Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte eg berre skulle tipse om dette:

 

1. Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072

 

Dette førte til at telefonen min ikkje fekk kontakt med telenettet. Virka rett og slett som om mobil radio var disabled.

 

Jeg leste et sted at denne boosten ikke skal gjøres på de som har ROM 1.37. Hos meg hadde dette ingen effekt.

man merker at ting går dritfort, men det er fordi man må restarte mobilen etter å ha endret disse verdiene, og da er jo den kjapp uansett.

Lenke til kommentar
Har noen spørsmål:

 

- Hvorfor er det slik at systembruken (cpu sikkert?) som regel er rett over 50% når jeg skrur på, men over 70% etter at jeg har brukt den litt? Dette er da uten noen programmer kjørende i bakgrunnen. Må jeg virkelig restarte den regelmessig for å holde ressursbruken nede?

 

Jeg tror dette er et generelt problem med windows mobile.

jeg har installert to applikasjoner, ene heter: Oxios Hibernate 1.40 og Oxios CloseApps 1.40.

Hibernate, frigjør minne på mobilen.

Pleier å kjøre denne etter å ha surfet på nettet med mobilen, eller brukt den til youtube. Den tvinger programmene til å frigjøre minne de ikke bruker.

CloseApps, gjør det samme, bare at den i tillegg slår av alle åpne programmer (slipper å gå inn på oppgavebehandling).

Lenke til kommentar
Tenkte eg berre skulle tipse om dette:

 

1. Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072

 

Dette førte til at telefonen min ikkje fekk kontakt med telenettet. Virka rett og slett som om mobil radio var disabled.

 

Jeg leste et sted at denne boosten ikke skal gjøres på de som har ROM 1.37. Hos meg hadde dette ingen effekt.

man merker at ting går dritfort, men det er fordi man må restarte mobilen etter å ha endret disse verdiene, og da er jo den kjapp uansett.

 

Jeg har ikke merket noen spesiell forskjell selv, men denne:

2. Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768

gjorde at tlf min hang selg hele tiden, og måtte resettes rimelig ofte. Andre som har hatt probs med den tweaken?

Lenke til kommentar

Er alle andre her fornøyde meg telefonen utenom meg? Synes det virker som noe halvferdig på det meste jeg.

 

Finnes det noe bra til å erstatte htc flo3d med? Noe som er litt fingervennlig. (helst med kalender som fungerer). Lastet ned thumbcal i går, ganske grei kalender som kan brukes uten pennen.

Endret av Johnti83
Lenke til kommentar
Tenkte eg berre skulle tipse om dette:

 

1. Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072

 

Dette førte til at telefonen min ikkje fekk kontakt med telenettet. Virka rett og slett som om mobil radio var disabled.

 

Har selv gjort dette. Det er som sagt ikke stor vits om man sitter på 1.37 rom siden den allerede er rask. Men syns selv mobilen er litt raskere med alle speed tweaksa på (kan godt hende jeg innbiller meg ting)

 

Mobilen min funker iallefall supert med alle tweaks.

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle hvordan det er å være vant til N95 8GB for så å gå over til Diamond?Erfaringer på hvordan det oppleves når man er vant til symbian.

 

Jeg har ikke hatt symbian på evigheter men det er ganske likt. Det er lettere for noen som kan symbian å lære seg diamond enn for noen som aldri har hatt smartphone. Men nå som det er sagt er det ganske simpelt med diamond uansett hvordan erfaring man har.

Lenke til kommentar
"Det meste?" Som hva da?

 

- Kalender som bare kan vise en ting

- Hvis enn trykker power knappen får å få av tastelås for å se klokka henger den av å til, helt til enn berører skjermen.

- Når en ser mail er det bare masse rabbel å bokstaver, viser ikke bilder, selv ikke når enn går inn i outlook.

- Mp3 spilleren i touch har ikke søke funksjon, I tillegg viser den ikke alle coverene selv om jeg har bilder og kallt den folder, ikke når jeg synca med windows media player heller.

- Kalenderen kan ikke styres med fingrene.

- Den mangler æ ø og å i full qwert.

- Kan ikke snu skjermen når enn skriver mail og sms, når det faktisk er ganske nødvendig på den lille skjermen.

- Internett oppsettet fungerer ikke slik som jeg har forstått det skal, at den skal foretrekke wi-fi når det er tilgjengelig. Må bruke nodata for at det ikke skal koble seg ut etter 30sek-60sek.

- Telefonen mister signalet i hyttåpine, har enda ikke vært en dag på jobb med mobilen liggenes i skuffa uten at signalet er borte når jeg går på pause.(aldri opplevd det på noen annen tlf)

- Finnes ikke noe simkort sperre eller noe slikt utenom pin kode.

- Er også skuffet av at det ikke leveres med noe gps program utenom google earth.

- Alarm funksjonen, absolutt ikke fingervennlig eller til å stole på, samme gjelder avtaler og sånt. Driver du med noe, hører på radio eller surfer på nettet merker du ikke at alarmen har gitt signal. Muligens den pep akkuratt når jeg trykka på skjermen.

- Måten headsettet er laget på, skal enn ha handsfree må en bruke orginal headsettet.

- Lydforsterker som kun fjerner bassen. Må fjernes og startes på nytt hver gang om den skal funke normalt.

- At telefonen tastelås kommer på 3sek etter besvart anrop, selv om jeg aktiviserer den, må f.eks trykke 2-3 ganger på powerknapp på tlf bank.

 

Telefonen heter Touch Diamond. Synes at kalender og alarm å sms å mail skal være litt fingervennlig da. Samtidig synes jeg den kan gi bedre beskjed på alarmer og lyd i høytaleren også selv om headsettet er i. Kan jo ikke ta meg middagskvil med radio uten å ha ei vekkerklokke på bordet :(

 

Samtidig er det masse jeg er imponert over også. Hvor mange programmer som finnes, cameraet. Lyden i mp3 spilleren hvis enn gidder å bruke lydforsterker å kan leve uten handsfree. At du kan søke i artist og sang i media player på telefonen ;) Størrelsen. Slik den ser ut.

Det jeg trenger er noe som kan erstatte flo3d slik jeg slipper å bruke det før det fungerer ordentlig.

Lenke til kommentar

Johnti83 syns mobilen mangler mye.

 

- Kalender som bare kan vise en ting

Kalenderen viser bare det neste du skal gjøre. Er forståelig du vil den skal vise mer. Om du slår av Touchflo tror jeg kalenderen viser flere ting.

 

- Hvis enn trykker power knappen får å få av tastelås for å se klokka henger den av å til, helt til enn berører skjermen.

Har ikke skjedd på min mobil.

 

 

- Når en ser mail er det bare masse rabbel å bokstaver, viser ikke bilder, selv ikke når enn går inn i outlook.

 

Har ikke testet email med bilder. Om det stemmer er det en mangel.

 

- Mp3 spilleren i touch har ikke søke funksjon, I tillegg viser den ikke alle coverene selv om jeg har bilder og kallt den folder, ikke når jeg synca med windows media player heller.

 

Pass på at du sletter den skjulte Jpg fila i mappa. Om det er gjort skal almbum bilde vises og jeg har aldri hatt problemer med det. Det at man ikke kan søke er en mangel men har derfor anbefalt at folk installerer spilleren S2p.

 

- Kalenderen kan ikke styres med fingrene.

Ikke?

 

- Den mangler æ ø og å i full qwert.

Dette er en mangel HTC har lovt å fikkse

 

- Kan ikke snu skjermen når enn skriver mail og sms, når det faktisk er ganske nødvendig på den lille skjermen.

Syns personlig ikke det er lettere å skrive mail i landscape mode når tastaturet da tar halve skjermen. Last ned Gsen eller rotate programmet fra Linken i signaturen min for å vri på alle programmet på diamond.

 

- Internett oppsettet fungerer ikke slik som jeg har forstått det skal, at den skal foretrekke wi-fi når det er tilgjengelig. Må bruke nodata for at det ikke skal koble seg ut etter 30sek-60sek.

Skjer ikke med min mobil. Har du lav signal styrke på wifi kanskje?

 

- Telefonen mister signalet i hyttåpine, har enda ikke vært en dag på jobb med mobilen liggenes i skuffa uten at signalet er borte når jeg går på pause.(aldri opplevd det på noen annen tlf)

 

Igjen, dette skjer ikke med min mobil.

 

- Finnes ikke noe simkort sperre eller noe slikt utenom pin kode.

Hvorfor trenger du det?

 

- Er også skuffet av at det ikke leveres med noe gps program utenom google earth.

Dette er da ikke en mangel siden det ikke var planlagt at det skulle følge med.

Skal legge ved en link til en gratis tomtom senere.

 

- Alarm funksjonen, absolutt ikke fingervennlig eller til å stole på, samme gjelder avtaler og sånt. Driver du med noe, hører på radio eller surfer på nettet merker du ikke at alarmen har gitt signal. Muligens den pep akkuratt når jeg trykka på skjermen.

Hva med å stille inn mobilen din til å vise en beskjed på skjermen sammtidlig som du skifter alarmtonen til noe lengre eller mer alarmerende?

 

- Måten headsettet er laget på, skal enn ha handsfree må en bruke orginal headsettet.

Må man det? Jeg vill ikke anbefalle det orignale headsette.

 

- Lydforsterker som kun fjerner bassen. Må fjernes og startes på nytt hver gang om den skal funke normalt.

Man har mange flere muligheter enn det å fjerne bassen. Var snakk om en bug som oppstår hos noen, Så det blir nok fikset i neste oppdatering.

 

- At telefonen tastelås kommer på 3sek etter besvart anrop, selv om jeg aktiviserer den, må f.eks trykke 2-3 ganger på powerknapp på tlf bank.

Dette kan endres med Reg.edit

 

 

 

Nå som det er sagt, er mobilen langt i fra perfekt. Men etter man har blitt vandt med den og installert nye program er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Johnti83 syns mobilen mangler mye.

 

- Kalender som bare kan vise en ting

Kalenderen viser bare det neste du skal gjøre. Er forståelig du vil den skal vise mer. Om du slår av Touchflo tror jeg kalenderen viser flere ting.

- Viser alt om touchflo er av ja, men hvis du har 2 venner med samme bursdag, å i tillegg skal på kino med kona kl 19, Å har svært dårlig hukommelse. Å ikke alt vises på skjermen som det gjorde i uiq. Savner at oppgaver viser også jeg. :(( vet det også vises med uiq deaktivert, men da er bare tlfen stress ;p innom programmer for hver ting.

 

- Hvis enn trykker power knappen får å få av tastelås for å se klokka henger den av å til, helt til enn berører skjermen.

Har ikke skjedd på min mobil.

- Sikkert bare min ja..... ... ... Gått i den fella 2 ganger jeg å blitt forseint, power, se klokka, power igjen å slappe av.. god tid.. til NEI! ÆÆ!!

 

 

- Mp3 spilleren i touch har ikke søke funksjon, I tillegg viser den ikke alle coverene selv om jeg har bilder og kallt den folder, ikke når jeg synca med windows media player heller.

 

Pass på at du sletter den skjulte Jpg fila i mappa. Om det er gjort skal almbum bilde vises og jeg har aldri hatt problemer med det. Det at man ikke kan søke er en mangel men har derfor anbefalt at folk installerer spilleren S2p.

-Gjort det alt, alikevell funker det ikke helt.

 

- Kalenderen kan ikke styres med fingrene.

Ikke?

- nuppz, men her også finnes jo f.eks thumbcal. :D

 

- Den mangler æ ø og å i full qwert.

Dette er en mangel HTC har lovt å fikkse

- :DDDD så bra :DDD

 

- Kan ikke snu skjermen når enn skriver mail og sms, når det faktisk er ganske nødvendig på den lille skjermen.

Syns personlig ikke det er lettere å skrive mail i landscape mode når tastaturet da tar halve skjermen. Last ned Gsen eller rotate programmet fra Linken i signaturen min for å vri på alle programmet på diamond.

-Har gsen, men da ender jeg opp med at skjermen bare kommer lenge på etterskudd og at det bare er ett snu problem å den aldri kommer slik jeg vil. Skulle kunne velge i en meny på sms og mail. Skulle lagt ett os bare jeg ;p

 

- Internett oppsettet fungerer ikke slik som jeg har forstått det skal, at den skal foretrekke wi-fi når det er tilgjengelig. Må bruke nodata for at det ikke skal koble seg ut etter 30sek-60sek.

Skjer ikke med min mobil. Har du lav signal styrke på wifi kanskje? Den står på maks spare strøm, men signalet er fullt.(5)

 

- Telefonen mister signalet i hyttåpine, har enda ikke vært en dag på jobb med mobilen liggenes i skuffa uten at signalet er borte når jeg går på pause.(aldri opplevd det på noen annen tlf)

 

Igjen, dette skjer ikke med min mobil. Muligens det er min telefon som er litt ødelagt eller noe da? noen andre som har hatt problemer med dekningen? Eller om det er noe error i at den skal skrue av wifi etter enn viss tidsperiode eller noe?

 

- Finnes ikke noe simkort sperre eller noe slikt utenom pin kode.

Hvorfor trenger du det? For at folka som stjeler mobilen min ikke bare skal plugge i sitt simkort å ta tlfen min til bruk uten å spørre meg om det er greit. Event lese alle mail å meldinger å sånt. Regner med om jeg mister den er den tom for strøm når noen finner den, slik at di ikke kan lese det uten å lade den først ;p

 

- Alarm funksjonen, absolutt ikke fingervennlig eller til å stole på, samme gjelder avtaler og sånt. Driver du med noe, hører på radio eller surfer på nettet merker du ikke at alarmen har gitt signal. Muligens den pep akkuratt når jeg trykka på skjermen.

Hva med å stille inn mobilen din til å vise en beskjed på skjermen sammtidlig som du skifter alarmtonen til noe lengre eller mer alarmerende? Har stillt den til å vise beskjed på skjermen, men hvis jeg er i opera og trykker når alarmen går viser den ikke.

 

- Måten headsettet er laget på, skal enn ha handsfree må en bruke orginal headsettet.

Må man det? Jeg vill ikke anbefalle det orignale headsette. Muligens det er mulig å få kjøpt ett annet headsett med microfon. Men når jeg bruker mitt koss må jeg ha i en miniusb til 3,5mm. Synes di skulle se litt på nokia og sony ericsson her hvis det ikke finnes noe lurere.

 

- Lydforsterker som kun fjerner bassen. Må fjernes og startes på nytt hver gang om den skal funke normalt.

Man har mange flere muligheter enn det å fjerne bassen. Var snakk om en bug som oppstår hos noen, Så det blir nok fikset i neste oppdatering. (når det er fikset er det greit)

 

- At telefonen tastelås kommer på 3sek etter besvart anrop, selv om jeg aktiviserer den, må f.eks trykke 2-3 ganger på powerknapp på tlf bank.

Dette kan endres med Reg.edit (nettopp, synes sånt skulle kunne velges orginalt når det er ett problem for så mange)

 

 

offf.. masse her nå :( sorry

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...