Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Jo det vil jeg tro att de gjør.

 

Men ikke alltid man har mulighet til og sette den tilbake til default, og da er man kjørt.

Setter man det tilbake til original spl, kan ikke det oppdages.

Nå er det ikke akkurat uvanlig å skifte tlf en gang per år elns, så hvis man ikke får satt den tilbake er jo alderen på diamonden såpass at den snart er klar for utskifting allikevel ;)

Og driver man med tweaking/custom roms ol på tlf, må man alltid være klar over at det er en risiko for tlf kan bli ubrukelig etterpå.

Det var det jeg trodde. Såklart er det en risiko bundet til all form for modifikasjon av telefonen. Jeg tar det det ikke så veldig tungt om telefonen skulle ta kvelden. Har aldri en telefon lenger enn maks et år. Så diamanten blir nok byttet ut mot slutten av sommerferien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått ett problem med min diamant nå..

 

Det er når noen ringer til meg, så kommer bilde opp, men ingen ringe signal(lyd).

har prøvd å ta volumet opp og ned, men hjelper ikke..

 

Noen som har noe løsning på dette?

Får du lyd i musikk/ filmer osv?

Lenke til kommentar

For de interesserte er ny versjon av Shaks sin ROM kommet, v4.10: http://forum.xda-developers.com/showthread...815#post3650815

 

Jeg bruker fortsatt 4.0 som jeg er meget fornøyd med, og har ikke oppgradert enda da jeg ikke har sett/opplevd noe kluss med den jeg har. Men kommer sikkert til å gjøre det snart likevel ;)

 

Jeg har sett at det er endel irritasjonsmomenter med den/de siste offisielle norske rom'ene, og kan fortelle at dette er borte i Shaks sin rom.

eks:

- sms bugs hvor tastatur åpner/lukker seg vilkårlig er fikset.

- sms bugs hvor første bokstav man skriver blir borte, er fikset.

- når man leser sms i tf3d, vil indikatoren for hvor mange uleste sms'er man har, gå ned mot 0, i de norske må man gå inn i meldingene for å få dette til.

- superrask! Den norske er forsåvidt også rask, men her merker man enda mer forskjell

- masse ledig minne; je ligger ofte på 70% pluss ledig minne - det er heavy :D

+++

 

Vel, skal ikke promotere denne rom'en så voldsomt, men for de som vil ha vekk mange av problemene man sliter med idag, er Shaks absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For de interesserte er ny versjon av Shaks sin ROM kommet, v4.10: http://forum.xda-developers.com/showthread...815#post3650815

 

Jeg bruker fortsatt 4.0 som jeg er meget fornøyd med, og har ikke oppgradert enda da jeg ikke har sett/opplevd noe kluss med den jeg har. Men kommer sikkert til å gjøre det snart likevel ;)

 

Jeg har sett at det er endel irritasjonsmomenter med den/de siste offisielle norske rom'ene, og kan fortelle at dette er borte i Shaks sin rom.

eks:

- sms bugs hvor tastatur åpner/lukker seg vilkårlig er fikset.

- sms bugs hvor første bokstav man skriver blir borte, er fikset.

- når man leser sms i tf3d, vil indikatoren for hvor mange uleste sms'er man har, gå ned mot 0, i de norske må man gå inn i meldingene for å få dette til.

- superrask! Den norske er forsåvidt også rask, men her merker man enda mer forskjell

- masse ledig minne; je ligger ofte på 70% pluss ledig minne - det er heavy :D

+++

 

Vel, skal ikke promotere denne rom'en så voldsomt, men for de som vil ha vekk mange av problemene man sliter med idag, er Shaks absolutt å anbefale.

Har du prøvd ut 4.2 rommen Chivas?

Lenke til kommentar
Har du prøvd ut 4.2 rommen Chivas?

Nei, men har sett at den har kommet. Jeg testet aldri 4.1 siden jeg er fornøyd med 4.0, og at jeg så at noen hadde litt probs med 4.1

Men, har tenkt å teste 4.2 om ikke lenge :)

 

 

SPSML: Er det noen mulighet for å printe ut med WM? Hadde N95 tidligere, og den kunne man printe ut over nettverket med...

Lenke til kommentar

Hei! Jeg fikk min HTC Touch Diamond igår, og den fungerer kjempefint, utenom for en liten ting..

 

Når jeg går på Start -> Innstillinger så ser jeg bare start baren påtoppen, og 3 knapper på bunnen: Personlig, System og Tilkoblinger.

 

Hvis jeg trykker filfeldig på skjermen kommer jeg inn på div. innstillinger osv, hvor da alt ser ut til å være normalt.

 

Help, anyone?

Lenke til kommentar
Hei! Jeg fikk min HTC Touch Diamond igår, og den fungerer kjempefint, utenom for en liten ting..

 

Når jeg går på Start -> Innstillinger så ser jeg bare start baren påtoppen, og 3 knapper på bunnen: Personlig, System og Tilkoblinger.

 

Hvis jeg trykker filfeldig på skjermen kommer jeg inn på div. innstillinger osv, hvor da alt ser ut til å være normalt.

 

Help, anyone?

Skjønner jeg spørsmålet ditt riktig? alle ikonene innpå innstillinger er forsvunnet?

Lenke til kommentar

Ser at Shacks ROM er baser på en annen ROM utgave enn den jeg har på min nå, har den nyeste fra HTC.

Dette står det på Shacks: This rom is based on 2.03.401.3 MRII Ported with 21042 XIP & SYS AKU 1.6.1

Jeg har: 2.03.409.2

Vil dette ha noe og si?

Og passer egentlig denne til min HTC?

Og vil fortsatt GPSen min fungere? Kjører TOMTOM

Endret av pettergulbrandsen
Lenke til kommentar
Ligger det noen guide på å legge inn ting et sted? Er helt noob på det her:p

Jeg tror kanskje du skal ta en hard-reset før du prøver deg på custom rom. Hvis du er helt n00b, som du sier, er nok risikoen for at du gjør noe vel ved custom rom absolutt høy - og da kan du fort sitte med en ubrukelig tlf.

Legg inn nyeste ofisielle rom først, eller ta en hard reset.

Lenke til kommentar
Ser at Shacks ROM er baser på en annen ROM utgave enn den jeg har på min nå, har den nyeste fra HTC.

Dette står det på Shacks: This rom is based on 2.03.401.3 MRII Ported with 21042 XIP & SYS AKU 1.6.1

Jeg har: 2.03.409.2

Vil dette ha noe og si?

Og passer egentlig denne til min HTC?

Og vil fortsatt GPSen min fungere? Kjører TOMTOM

Det har intet å si, og vil fungere helt fint. gps'en vil også fungere.

Så lenge du klarer å legge inn hardspl, vil dette gå bra. Har kun hørt om at folk har problemer med å legge inn når man har brandede tlf ol., men da bruker man kun en annen prosedyre for å få det til å fungere.

2.03.409.2 er vel den siste offisielle norske rom'en, mens shaks er basert på internasjonal/engelsk rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...