Gå til innhold

Input based quiz?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, tenkte å lage en input based quiz

hvordan kan jeg gjøre dette?

F.eks:

<html>
<form name="quiz">
<font type="arial" size="2">Hva ble stillingen Norge-Brazil VM 1998?
<input type="text" name="vm98">
Hvem er verdens rikeste mann?
<input type="text" name="rik">

kan ikke dette helt men etter dette vil det bli java

if or else,

noe if vm98 2-1 (skal gi score +1 score)

if rik William Gates III (skal gi +1 score)

summer via php og få opp etter testen, kan noen hjelpe :p?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei, tenkte å lage en input based quiz

hvordan kan jeg gjøre dette?

Det er en rimelig stor fordel å i hvert fall kunne helt grunnleggende PHP før en begynner med slikt. Hva er det du egentlig vil ha av oss - en fullstendig kode?

Edit: Hvis det er det du er ute etter, så finnes det haugevis av komplette eksempler på vebben.

Endret av Jonas
Skrevet

1. Endre din form tag (som nå er <form name="quiz">) til:

<form name="quiz" method="post" action="[adressen til PHP script som skal motta formen]">

2. Du må ha en <input type="submit"> for å ha en knapp for å sende skjemaet, og en </form> tag for å avslutte formen.

3. Ditt PHP-script kan nå lese det brukerne har skrevet inn basert på hvilke navn du har gitt input-tagene, i ditt tilfelle:

// Skriver ut de svarene brukerne har skrevet inn i ditt form.
print $_POST['vm98'];
print $_POST['rik'];

Skrevet

Tror virkelig du skal lære deg grunnleggende PHP først og fremst. Da skjønner du at å lage et script som dette faktisk er ganske enkelt. Du trenger liksom ikke den helt store kunnskapen for å få til dette :)

Et fint sted å starte er W3Schools

Skrevet
Tror virkelig du skal lære deg grunnleggende PHP først og fremst. Da skjønner du at å lage et script som dette faktisk er ganske enkelt. Du trenger liksom ikke den helt store kunnskapen for å få til dette :)

Et fint sted å starte er W3Schools

Jeg er ingen super PHP scripter, det er ikke det som er saken, jeg har normalt sett ikke bruk for å kunne PHP selv om det kan være greit. Kan ikke skrive, men jeg forstår så og si alt om jeg ser et så jeg klarer meg bra =)

1. Endre din form tag (som nå er <form name="quiz">) til:

<form name="quiz" method="post" action="[adressen til PHP script som skal motta formen]">

2. Du må ha en <input type="submit"> for å ha en knapp for å sende skjemaet, og en </form> tag for å avslutte formen.

3. Ditt PHP-script kan nå lese det brukerne har skrevet inn basert på hvilke navn du har gitt input-tagene, i ditt tilfelle:

// Skriver ut de svarene brukerne har skrevet inn i ditt form.
print $_POST['vm98'];
print $_POST['rik'];

Takk =) Det var nok, jeg bare skrev en liten slant, var usikker på post funksjonen bare (print).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...