo Blue-ray jo!!! Synes vel rett og slett 9og skjoenner henne til en viss grad) at jeg har nok gadgets med ny pc, wii, psp, iphone og sikkert anna greier og som jeg ikke husker i farten. Ogsaa en ps3 oppaa dette?

Ser det staar baade ps3, wii, 360 og pc i mang ett hjem. Og med frue i huset - fatter ikke hvordan man faar det til?

 

Virker som hun er immun for alle sakelige argumenter, mener ikke å fornærme, men.. synes det er mange gode argumenter her i tråden.

 

Begynner å bli en velvoksen mann selv etterhvert, og nå nygift i sommer. Bedre sent enn aldri. Når man er gift så er det viktig at ting skjer i overenskomst med hverandre da man har felles økonomi.

 

Folk innornder seg forskjellig, men hvis vi har hatt økonomisk armslag til det så har min nåværende og jeg hatt en del av pengebingen som bare er min og en del som bare er hennes. Det vil si, at hun f.eks kjøper seg alle de par skoene hun vil uten at jeg løfter et øyebryn, eller ny fancy mobil som bare ser kul ut uten å kunne noe mer enn den forrige osv. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor hun kjøper disse tingene, annet enn at det gjør henne glad og fornøyd - og da holder det i massevis for meg. Jeg derimot som har null interesse for klær, sko osv... (kjedelig mann, jada) setter av penger i måneden for å gjøre større innkjøp som f.eks spillmaskiner, ting til hjemmekinoen. Og hun forstår overhodet ikke forskjellen på dimpeduttene jeg kjøper eller oppgraderer, men hun veit det er det som gjør meg glad - og da holder det for henne.

 

Så - jeg har ikke de samme behovene som henne fordi jeg er annen person. Jeg trenger ikke forstå alt hun kjøper - men jeg vil hun skal være fornøyd. Og hun ser det på samme måten. Og som sagt, når lommeboka tillater det så har vi det sånn. Så hvis jeg nettopp har kjøpt en dings så er ikke det noe argument for ikke å kjøpe en dings til så lenge det går av min pengebinge til personlig bruk og ikke av "felles'n". Hadde det vært slik at dette var umulig så hadde vi vært gledesdrepere for hverandre, og vårt forhold hadde gått i vasken med tiden.

 

Det er ikke alltid "hva man trenger" som gjør en glad, men hva man har lyst på. Svært mye av det vi omgir oss med i hverdagen trenger vi overhodet ikke, men det gjør oss glade og fornøyde - og det burde være argument nok - at du blir en glad og fornøyd mann :)

Lenke til kommentar
Hvis det ikke er pengene det kommer an på, hva er da vitsen med å vente til jul med å kjøpe PS3? Ser ikke helt poenget her. Med mindre du har tenkt å kvitte deg med noen andre gadgets til jul blir jo resultatet stort sett det samme om du kjøper PS3 nå sammenliknet med å vente til jul?

 

Hvis hun er bekymret for at det skal stå alt for mye "rot" fremme i form av ørten konsoller kan du jo love henne at du rydder bort de du ikke bruker, slik at det til enhver tid kun står PS3 (siden den utgjør filmavspilleren) + maks én av de andre konsollene fremme om gangen. Eller noe sånt. :)

 

Alternativt høres det jo ut som om du kan løse problemet ved å selge en av dine nåværende konsoller, men det er kanskje ikke ønskelig for din del?

Det er vel litt den gamle skole om at man ikke bare skal kjoepe/faa alt man har lyst paa/peker paa - men vente til de tradisjonelle leosningene som f eks jul eller bursdag.

Videospiller, wii og tuner er allerede i dag plassert i skap - saa rotet er ei heller ett potensiellt problem.

Kan vel ikke foreslaa aa selge wii'en da dette var en gave til henne for en god stund tilbake??? I tillegg er dette en meget bra sosial innretning ved partys etc.....men en interessant tanke

Lenke til kommentar
Ikke prisen hun reagerer paa. Inkluderer jo Blue-ray jo!!! Synes vel rett og slett 9og skjoenner henne til en viss grad) at jeg har nok gadgets med ny pc, wii, psp, iphone og sikkert anna greier og som jeg ikke husker i farten. Ogsaa en ps3 oppaa dette?

Ser det staar baade ps3, wii, 360 og pc i mang ett hjem. Og med frue i huset - fatter ikke hvordan man faar det til?

 

Virker som hun er immun for alle sakelige argumenter, mener ikke å fornærme, men.. synes det er mange gode argumenter her i tråden.

 

Begynner å bli en velvoksen mann selv etterhvert, og nå nygift i sommer. Bedre sent enn aldri. Når man er gift så er det viktig at ting skjer i overenskomst med hverandre da man har felles økonomi.

 

Folk innornder seg forskjellig, men hvis vi har hatt økonomisk armslag til det så har min nåværende og jeg hatt en del av pengebingen som bare er min og en del som bare er hennes. Det vil si, at hun f.eks kjøper seg alle de par skoene hun vil uten at jeg løfter et øyebryn, eller ny fancy mobil som bare ser kul ut uten å kunne noe mer enn den forrige osv. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor hun kjøper disse tingene, annet enn at det gjør henne glad og fornøyd - og da holder det i massevis for meg. Jeg derimot som har null interesse for klær, sko osv... (kjedelig mann, jada) setter av penger i måneden for å gjøre større innkjøp som f.eks spillmaskiner, ting til hjemmekinoen. Og hun forstår overhodet ikke forskjellen på dimpeduttene jeg kjøper eller oppgraderer, men hun veit det er det som gjør meg glad - og da holder det for henne.

 

Så - jeg har ikke de samme behovene som henne fordi jeg er annen person. Jeg trenger ikke forstå alt hun kjøper - men jeg vil hun skal være fornøyd. Og hun ser det på samme måten. Og som sagt, når lommeboka tillater det så har vi det sånn. Så hvis jeg nettopp har kjøpt en dings så er ikke det noe argument for ikke å kjøpe en dings til så lenge det går av min pengebinge til personlig bruk og ikke av "felles'n". Hadde det vært slik at dette var umulig så hadde vi vært gledesdrepere for hverandre, og vårt forhold hadde gått i vasken med tiden.

 

Det er ikke alltid "hva man trenger" som gjør en glad, men hva man har lyst på. Svært mye av det vi omgir oss med i hverdagen trenger vi overhodet ikke, men det gjør oss glade og fornøyde - og det burde være argument nok - at du blir en glad og fornøyd mann :)

Kloke ord Dr.Peedee.

Jeg skal tenke litt mer inngaaende paa hva du sier her...

Lenke til kommentar
Hei folkens - trenger hjelp.

Har vaert pc-spill fantast i 20 aar naa. Spiller fremdeles. Kun ett halvt aar siden jeg bygde ny pc for 10 lapper.

 

Men vi har naa anskaffet oss ny HDTV Sony 40W4000.

 

Relatert til dette har jeg mer enn lyst paa PS3 - problemet er aa faa med kona paa aa bruke penger paa dette. Har brukt argumenter som Blue-Ray og filmopplevelse i en ny dimmensjon - men jeg trenger flere, og gode argumenter for aa ansakaffe en PS3.

Hvem kan hjelpe?

 

Er ikke verre enn å jobbe overtid er det ikke. Så har du penga!

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Jeg er enig med kona di på den her trådstarter. :)

 

Ja må ikke havne i økonomisk krise pga en PS3 altså;)

 

Det er faktisk ikke det som er saken. Saken er at de faktisk er gift og da tar slike avgjørelser sammen. Det er noe som kalles å bli voksen også. Har man mer enn nok penger å kaste rundt seg så ser jeg ikke problemet, men det finnes adskillig mye bedre ting å gjøre med de pengene en PS3 koster, spesielt om du har PC og Wii fra før.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med kona di på den her trådstarter. :)

 

Ja må ikke havne i økonomisk krise pga en PS3 altså;)

 

Det er faktisk ikke det som er saken. Saken er at de faktisk er gift og da tar slike avgjørelser sammen. Det er noe som kalles å bli voksen også. Har man mer enn nok penger å kaste rundt seg så ser jeg ikke problemet, men det finnes adskillig mye bedre ting å gjøre med de pengene en PS3 koster, spesielt om du har PC og Wii fra før.

 

Har ingenting med å bli voksen å gjøre i mine øyne. Folk har forskjellige hobbyer, også som voksne. Og voksne har adskillig mer penger til sine hobbyer enn barn. De morsomste (og dyreste) leketøyene har jeg da kjøpt etter jeg ble "voksen".

 

Å være gift gjør at man må opptre ansvarlig i forhold til den andre parten i pengespørsmål. Men giftemål i seg selv er ikke noe brems på å kunne bruke penger på sin hobby. Begge må bare vite hvor mye de har til seg selv til eget bruk. Og har man spill, data, hjemmekino som hobby så finnes det ikke mye bedre ting å bruke penga på enn nettopp det da. :) Hvis den andre parten bare ikke synes at man skal kjøpe en ting bare fordi DE ikke har det som hobby selv - selv om det ikke spiser av nødvendige fellesmidler - da.. vel de om det. Men det låter litt kjedelig. Ser ofte nok hvordan livet kan snu på øyeblikket, og det er lurt å få med seg de tingene som bare er for gøy også.

 

I dette tilfellet veit jo ikke vi hvordan de har ordnet seg økonomisk, med hva som er fellesmidler osv.. så man skal trø litt varsomt med rådene kanskje. Men en ting er sikkert at for trådstarters kone hjelper ingen tekniske argumenter hvor bra PS3 er til ting og tang eller sammenligninger mot andre produkter - det virker på oss nerder, men det er uinteressant for dette kvinnemennesket i forhold til om han får lov til å kjøpe eller ikke. For at en PS3 er verdt penga sine hvis man liker slike ting er åpenbart.

Lenke til kommentar

Kanskje det at det like rundt hjørnet "rister" i kontrollen kan være et godt argument???

:D:D:D:D

:D:D:D:D

 

Fra spøk til noe helt annet

 

 

Min erfaring med fruen er at hun er glad i muligheten til og vise frem bilder til venner, lytte til musikk og se filmer, samt at vi har rippet inn hele barneflmsamlingen som ligger tilgjenglig slik at det er enkelt og sette på film til barna og at de ikke har mulighet til og ripe opp DVDene lenger(stooort pluss)

 

Så fruen annbefaler faktisk til venner hun oxo... :yes:

Endret av ps3online
Lenke til kommentar

Ser det har vaert mye liv her - og takker saa mye for det. Artig aa se at det er veldig mange i min alder med kjerring som har ett stort engasjement rundt dette. Er meget travel for tiden og laptoppen synger litt paa siste verset? (PS3 multimediamaskin med internet og plusspluss som erstatning :mrgreen: )men skal se om jeg faar tygd og bidratt litt mer om ikke saa lat for lenge.

Takk igjen

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Er litt sent for PS3, men setter du igang er det en sikker vinner for å få PS4 når den kommer; smell kona på tjukken snarest...

 

Når PS4 kommer er ungen(e) i en alder der den perfekte presang (jul, bursdag, whatever) er en spillemaskin. Er slik PS3 kom i hus her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...