Igniztion Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Det er jo forholdsvis velkjent i spillmiljøene at de som liker spillet ofte faktisk spiller, mens de som har noe å klage på spammer forumet med syting og klaging. Å se på forumet som en indikator på populariteten til spillet blir veldig feil. Da skulle man tro at 80% av alle som kjøpte AoC hater spillet. Angående aksjekurser så er det mange grunner til at de går opp og ned. Kundetilfredshet er selvfølgelig en av disse, men tipper at disse børsfolka også overanalyserer kundetilfredshet på forumet og legger for mye vekt på dette. Selv har jeg spilt AoC lenger enn de aller fleste og har ikke tenkt å slutte med det første. Jeg resubba på WoW, Vanguard og City of Heroes/Villains etter å ha spilt AoC en stund men alle disse var så utrolig kjedelige etter å ha opplevd Hyboria at subbene ble kansellert etter 1 måned igjen. Det er klart det er endel bugs i spillet nå, og klassebalanse er alltid helt på trynet i ferske MMORPGs. Men etter launch har jeg fortsatt ikke funnet en eneste bug som har vært graverende nok til å få meg til å slutte. Nå ser det ut til at PvP systemet kommer til live serverne neste uke, og da blir det nok liv igjen. For min del er den alvorligste feilen akkurat nå at det er så og si umulig å ta et Battlekeep fra et annet guild. Vi har vært 40 stk som har angrepet et Battlekeep som ikke ble forsvart av noen, men likevel klarte vi ikke vinne fordi det er en del line of sight problemer når det kommer til siege weapons.
gamer73 Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Tror problemet med Age of Conan er egentlig rimelig enkelt. World of Warcraft har ikke nødvendigvis nyeste innen grafikk, men igjen så er det en idyllisk fantasiverden som appelerer til VELDIG mange og unge spesielt. Det er enkelt og spille, og samtidig så handler det om Warcraft som er noe av det største innen spillverdenen. Age of Conan er mer voksent og appelerer til de mer voksne. Problemet er at voksne takler ikke spillbarhet som dette her, de vil ha mer sanntidskamper. Er det vi forbinder med spill, ikke level og stats. Spillergruppen kommer fra filmene, bøkene og tegneseriene. Å sitte og grinde i 5-6 timer er ikke av interesse for noen av disse spillerne her. Så Funcom kan enten gjøre det de lovet først, sanntidskamper eller gå i retning WoW men da med noen minus pga instanseringen. Konklusjon jeg tror Age of Conan ender opp som City of Heroes, aktivt men med veldig få spillere. Vel joda du kan ha rett i noe av det du skriver. Men mange voksne er også tilhengere av rollespillsjangeren, som betyr at dem vil veldig gjerne ha muligheten til full oversikt over stats osv...noe som mangler fullstendig i Aoc. Et sånt spill du beskriver er mer battlefield..sanntidskamp osv..men et slikt spill appelerer like mye til folk i alle aldre! Men joda...Conan-verden litteratur og lore appelerer nok ikke til like mange som warcraft-verden gjør. Selv syntes jeg jo at warcraft-universet går conan-veren en høy gang, og jeg er 35. Litt av det jeg mislikte med conan allerede i ung alder var hans uovervinnelighet....1-mans-hær liksom. Men du kan ha rett i det med city of heroes....som jeg har sett en av kameratene mine spille. Men han er ganske die-hard-superhelt fan. Jeg satt å så på han spille i en 1-20 min og syntes spillet så ufattelig kjedelig og det gav meg ikke noe i det hele tatt. Men så liker jeg ikke superhelter i det hele tatt heller.
gamer73 Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Og som mange også nevner gang på gang. Klagingen i wow forumet gikk stort sett ut på å forsøke å få Blizzard til å buffe sin elskede klasse, og IKKE på at dem truet med å slutte spillet. Noen klagde, men alle elsket spillet. pføy, det har alltid vært nok av dramaqueens som truer med å si opp aboet i wow også, "ZomgZ I quit til u nerf whatever!!". Så jeg mener ikke far med tøys og fanteri er du snill. For all del wow var fint det, spilte det i noen år. AArgh, problemet er at folk snakker forbi hverandre eller noe i conan "debatten". Ffs vi som spiller det ser da også at det er fokkings store mangler osv, men for meg selv foreksempel ser jeg potensialet i det, og derfor fortsetter jeg nok en stund til. For noen er problemene og manglene for store, de slutter og gjør noe annet. Det er helt i orden. Men denne banale kranglinga og sutringa fra begge sider er utrolig. Vel vel, tilbake til jobb. Jeg mener selvsagt ikke at det aldri har vært noen som ikke har truet med å si opp wow, men man må se på den gjennomsnittelige debatten og denne fulgte jeg ganske bra med på når spillet kom ut. Sutring og klaging er greit så lenge folk klarer å holde seg noenlunde saklig. Vi må få lov å ytre vår skuffelse på forumet. Og vi prøver jo også å belyse hvorfor vi er skuffet, hvorfor andre er skuffet etc.
gamer73 Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Det er jo forholdsvis velkjent i spillmiljøene at de som liker spillet ofte faktisk spiller, mens de som har noe å klage på spammer forumet med syting og klaging. Å se på forumet som en indikator på populariteten til spillet blir veldig feil. Da skulle man tro at 80% av alle som kjøpte AoC hater spillet. Angående aksjekurser så er det mange grunner til at de går opp og ned. Kundetilfredshet er selvfølgelig en av disse, men tipper at disse børsfolka også overanalyserer kundetilfredshet på forumet og legger for mye vekt på dette. Selv har jeg spilt AoC lenger enn de aller fleste og har ikke tenkt å slutte med det første. Jeg resubba på WoW, Vanguard og City of Heroes/Villains etter å ha spilt AoC en stund men alle disse var så utrolig kjedelige etter å ha opplevd Hyboria at subbene ble kansellert etter 1 måned igjen. Det er klart det er endel bugs i spillet nå, og klassebalanse er alltid helt på trynet i ferske MMORPGs. Men etter launch har jeg fortsatt ikke funnet en eneste bug som har vært graverende nok til å få meg til å slutte. Nå ser det ut til at PvP systemet kommer til live serverne neste uke, og da blir det nok liv igjen. For min del er den alvorligste feilen akkurat nå at det er så og si umulig å ta et Battlekeep fra et annet guild. Vi har vært 40 stk som har angrepet et Battlekeep som ikke ble forsvart av noen, men likevel klarte vi ikke vinne fordi det er en del line of sight problemer når det kommer til siege weapons. Vel folk spiller ikke 24 timer i døgnet da:) På wow forumet er det mange som poster om flotte opplevelser dem har osv..så hva som faktisk er "feelingen" på et forum gjennspeiler mye om et spill er pop eller ei. Vel...du er sikkert mest sannsynlig fan av conan verden, derfor vil jo du selvsagt spille AoC nesten uansett. På samme måte som han kameraten min spiller en del city of heroes pga han er die-hard superhelt fan, selv om han selv sier at spillet ikke er spesielt bra sånn generelt sett.
Monsoon Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Leste akkurat på Itavisen at aksene til Funcom er gått ned 52%, noe som er voldsomt mye. Aksjeholderene har likt Funcom ekstremt godt. Jeg trur du har misforstått hvordan systemet fungerer. Man kjøpte seg inn i Funcom mens de lå lavt med børs cracket tidlig i år (ca 18 kroner) og solgte seg ut etter AoC hadde vært på markedet 1 full måned fra US release. Da lå aksjeverdien på rundt 50 kroner som er en veldig signifikant vekst. De fleste solgte seg ut på rundt 45 kroner siden det var en stor investor som underbøy resten for å få solgt 4millioner. Sjøl hadde jeg ikke så mye til overs å sette inn, men onkelen min fikk seg mere enn ei årslønn og en kar jeg kjenner til på Mix gjorde det ganske bra. Og en kamerat av meg fikk seg ny tv og lyd anlegg. All in all trur jeg det blei som de fleste hadde regna med og nå ligger Funcom omtrent tilbake på den anslåtte verdien for selskapet. Oppsummering: 1. Buy low 2. Sell high 3. ??? 4. Profit
blackbrrd Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Fram til 15. august så er det ikke så godt å si hva Funcom er verdt. Min løsning på det var å kjøpe AoC og teste det. Jeg likte spillet veldig godt og kjøpte meg derfor inn når det lå på bunn. Spillet er langt fra feilfritt, men er definitivt spillbart og med stort potensiale.
Avean Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Tror problemet med Age of Conan er egentlig rimelig enkelt. World of Warcraft har ikke nødvendigvis nyeste innen grafikk, men igjen så er det en idyllisk fantasiverden som appelerer til VELDIG mange og unge spesielt. Det er enkelt og spille, og samtidig så handler det om Warcraft som er noe av det største innen spillverdenen. Age of Conan er mer voksent og appelerer til de mer voksne. Problemet er at voksne takler ikke spillbarhet som dette her, de vil ha mer sanntidskamper. Er det vi forbinder med spill, ikke level og stats. Spillergruppen kommer fra filmene, bøkene og tegneseriene. Å sitte og grinde i 5-6 timer er ikke av interesse for noen av disse spillerne her. Så Funcom kan enten gjøre det de lovet først, sanntidskamper eller gå i retning WoW men da med noen minus pga instanseringen. Konklusjon jeg tror Age of Conan ender opp som City of Heroes, aktivt men med veldig få spillere. Vel joda du kan ha rett i noe av det du skriver. Men mange voksne er også tilhengere av rollespillsjangeren, som betyr at dem vil veldig gjerne ha muligheten til full oversikt over stats osv...noe som mangler fullstendig i Aoc. Et sånt spill du beskriver er mer battlefield..sanntidskamp osv..men et slikt spill appelerer like mye til folk i alle aldre! Men joda...Conan-verden litteratur og lore appelerer nok ikke til like mange som warcraft-verden gjør. Selv syntes jeg jo at warcraft-universet går conan-veren en høy gang, og jeg er 35. Litt av det jeg mislikte med conan allerede i ung alder var hans uovervinnelighet....1-mans-hær liksom. Men du kan ha rett i det med city of heroes....som jeg har sett en av kameratene mine spille. Men han er ganske die-hard-superhelt fan. Jeg satt å så på han spille i en 1-20 min og syntes spillet så ufattelig kjedelig og det gav meg ikke noe i det hele tatt. Men så liker jeg ikke superhelter i det hele tatt heller. Ja noe alla Battlefield bare med sverd selvsagt Jeg er ingen fan av å måtte grinde meg for å bli "bedre". Når jeg spilte Mount and Blade igår så var jeg på bakken med et sverd og det kom ridende 4 knights mot meg og i ett MMORPG hadde jeg blitt drept uten tvil. Men her pga sanntidskampene og min reaksjonevne overlevde jeg og alle 4k knightene ble slengt av hesten og døde. Noe bedre følelse skal man lete lenge etter. Jeg skjønner ikke hvorfor alle millionene som spiller WoW ikke ønsker det samme. De må skrike ut til utviklerne at det er sånn de vil ha det. Det kjedelige med MMO er jo å sitte og grinde seg ihjel til max level, og du slipper også alle balanseringsproblemene med at en klasse er overpowered.
Sn4k3Eye Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 For mange av oss handler det om så mye mer enn akuratt den feelingen du beskriver. For meg er dette viktig: - Community feeling, med gode community features. AoC har dette, SWG hadde det pre-CU. WoW for eksempel mangler dette til det nivået de nevnte har det. Og er kansje en av de tingene jeg savna mest ved WoW. - End Game, for meg er dette utrolig viktig. Kunne være en stor gruppe spillere som utfordrer innhold i spillet sammen, legger strategier og overvinner disse utfordringene sammen. Raiding har aldri og vil aldri for meg være pga loot, men utfording å kunne gjøre noe sammen med andre spillere. - God AVANSERT crafting mulighet. WoW har absolutt ikke dette. AoC har det til en viss grad. SWG og Vanguard er gode på dette. Dette er noe du da ikke finner i Standalone RPG spill. Men som for meg personlig er veldig viktig. Andre ting som ulike "rare features" som kan gjøre din karakter unik er også en stor del av slike spill. Som jeg har sagt vi er alle forskjellig, og takk for det.
gamer73 Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 (endret) Tror problemet med Age of Conan er egentlig rimelig enkelt. World of Warcraft har ikke nødvendigvis nyeste innen grafikk, men igjen så er det en idyllisk fantasiverden som appelerer til VELDIG mange og unge spesielt. Det er enkelt og spille, og samtidig så handler det om Warcraft som er noe av det største innen spillverdenen. Age of Conan er mer voksent og appelerer til de mer voksne. Problemet er at voksne takler ikke spillbarhet som dette her, de vil ha mer sanntidskamper. Er det vi forbinder med spill, ikke level og stats. Spillergruppen kommer fra filmene, bøkene og tegneseriene. Å sitte og grinde i 5-6 timer er ikke av interesse for noen av disse spillerne her. Så Funcom kan enten gjøre det de lovet først, sanntidskamper eller gå i retning WoW men da med noen minus pga instanseringen. Konklusjon jeg tror Age of Conan ender opp som City of Heroes, aktivt men med veldig få spillere. Vel joda du kan ha rett i noe av det du skriver. Men mange voksne er også tilhengere av rollespillsjangeren, som betyr at dem vil veldig gjerne ha muligheten til full oversikt over stats osv...noe som mangler fullstendig i Aoc. Et sånt spill du beskriver er mer battlefield..sanntidskamp osv..men et slikt spill appelerer like mye til folk i alle aldre! Men joda...Conan-verden litteratur og lore appelerer nok ikke til like mange som warcraft-verden gjør. Selv syntes jeg jo at warcraft-universet går conan-veren en høy gang, og jeg er 35. Litt av det jeg mislikte med conan allerede i ung alder var hans uovervinnelighet....1-mans-hær liksom. Men du kan ha rett i det med city of heroes....som jeg har sett en av kameratene mine spille. Men han er ganske die-hard-superhelt fan. Jeg satt å så på han spille i en 1-20 min og syntes spillet så ufattelig kjedelig og det gav meg ikke noe i det hele tatt. Men så liker jeg ikke superhelter i det hele tatt heller. Ja noe alla Battlefield bare med sverd selvsagt Jeg er ingen fan av å måtte grinde meg for å bli "bedre". Når jeg spilte Mount and Blade igår så var jeg på bakken med et sverd og det kom ridende 4 knights mot meg og i ett MMORPG hadde jeg blitt drept uten tvil. Men her pga sanntidskampene og min reaksjonevne overlevde jeg og alle 4k knightene ble slengt av hesten og døde. Noe bedre følelse skal man lete lenge etter. Jeg skjønner ikke hvorfor alle millionene som spiller WoW ikke ønsker det samme. De må skrike ut til utviklerne at det er sånn de vil ha det. Det kjedelige med MMO er jo å sitte og grinde seg ihjel til max level, og du slipper også alle balanseringsproblemene med at en klasse er overpowered. Jo men hør da:) Tror ikek folk VIL ha "battlefield-følelsen" i f.eks wow. Battlefield er et gøyt spill for all del, men det er utrolig slitsomt å spille det...dvs man blir for sliten av å måtte være dønn avhengig av hvor kjapp man er med knappene. Syntes wow er finfint hvor man slipper å være CS-freak med opptrent reaksjonsevne på høygir. Da kan man konse mer på selve den verden man er i...quester...raide..utforske etc..I AOC prøver dem å gjøre litt som du beskriver, men jeg syntes det er tungvint og det blir for mye å holde styr på...og som sagt mang en gang, det enkle er ofte det beste i et MMO spill. Det å grinde for å bli bedre er nettopp det jeg syntes var så gøy med wow:) trenger ikke være spesielt våken eller god. Jeg vil si det på følgende måte ; masse tid i wow = en toon med gode stats og gear masse tid i wow, samt mye wow kunnskap og raid-encounterkunnskap, og i tillegg gode ferdigheter på det å time angrep og bruke rett angrep til rett tid = En toon med svært gode stats og svært bra gear Mens i f.eks battlefield; masse tid i BF, men egentlig ikke talent for å kunne reagere lynraskt = Alltid dårlig i BF masse tid i BF, samt evne til å reagere lynkjapt = Alltid god i BF Endret 23. juli 2008 av gamer73
gamer73 Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 For mange av oss handler det om så mye mer enn akuratt den feelingen du beskriver. For meg er dette viktig: - Community feeling, med gode community features. AoC har dette, SWG hadde det pre-CU. WoW for eksempel mangler dette til det nivået de nevnte har det. Og er kansje en av de tingene jeg savna mest ved WoW. - End Game, for meg er dette utrolig viktig. Kunne være en stor gruppe spillere som utfordrer innhold i spillet sammen, legger strategier og overvinner disse utfordringene sammen. Raiding har aldri og vil aldri for meg være pga loot, men utfording å kunne gjøre noe sammen med andre spillere. - God AVANSERT crafting mulighet. WoW har absolutt ikke dette. AoC har det til en viss grad. SWG og Vanguard er gode på dette. Dette er noe du da ikke finner i Standalone RPG spill. Men som for meg personlig er veldig viktig. Andre ting som ulike "rare features" som kan gjøre din karakter unik er også en stor del av slike spill. Som jeg har sagt vi er alle forskjellig, og takk for det. Helt alvorlig... hva i all verden mener du med at ikke wow har community feeling? Er AoC crafting avansert? Den fungerer jo ikke.... End game er vel ikke innført i AoC er det?
Igniztion Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 (endret) Helt alvorlig... hva i all verden mener du med at ikke wow har community feeling? Er AoC crafting avansert? Den fungerer jo ikke.... End game er vel ikke innført i AoC er det? Om du har spilt SWG pre-CU eller Anarchy Online f.eks så ser du hvor mye en bra community kan gjøre for et spill. WoW er ikke i nærheten av disse. AoC crafting er dessverre et av de svakeste punktene synes jeg. Det er omtrent som i WoW. Fungerer ikke? Fungerer helt fint for meg i alle fall. End game i AoC ikke innført? The Dragons Lair, Yakhmar, Kyllikis Crypt, Black Ring Citadel, Thoth Amons Stronghold - 5 PvE Raid dungeons tilgjengelig fra launch. Mellom 70 og 80 er det også en hel del 6-manns dungeons. Siege PvP begynner å fungere nå, men har fortsatt et par bugs som gjør det ekstremt vanskelig å vinne som angripende guild. Og nei, jeg har aldri vært opptatt av Conan universet egentlig. Jeg liker AoC, enkelt og greit, og jeg har vært med på nok MMORPGs fra launch til at jeg er vandt med å måtte godta endel bugs og annet dritt de første månedene. Endret 23. juli 2008 av IgniZtion
Kultom Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Ja noe alla Battlefield bare med sverd selvsagt Jeg er ingen fan av å måtte grinde meg for å bli "bedre". Når jeg spilte Mount and Blade igår så var jeg på bakken med et sverd og det kom ridende 4 knights mot meg og i ett MMORPG hadde jeg blitt drept uten tvil.Men her pga sanntidskampene og min reaksjonevne overlevde jeg og alle 4k knightene ble slengt av hesten og døde. Noe bedre følelse skal man lete lenge etter. Jeg skjønner ikke hvorfor alle millionene som spiller WoW ikke ønsker det samme. De må skrike ut til utviklerne at det er sånn de vil ha det. Det kjedelige med MMO er jo å sitte og grinde seg ihjel til max level, og du slipper også alle balanseringsproblemene med at en klasse er overpowered. Du skjønner ikke det at folk kanskje har forskjellig smak og det er mange av oss som liker bedre systemene WoW, AoC, EQ, LotRO og vel så og si alle spill i sjangeren MMORPG har? De fleste må ikke skrike til utviklerne i hele tatt, og det er ikke nødvendigvis kjedelig å grinde seg ihjel om det er gjort på en bra måte. Og du vil lett få balansering problemer selv om de går for ditt ønskede system, for klassene må jo uansett være forskjellige. Godt mulig at noen av de millionene som sitter å spiller MMORPG hver dag vil ha et system noe lignende som deg, men trur nok de fleste er veldig fornøyd med stats/lvl/terningkast systemet sånn det har vært de siste 20årene.
nagina Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Om du har spilt SWG pre-CU eller Anarchy Online f.eks så ser du hvor mye en bra community kan gjøre for et spill. WoW er ikke i nærheten av disse. Kan ikke være så vanskelig å holde bra community med et spill med få spillere. WOW har bare 10x mer enn de 2 spill du nevnte og da er det forståelig at det ikke er så lett, men likevel har de brukbar community.
Igniztion Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Kan ikke være så vanskelig å holde bra community med et spill med få spillere. WOW har bare 10x mer enn de 2 spill du nevnte og da er det forståelig at det ikke er så lett, men likevel har de brukbar community. Nå har jeg vel aldri påstått at WoW har et dårlig community. Men ja klart det er lettere å holde et bra community i spill med færre spillere. I likhet med WoW har AoC dessverre veldig lite features i selve spillet som bygger opp under community. Det kunne for eksempel være gjort så vannvittig mye mer rundt guild cities for å gjøre det attraktivt å reise dit for folk utenfor guildet osv. Dette kan selvsagt være ting som kommer senere.
Sn4k3Eye Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 For å ta utgangspunkt i SWG Pre-CU, så hadde man et utrolig bra community feeling med Guild/player cities langt utover hva AoC har i dag. Alle professions var bundet opp mot hverandre slik at man trengte hverandre på en helt unik måte for å utvikle seg i spillet. Det skapte fantastiske spiller bånd. I WoW har du uhm.. et guild.. resten må du gjøre selv, ingen klasser er avhenngig av andre.. i AoC har du ivartfall Guild City som er et stort trekkplaster for meg. Det kommer helt sikkert til å utvikle seg mye framover fra det det er i dag.
gamer73 Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Ja men et slik spill du beskriver appelerer mest til ihugga RP tilhegere..dvs dem som spiller på en RP server. Og i bunn og grunn er dette en svært liten del av f.eks alle som spiller wow. RP er ikke sentralt i spill som wow og det er jeg og mange med meg egentlig glad for. Tror det er pga av nettopp dette at wow faktisk er så pop blandt folk.
ism Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Ja men et slik spill du beskriver appelerer mest til ihugga RP tilhegere..dvs dem som spiller på en RP server. Og i bunn og grunn er dette en svært liten del av f.eks alle som spiller wow. RP er ikke sentralt i spill som wow og det er jeg og mange med meg egentlig glad for. Tror det er pga av nettopp dette at wow faktisk er så pop blandt folk. WoW ble vel strengt tatt populært fordi det er totalt hjernedødt, ikke kverver hverken kunnskap, evner eller tid for å levle, og kunne(kan?) spilles av nesten alle med en maskin. Til og med min gamle bærbare jobbmaskin klarte å dra WoW uten store problemer. Men si meg, burde ikke du strengt tatt henge i WoW forumet fremfor å være her å slenge drit om et spill du hverken liker eller spiller? back on topic: AoC kommer ikke til å floppe. Folk har åpenbart dårlig hukommelse eller ikke gjort god nok undersøkelse. Fjerner man WoW fra sammenligningsgrunnlaget (og det bør man gjøre, for det har unormalt mange kunder og vil derfor ødelegge enhver statistikk) så er AoC allerede en suksess.
mad_arab Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 WoW ble vel strengt tatt populært fordi det er totalt hjernedødt, ikke kverver hverken kunnskap, evner eller tid for å levle, og kunne(kan?) spilles av nesten alle med en maskin. Til og med min gamle bærbare jobbmaskin klarte å dra WoW uten store problemer. Ingen MMO krever evner for å spille eller levle. Derimot krever WoW akkurat like mye av endgame spillere som det andre MMOs gjør. Du har åpenbart manglende erfaring med WoW hvis du tror at man ikke trenger hverken erfaringer, kunnskaper, reaksjonsevne og analytiske evner for å kunne cleare Sunwell eller være blant de beste arena teamene. back on topic: AoC kommer ikke til å floppe. Folk har åpenbart dårlig hukommelse eller ikke gjort god nok undersøkelse. Fjerner man WoW fra sammenligningsgrunnlaget (og det bør man gjøre, for det har unormalt mange kunder og vil derfor ødelegge enhver statistikk) så er AoC allerede en suksess. Hvorvidt AoC er en suksess er et fullstendig subjektivt spørsmål. Hvis man på forhånd spådde at det kom til å gi WoW en kraftig knekk, eller at AoC ville få mange millioner abbonenter iløpet av 2008, så er det åpenbart ikke en suksess. Hvis man derimot fryktet det verste og forventet både manglende abonnenter og at det ville være uspillbart pga bugs, så kan man kanskje kalle det suksess. Hvorvidt det kommer til å floppe eller ikke, kommer an på hva du mener med "floppe". Funcom kommer uansett ikke til å legge ned spillet, og ingen har satt et tall for antall abonnenter som betyr "flopp". Så la oss bare unngå disse betegnelsene som uansett hverken er definerte eller objektive.
blackbrrd Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har spillt endel AoC siden det kom og det har et par små bugs, men det er definitivt spillbart. Det er vel ingen som har trodd på mange millioner abonnementer til AoC. Aksjekursen var på max 55kr, noe som tilsier under 1 million abonnementer. Personlig tror jeg AoC kommer til å bli bedre over tid (fikse bugs og legge til mer innhold). Dette kommer til å gjøre at det får fler og fler spillere.
Crispin Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Det blir ganske drøyt og kalle det nest største mmorpg en flopp, vel vi vet jo ikke sikkert om det er nest størst, men helt utenkelig er det ikke. Og de som trodde at aoc skulle få flere millioner subscribers må tenke seg om en gang til, med slik grafikk og systemkrav er det antagelig ikke mulig selv om hele verden spilte det - satt veldig på spissen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå