Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey.. Men en ting til. Jeg har aldri hatt smartphone før. Kan det bli et problem egentlig? Jeg er temmelig godt kjent med windows og teknologi generelt, men har som sagt aldri vært borti denne type telefoner. Leste det som sto i FAQ, men kunne trengt enda litt mer utfylling :)

Lenke til kommentar
Sliter med å bestemme meg for ny telefon. Står mellom Iphone 3G, HTC Diamond Touch og Nokia N82.

 

Innspill? Fint om dere kan være litt kritiske selv om de fleste her eier Diamond :)

 

Bruksområder: Wlan, gps, vanlig tlf- bruk og kamera.

 

Da kjøper du ikke Diamond, dette er en proff mobil beregnet mot bedriftsmarkete.

Den har wlan, den har gps og et nokså bra kamera, hvorfor skulle han ikke kjøpe diamond vis det er det han vil ha, regner nå med at han vil bruke den til andre ting og...

*fordi det kommer veldig an på brukeren også. Er man vant til pc-bruk og fikling med software f.eks? Det er mange, sikkert her og, som egentlig ikke burde kjøpt seg en sådan tlf grunnet at det er mer for den profesjonelle brukeren. Selv holdt jeg på å dette av stolen når kontordama på jobben gikk til anskaffelse av en Diamond. Resultat? Vel, nå er jeg hennes personlige brukerstøtte :D

Lenke til kommentar
Om GPS er et viktig aspekt så er Diamond helt klart en soleklar vinner på det punktet. Det som er ulempen er at den ikke kommer ferdig installert med feks. TomTom (slik HTC modeller gjorde før) og det vil si at du må kjøpe ekstremt dyre tilleggskart.

Dette må du gjerne utdype. Hva gjør Diamond så solkeklart bedre enn de andre på GPS?

Lenke til kommentar
Sliter med å bestemme meg for ny telefon. Står mellom Iphone 3G, HTC Diamond Touch og Nokia N82.

 

Innspill? Fint om dere kan være litt kritiske selv om de fleste her eier Diamond :)

 

Bruksområder: Wlan, gps, vanlig tlf- bruk og kamera.

 

Da kjøper du ikke Diamond, dette er en proff mobil beregnet mot bedriftsmarkete.

Den har wlan, den har gps og et nokså bra kamera, hvorfor skulle han ikke kjøpe diamond vis det er det han vil ha, regner nå med at han vil bruke den til andre ting og...

 

Fordi det var det han spurte etter.

 

Og for å si det egentlig veldig enkelt, skal mobilen brukes på fritiden til "tjas og vas", finnes det mye bedre valg en diamond'en. Jeg har diamond'en selv, og kunne aldri tenkt meg noe annet. Så du må veie opp mot hva du trenger, i hvilket miljø du skal bruke telefonen, og selvsagt, hvor mye du er villig å gi for en (om man ikke har den dekket av bedriften).

 

Som det kommer i noen innlegg lengre ned i samme og neste side; man må se ann brukeren og bruksområdet. Du vil ikke kjøpe en telefon hvor du vil kreve support på å bruke hele tiden. Greit nok at det kan være en grei må å lære seg windows mobilene, men da finnes det mye bedre og rimeligere alternativer.

 

Regnet nesten med det ja. Hmm, surfing / wlan er strengt tatt veldig viktig for meg når jeg skal velge telefon. Kommer til å bruke det mye.

 

Er ikke lett dette her.

 

Kjør på med en gimmick telefon da, Iphonen skal fungere å surfe med sier dem :)

Lenke til kommentar
Dette må du gjerne utdype. Hva gjør Diamond så solkeklart bedre enn de andre på GPS?

Iphone har bare googlemaps som bare er en mer "artig sak" enn en skikkelig GPS navigator. Nokia sin løsning har jeg heller aldri likt. Den fungerte rett og slett dårlig da jeg prøvde den. Dårlig dekning, konstant nedlasting av kart over GPRS, betale for navigering etc.

Men nå har jeg ikke prøvd Nokia på en stund så det kan tenkes at de har klart å få den litt bedre. Men uansett ble det veldig knotete å bruke GPS når man ikke hadde touchscreen.

Lenke til kommentar

Hei takk for en fin tråd! Begynte å lese hele denne tråden ettersom jeg bestemte meg for å kjøpe Diamond, etter å ha lest på forumer og tester. Veldig mange tips og triks her! keep it up!! Har nå hatt den 1 dag og er stor fornøyd. Var fornøyd med hastigheten til 1.37 rom'n og enda mer fornøyd med nye rom' updaten. Anbefaler denne telefonen til alle som er i tvil. Glad at jeg ikke valgte iPhone, en kompis kjøpte den først og jeg fikk teste en god del, og første inntrykk av iPhone var WOW, fet stor skjerm, Google maps og musikk spiller....men etter 15 min = Kjedelig - var ikke noe mer enn det for min del. Glad at jeg valgte DIamond, mye mere muligheter - en ekte smart telefon.Bare VELDIG synd at det ikke er minnekort inngang på den. Igjen takk til alle som har kommet med spørsmål og de som har kommet med svar! Ha en fin dag og god helg!

 

edit: skrivefeil

Endret av jubeiyagu
Lenke til kommentar
ROM = annet ord for firmware sant?

 

Ja, det er vel det. Og det finnes også custom firmwares, men ser ikke poenget ved å prøve det helt ennå, ettersom den offisielle er godt nok for min del.

 

Og... det er ikke så AVANSERT telefon at du ikke kommer til å greie å bruke det, kan du grunnleggene windows så kan du dette.

Lenke til kommentar
ROM = annet ord for firmware sant?

 

Ja, det er vel det. Og det finnes også custom firmwares, men ser ikke poenget ved å prøve det helt ennå, ettersom den offisielle er godt nok for min del.

 

Og... det er ikke så AVANSERT telefon at du ikke kommer til å greie å bruke det, kan du grunnleggene windows så kan du dette.

 

Høres bra ut, jeg heller mot Diamond i øyeblikket. Kjenner windows som OS ganske godt, og tror det skal gå greit. Skal følge med videre i denne tråden!

Lenke til kommentar
Dette må du gjerne utdype. Hva gjør Diamond så solkeklart bedre enn de andre på GPS?

Iphone har bare googlemaps som bare er en mer "artig sak" enn en skikkelig GPS navigator. Nokia sin løsning har jeg heller aldri likt. Den fungerte rett og slett dårlig da jeg prøvde den. Dårlig dekning, konstant nedlasting av kart over GPRS, betale for navigering etc.

Men nå har jeg ikke prøvd Nokia på en stund så det kan tenkes at de har klart å få den litt bedre. Men uansett ble det veldig knotete å bruke GPS når man ikke hadde touchscreen.

Ok, du tenker på programvaren som følger med ja. Nå er det vel kun Google maps som følger med diamond, og den er jo ikke så mye å skryte av. Innstallerer man TT7 og legger inn fotoboksvarsling er jo ting mye bedre - noe som man forøvrig kan gjøre på N82 og :)

Jeg tenkte mer på selve GPS'en, og den har jeg opplevd å være svakere enn f.eks min gamle N95. Dette har sikkert noe å gjøre med at man drar ut slideren på N95 for å få bedre signaler. På Diamond har jeg opplevd problemer med signalene mår jeg kjører midt i Oslo med bygninger på hver side - det gjorde jeg ikke med N95...

Iphone er vel en "vits" når det kommer til GPS'ens programvare ihvertfall.

Lenke til kommentar
noen som vet hvordan man kan legge inn sinn egen sms ringetone?

 

Der du endrer ringelyd, fins det en "drop-down" meny, eller hva det heter, hvor du velger hvilken type ringetone/alarmton/varseltone osv osv.. du vil endre på.

jepp jeg fant menyen og det, men hvor skal jeg legge ringetone filen som jeg har på pcen min sånn at jeg finner den på den drop down menyen?

Lenke til kommentar
Tusen takk for MANGE gode svar! Hjelper meg veldig! :)

Men dere som har vært borti N82, hvordan oppleves surfing på WLAN sammenliknet med f.eks Diamond? Er det er problem at skjermen er såpass mye mindre? Vil gjerne ha så problemfri surfing som mulig.

Tror vel N95 og N82 er samme, og jeg har enda N95, og den er ikke overhodet så bra som Diamond sin å surfe med. Ligger laangt unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...