Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan går jeg frem om jeg ønsker en "formatering" av dimanten. Har den nyeste rom, men ønsker å legge denne inn på ny igjen pga bugs. Tar jeg en hard reset?

 

start/programmer/instillinger så.. clear storage på eng. husker ikke hva det heter på norsk.. det ikonet med båss bøtte på ;p så velger du både intern og hoved hvis du skal ha vekk alt.. så legger du rom'en inn pånytt..

Lenke til kommentar
Hvordan går jeg frem om jeg ønsker en "formatering" av dimanten. Har den nyeste rom, men ønsker å legge denne inn på ny igjen pga bugs. Tar jeg en hard reset?

 

start/programmer/instillinger så.. clear storage på eng. husker ikke hva det heter på norsk.. det ikonet med båss bøtte på ;p så velger du både intern og hoved hvis du skal ha vekk alt.. så legger du rom'en inn pånytt..

Takker for svar. Tester det ut i morgen, men må kjøre backup først.

Rommen kan jeg legge inn via den RUU fila som ligger på HTC sidene vell?

Lenke til kommentar
Hei alle.

 

Lurte på en ting. Har kjøpt mobilt bredbånd fra telenor. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan bruke telefonen som modem. eller om det går. har prøvd å se litt på postane her men har ikke funne et svar.

 

Takker for alle svar

Det er fullt mulig, og det har jeg benyttet meg av flere ganger selv. Det du gjør er å koble til mobilen til laptop/pc via usb eller blåtann. Velge active internett deling. Eller gå innpå programmer på mobilen og velge internett deling.

Det ene minuset er at når du bruker usb kabel så blir telefonen mer utladet enn den blir ladet visst du skjønner hva jeg mener. Men den skal fint klare 2-3 før du må ta en pause.

 

 

Har lagt inn min første "cooked rom" Shack 4.0 og nå lurer jeg på hvordan jeg får det norske tastaturet til å fynke. Har lett rundt på XDA og funnet frem til Scandinavian KB [v.0.2], TastNor [v.0.2] og Illodin nordic Keys T9, men ingen gir meg Æ Ø Å i tastatur paden. Noen forslag?

 

EDIT.

 

Prøvde alle filene jeg fant på XDA, og endte opp med Scandanavian Keyboard.cab

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Har lagt inn min første "cooked rom" Shack 4.0 og nå lurer jeg på hvordan jeg får det norske tastaturet til å fynke. Har lett rundt på XDA og funnet frem til Scandinavian KB [v.0.2], TastNor [v.0.2] og Illodin nordic Keys T9, men ingen gir meg Æ Ø Å i tastatur paden. Noen forslag?

 

EDIT.

 

Prøvde alle filene jeg fant på XDA, og endte opp med Scandanavian Keyboard.cab

 

Har du fått norsk T9 til å funke med den rommen?

Noe bra rom?

Og er det telefontastatur ved sms skriving på den?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Har lagt inn min første "cooked rom" Shack 4.0 og nå lurer jeg på hvordan jeg får det norske tastaturet til å fynke. Har lett rundt på XDA og funnet frem til Scandinavian KB [v.0.2], TastNor [v.0.2] og Illodin nordic Keys T9, men ingen gir meg Æ Ø Å i tastatur paden. Noen forslag?

 

EDIT.

 

Prøvde alle filene jeg fant på XDA, og endte opp med Scandanavian Keyboard.cab

 

Har du fått norsk T9 til å funke med den rommen?

Noe bra rom?

Og er det telefontastatur ved sms skriving på den?

 

På forhånd takk for svar :)

Jeg synes roomen er veldig bra. Telefonen har aldri vært så kjapp noen gang. Det norske tastaturet fungerer overalt, ikke bare ved sms skriving. T9 derimot er jeg litt usikker på. Pleier ikke å bruke det, så jeg har ikke fått prøvd enda. Sharks.P 4.0 kan sterkt anbefales. Dette er den første cooked rommen jeg har prøvd, og det som overrasket meg var hvor enkelt det var å legge inn. Så lenge man har tatt PIMbackup så mister man ingenting.

 

Edit.

 

T9 ordboken fungerer på phonepad eller telefontastatur.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Jeg synes roomen er veldig bra. Telefonen har aldri vært så kjapp noen gang. Det norske tastaturet fungerer overalt, ikke bare ved sms skriving. T9 derimot er jeg litt usikker på. Pleier ikke å bruke det, så jeg har ikke fått prøvd enda. Sharks.P 4.0 kan sterkt anbefales. Dette er den første cooked rommen jeg har prøvd, og det som overrasket meg var hvor enkelt det var å legge inn. Så lenge man har tatt PIMbackup så mister man ingenting.

 

Edit.

 

T9 ordboken fungerer på phonepad eller telefontastatur.

 

Flotters!

Har lagt den inn nå, og ser bra ut den. Jeg ble litt skeptisk da jeg så mengden med programmer i den, men ser nå at det er masse minne ledig :) Shaks linker også til en fix for EZinput 2+ problemene folk opplever: http://forum.xda-developers.com/showpost.p...mp;postcount=96

Det er den jeg la inn, og den funker utmerket - ser ut til at den kan funke på de andre rom'ene jeg har hatt problemer med, så som WM6.5 ol., så det er bare ypperlig :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg synes roomen er veldig bra. Telefonen har aldri vært så kjapp noen gang. Det norske tastaturet fungerer overalt, ikke bare ved sms skriving. T9 derimot er jeg litt usikker på. Pleier ikke å bruke det, så jeg har ikke fått prøvd enda. Sharks.P 4.0 kan sterkt anbefales. Dette er den første cooked rommen jeg har prøvd, og det som overrasket meg var hvor enkelt det var å legge inn. Så lenge man har tatt PIMbackup så mister man ingenting.

 

Edit.

 

T9 ordboken fungerer på phonepad eller telefontastatur.

 

Flotters!

Har lagt den inn nå, og ser bra ut den. Jeg ble litt skeptisk da jeg så mengden med programmer i den, men ser nå at det er masse minne ledig :) Shaks linker også til en fix for EZinput 2+ problemene folk opplever: http://forum.xda-developers.com/showpost.p...mp;postcount=96

Det er den jeg la inn, og den funker utmerket - ser ut til at den kan funke på de andre rom'ene jeg har hatt problemer med, så som WM6.5 ol., så det er bare ypperlig :thumbup:

Hva er egentlig denne EZinput 2+ fixen?

Lenke til kommentar

Testet Touch-IT v4.1 en stund jeg.. liker godt 3dflo2 tingen fra diamond2.. :D åsså at den adder bilder å events fra kontaktene i facebook :)

Sliter litt med at den må restartes av og til for minne, men tenkte jeg skulle prøve 4.3 å se om det var komt seg der :)

Hvor finner jeg Shack 4.0? noe gøyt med den?

Lenke til kommentar
Testet Touch-IT v4.1 en stund jeg.. liker godt 3dflo2 tingen fra diamond2.. :D åsså at den adder bilder å events fra kontaktene i facebook :)

Sliter litt med at den må restartes av og til for minne, men tenkte jeg skulle prøve 4.3 å se om det var komt seg der :)

Hvor finner jeg Shack 4.0? noe gøyt med den?

Det er vel ikke noe utenom det vanlige på Shack.P, men den er veldig rask og stabil. I tilegg har den ganske mye tileggsprogrammer. Her finner du Shack.P

Lenke til kommentar
Jo det vil jeg tro att de gjør.

 

Men ikke alltid man har mulighet til og sette den tilbake til default, og da er man kjørt.

Setter man det tilbake til original spl, kan ikke det oppdages.

Nå er det ikke akkurat uvanlig å skifte tlf en gang per år elns, så hvis man ikke får satt den tilbake er jo alderen på diamonden såpass at den snart er klar for utskifting allikevel ;)

Og driver man med tweaking/custom roms ol på tlf, må man alltid være klar over at det er en risiko for tlf kan bli ubrukelig etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...