Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

spiste frokost, måtte på do.. brudd på normal bordskikk?


Gjest ano68

Anbefalte innlegg

Skal du plukke mine argumenter ned i detaljer så må jeg vel være mer presis da.

 

Jeg spiser 3 måltider i løpet av en dag. 30 min hver gang = 1,5 timer. 24 - 1.5 = 22.5. Så sover du 6-8 så har du aliekvel 12-14 timer å gå på do på. Går du da på do 3-4 ganger i løpet av en dag (ikke medregnet de dagene du drikker øl eller andre vannlatende vesker) så har du mange timer å gjøre det på. Ettersom mest sannsynlig 1 av de do besøkene er når du står opp og 1 er før du legger deg så har du kanskje 1-3 andre i løpet av en dag du må flette inn i det daglige liv. Det er null problem å legge disse utenom måltidene uansett hvor mange ganger du måtte spise i løpet av en dag.

 

Siden du plukker mine argumenter ned i detaljer må jeg si at jeg misunner ikke din dag om du har 9000 andre aktiviterer å styre unna i løpet av en dag.

 

Når du spiser i 30 min går du ikke fra å ikke måtte på do til å må så mye at du må løpe. Det har ejg sagt 30 ganger nå og gidder ikke si det igjen.

 

Jeg sammenligner det å avbryte frokosten eller andre måltider med å avbryter en biltur ja. Det er unødvendig fordi du kunne gått før måltidet/bilturen startet og unngått det.

 

Ting som kan unngåes bør unngåes. Det er mitt poeng - Mitt poeng er altså IKKE at du skal holde deg for en hver pris, men at dersom du må på do 10 minutter ut i et måltid burde du gått før du satt deg ned. Om du gjør det på formelle måltider, hvorfor ikke gjøre det til en vane og gjøre det på alle måltider så slipper du sitter der med gule øyne og forbanne deg over at du ikek gikk på do før du satt deg ned til det formelle måltidet?

 

Jeg deler kantine med ca 100 personer og jeg har "aldri" i mine 4 år i jobben sett noen som reiser seg fra stolen for å gå på do midt i maten sin (Det skjer i alle fall eeeeekstremt sjeldent og teller derfor ikke i en generell sammenheng). Jeg ser ofte folk komme inn i katinen og gå på do FØR de tar til seg mat og setter seg, men "aldri" sett noen som reiser seg for å gå på do uten at de faktisk er ferdig å spise.

 

Hvis mitt poeng ikke kommer klart nok frem i denne tråden nå så får dere sende meg en pm og spørre saklig hva i helvete jeg driver med, og hvis dere skal plukke argumentene mine ned i detaljer eller komme med motargumenter som kun gjelder unntakstilfeller kan dere heller la være.

 

Jeg mener noe, dere mener noe annet. Vi blir aldri enig. EOD

 

Takk for meg

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Ano68

Ser noen har etterspurt litt mer om hvordan dette har gått ? :)

Vell jeg har hatt noen lengre samtaler med min samboer..

og da jeg forklarte henne om hva jeg føler og hvorfor.. så sa hun at det er min egen skyld!

Fordi jeg har vært for snill.. Jeg hadde latt meg trykke ned selv sa hun..

 

Jeg ble litt små sjokert.. og prøvde å forklare mine meninger rundt dette..

og det var som følger.. jeg mener at i et forhold skal man ta vare på hverandre, bygge hverandre opp og støtte hverandre når man sliter, eller har det tungt.. IKKE utnytte den andres godhet!

Hva med gjensidig respekt? er det meningen at jeg skal respektere henne og hennes meninger til enhver tid og mine skal hun bare få le av?

Jeg ba henne om å gå i tenkeboksen litt.. for nå finner jeg meg ikke i noe mer..

 

Hun ble etter dette barnslig og litt trassete.. men dette har jeg bare ignorert..

Så var det bra et par dager.. men så begynte hun igjen.. denne gangen var den nye jakken hennes som hun hadde lagt bak i baksete på bilen.. Da vi stoppet bilen, hadde jakken havnet på gulvet og fått et par små flekker (bare å vaske / tørke av) Dette var min skyld, fordi jeg ikke hadde passet på den.. !!!

Jeg bare ristet på hodet og gikk..

Men tok det opp med henne dagen etterpå..hvor jeg spurte henne om det samme igjen, hvordan tror du jeg har det? føler det, når du til enhver tid skal klandre meg for ting som jeg ikke har gjort og gjøre store nummere ut av små feil jeg begår? Jeg forklarte henne at jeg føler at jeg går på nåler hver dag.. hvorfor skal jeg konstant gå rundt å være usikker på meg selv? Tror du virkelig at du bygger meg opp denne måten?

Vell, da er jeg plutselig hårsår da.. så hvordan ville du tatt en slik behandling da, som du gir meg sa jeg.. hun sier bare da at slikt tar ikke hun seg nær av..

 

Så i noen få dager nå, så har jeg bare vært som henne.. og i går gråt hun og sa at forholdet vårt har blitt så kaldt.. og kjedelig.. Da sa jeg bare at det har du vell i grunn deg selv å takke!!

og lurte på om hun har tenkt noe mer på det vi pratet om her om dagen?, om hun hadde "gått litt i tenkeboksen" og reflektert litt rundt hennes væremåte.. hun sa da at det hadde hun ikke, for det var ikke noe å tenke på..

 

Så nå lar jeg det bare russle å gå, så får vi se..

Enten endrer hun seg relativt raskt, ellers så er det ikke noe mer å bygge på..

to av de viktigste grunnpilarene i et forhold er etter min mening, gjensidig tillit, og gjensidig respekt!

 

Og til dere som lurer på om ikke hun trenger hjelp, så har hun såpass god selvinnsikt at hun vet at det hun gjør er galt, og at hennes oppførsel ikke er akseptabel.. men hun greier ikke å la være sier hun.. Så hun gikk til en psykolog over en tid)..

Så proffesjonell hjelp har hun fått over en lengre tid.. (ikke nå lenger) litt har det hjulpet, men..

 

Ønsker ikke å høre om hvor "syk" hun er.. eller "trakaseringer" om henne.. Som dere sikkert skjønner så elsker jeg henne (ellers hadde jeg ikke holdt ut så lenge so jeg har gjort), og da går man gjerne mellom ild og vann til man ikke orker mer.. og det er vell der jeg nærmer meg nå :(

Selv om mine følelser er der for henne, så vet jeg at innerst inne så ender ikke dette godt om hun ikke er villig til å endre adferd..

Det som er det værste oppi alt kaoset nå er at vi har et barn sammen.. Hadde vi ikke hatt det, så hadde jeg nok gitt opp for lenge siden.. Men slik er situasjonen, barn og hus.. dvs følelser og økonomi..

Det er ikke lett å være helgepappa, iallefall ikke når økonomien blir stram etter å bli alene med et hus.. og i tillegg må betale over 3000,- i mnd barnebidrag..

Så tenker du sikkert, ja men det er jo bare å jobbe mer overtid.. vell det blir du straffet for neste år, for da må du betale enda mer barnebidrag.. pga økt inntekt.. ond sirkel.. he he

Vell, nei jeg vet ikke lenger.. det er så mange tanker som svirrer rundt oppe i hodet mitt nå..

Ønsker å kjempe for et bedre forhold, men blir så sliten av det..

Det hele er som å se en dårlig film, men nekter å slå av filmen, for det kan jo hende at den tar seg opp mot slutten?

Jeg ønsket tråden slettet fordi jeg følte at min samboer ble trakasert.. Det spørsmålet i utgangspunktet dreide seg om var jo om jeg hadde dårlig bordskikk :) men så tok det litt av.. vell jeg har jo i grunn skjønt at det er slett ikke unormalt å gå på do, når man må.. selv ved frokstbordet..

Kommer nok ikke til å skrive noe mer på denne tråden nå.. såfremt ikke forholdet blir avsluttet.. da vil jeg nok gi en kort tilbakemelding på hvordan det gikk.. men ikke hold pusten,, jeg er en svært tålmodig mann :)

 

Vell, ha en riktig god sommer alle sammen..

Lenke til kommentar
Jeg sammenligner det å avbryte frokosten eller andre måltider med å avbryter en biltur ja. Det er unødvendig fordi du kunne gått før måltidet/bilturen startet og unngått det.

 

Å avbryte en biltur fordi man må på do forårsaker at alle andre i bilen må vente på deg før turen kan fortsette. Må du vente med å fortsette og spise hvis noen går på do under et måltid? Nei.

 

Når det gjelder din observering av andres toalettvaner i kantina på jobben, så tror jeg du bare prater piss. Hvis du derimot faktisk har notert deg toalettvanene til samtlige 100~ personer du deler kantine med, gjennom de siste 4 årene, så håper jeg du har noen å prate med. På en regulær basis. Som får betalt for det.

 

Les den følgende delen nøye, er du snill!

Jeg tror ikke folk flest reagerer på deg fordi du har lite andre standarder for hva du finner uhøflig enn resten av oss. Grunnen til at jeg reagerer (og jeg tror jeg nevnte dette før), er måten du arrogant dømmer alle andre på.

 

Hva som er høflig og uhøflig defineres utifra hva flertallet i det aktuelle området/landet synes. Hvis flertallet av den norske befolkning hadde funnet det uhøflig å bruke sokker i sandaler, da hadde det vært uhøflig. Hvis flertallet mente at det var høflig å stikke fingern i maten til noen, for å sjekke at det ikke var såpass varmt at de brant munnen sin, da hadde det vært en høflig ting å gjøre. Folkeskikk og manerer er ikke et sett med faste regler som gjelder for alle. De forandres over tid, og er sjelden de samme avhengig av hvor man befinner seg.

 

Uten å ha telt og regna ut, så vil jeg anslå at kanskje 9 av 10 (sånn ca, kanskje færre, kanskje fler) som har svart i dette forumet ikke finner det uhøflig å gå på do under et måltid.

 

Du preker oppførsel, høflighet og manerer overfor oss samtidig med at du er frekk nok til å rakke ned på oss, det overlegne flertall, fordi vi ikke følger dine utdaterte idéer om god bordskikk. Det kommer kanskje ikke som noe sjokk hvis jeg tilstår at mine teoretiske kunnskaper rundt manerer og folkeskikk (og underliggende temaer) ikke er komplette, men sist jeg sjekket så er det ikke ansett høflig å dømme andre, og ta en nedlatende og arrogant tone overfor dem. Du, min gode mann, er hva jeg vil kalle en hykler.

 

Tidspunktet får ta skylden for eventuelle gjentagelser i innlegget.

Endret av oslofreak
Lenke til kommentar

Som jeg selv har hintet til tidligere i tråden, så holde jeg selv en uhøytidelig stemning når det bare er den nære familie som spiser middag sammen. Om jeg er i fint selskap, så går jeg selvfølgelig ikke fra bordet med mindre jeg er helt nødt. At noen folk skal flisespikke så forbannet forstår jeg ikke. Det var mor, far og barn som satt og spiste, at det skulle være noe problem å gå fra bordet fatter jeg ikke. Jeg tviler på at datteren holdt noe livslangt nag til faren fordi han følte han måtte på toalettet. :ermm:

Lenke til kommentar
Ser noen har etterspurt litt mer om hvordan dette har gått ? :)

Vell jeg har hatt noen lengre samtaler med min samboer..

og da jeg forklarte henne om hva jeg føler og hvorfor.. så sa hun at det er min egen skyld!

Fordi jeg har vært for snill.. Jeg hadde latt meg trykke ned selv sa hun..

 

Jeg ble litt små sjokert.. og prøvde å forklare mine meninger rundt dette..

og det var som følger.. jeg mener at i et forhold skal man ta vare på hverandre, bygge hverandre opp og støtte hverandre når man sliter, eller har det tungt.. IKKE utnytte den andres godhet!

Hva med gjensidig respekt? er det meningen at jeg skal respektere henne og hennes meninger til enhver tid og mine skal hun bare få le av?

Jeg ba henne om å gå i tenkeboksen litt.. for nå finner jeg meg ikke i noe mer..

 

Hun ble etter dette barnslig og litt trassete.. men dette har jeg bare ignorert..

Så var det bra et par dager.. men så begynte hun igjen.. denne gangen var den nye jakken hennes som hun hadde lagt bak i baksete på bilen.. Da vi stoppet bilen, hadde jakken havnet på gulvet og fått et par små flekker (bare å vaske / tørke av) Dette var min skyld, fordi jeg ikke hadde passet på den.. !!!

Jeg bare ristet på hodet og gikk..

Men tok det opp med henne dagen etterpå..hvor jeg spurte henne om det samme igjen, hvordan tror du jeg har det? føler det, når du til enhver tid skal klandre meg for ting som jeg ikke har gjort og gjøre store nummere ut av små feil jeg begår? Jeg forklarte henne at jeg føler at jeg går på nåler hver dag.. hvorfor skal jeg konstant gå rundt å være usikker på meg selv? Tror du virkelig at du bygger meg opp denne måten?

Vell, da er jeg plutselig hårsår da.. så hvordan ville du tatt en slik behandling da, som du gir meg sa jeg.. hun sier bare da at slikt tar ikke hun seg nær av..

 

Så i noen få dager nå, så har jeg bare vært som henne.. og i går gråt hun og sa at forholdet vårt har blitt så kaldt.. og kjedelig.. Da sa jeg bare at det har du vell i grunn deg selv å takke!!

og lurte på om hun har tenkt noe mer på det vi pratet om her om dagen?, om hun hadde "gått litt i tenkeboksen" og reflektert litt rundt hennes væremåte.. hun sa da at det hadde hun ikke, for det var ikke noe å tenke på..

 

Så nå lar jeg det bare russle å gå, så får vi se..

Enten endrer hun seg relativt raskt, ellers så er det ikke noe mer å bygge på..

to av de viktigste grunnpilarene i et forhold er etter min mening, gjensidig tillit, og gjensidig respekt!

 

Og til dere som lurer på om ikke hun trenger hjelp, så har hun såpass god selvinnsikt at hun vet at det hun gjør er galt, og at hennes oppførsel ikke er akseptabel.. men hun greier ikke å la være sier hun.. Så hun gikk til en psykolog over en tid)..

Så proffesjonell hjelp har hun fått over en lengre tid.. (ikke nå lenger) litt har det hjulpet, men..

 

Ønsker ikke å høre om hvor "syk" hun er.. eller "trakaseringer" om henne.. Som dere sikkert skjønner så elsker jeg henne (ellers hadde jeg ikke holdt ut så lenge so jeg har gjort), og da går man gjerne mellom ild og vann til man ikke orker mer.. og det er vell der jeg nærmer meg nå :(

Selv om mine følelser er der for henne, så vet jeg at innerst inne så ender ikke dette godt om hun ikke er villig til å endre adferd..

Det som er det værste oppi alt kaoset nå er at vi har et barn sammen.. Hadde vi ikke hatt det, så hadde jeg nok gitt opp for lenge siden.. Men slik er situasjonen, barn og hus.. dvs følelser og økonomi..

Det er ikke lett å være helgepappa, iallefall ikke når økonomien blir stram etter å bli alene med et hus.. og i tillegg må betale over 3000,- i mnd barnebidrag..

Så tenker du sikkert, ja men det er jo bare å jobbe mer overtid.. vell det blir du straffet for neste år, for da må du betale enda mer barnebidrag.. pga økt inntekt.. ond sirkel.. he he

Vell, nei jeg vet ikke lenger.. det er så mange tanker som svirrer rundt oppe i hodet mitt nå..

Ønsker å kjempe for et bedre forhold, men blir så sliten av det..

Det hele er som å se en dårlig film, men nekter å slå av filmen, for det kan jo hende at den tar seg opp mot slutten?

Jeg ønsket tråden slettet fordi jeg følte at min samboer ble trakasert.. Det spørsmålet i utgangspunktet dreide seg om var jo om jeg hadde dårlig bordskikk :) men så tok det litt av.. vell jeg har jo i grunn skjønt at det er slett ikke unormalt å gå på do, når man må.. selv ved frokstbordet..

Kommer nok ikke til å skrive noe mer på denne tråden nå.. såfremt ikke forholdet blir avsluttet.. da vil jeg nok gi en kort tilbakemelding på hvordan det gikk.. men ikke hold pusten,, jeg er en svært tålmodig mann :)

 

Vell, ha en riktig god sommer alle sammen..

Jeg vet du sa du ikke kom til å poste noe mer her, men jeg kommer likefremt med et svar i håp om at du leser det. (PS! Jeg har ikke lest hele tråden, bare de to første sidene).

 

For det første vil jeg si at jeg føler med deg. For meg virker det som om du har trukket et dårlig lodd her. Du er tydeligvis svært glad i henne og har lagt utrolig mye arbeid i forholdet, samtidig som hun tydeligvis har et problem (uten at jeg skal spekulere i hva problemet er - for det har jeg ikke kompetanse til).

 

Forøvrig tror jeg det absolutt beste for deg hadde vært om det løste seg. Har du vurdert familieterapi? Du nevnte at hun tidligere hadde gått til psykolog og at dette hjalp litt. Jeg tror at en eller annen form for terapi sammen sannsynligvis hadde gjort mye mer. Og om hun nekter kan du jo alltids gi henne et ultimatum: Du orker ikke mer, og om hun ikke blir med så går du? For å være helt ærlig tror jeg nemlig ikke problemet bare ligger hos henne, men også hos deg. Hun bruker herskerteknikk og du loggrer med halen. Jeg sier det ikke for å være slem, men jeg vet akkurat hvordan du har det, jeg har nemlig opplevd det selv, men heldigvis var vi hverken gift eller hadde barn så bruddet ble ikke så tungt som du kanskje vil oppleve (men jaggu meg var det ikke meget tungt for min del i hvertfall).

Lenke til kommentar
Gjest ano68

Takker for svar.. :)

Jeg har lært en del på disse svarene (takk til alle)..

Jeg har sluttet å finne meg i hva som helst, er liksom ikke redd lenger!! Føler at jeg ikke har noe å tape på å ta igjen.. eller dvs stå i mot..

Så de siste dagen har hun vært "snill".. hun har ikke brukt noen hersketeknikker.. men det har vært slik før også at det kan ta noen dager før hun får behov for å "trykke meg ned".. men jeg føler meg mye mer selvsikker nå.. føler ikke lenger at det er meg det er noe galt med..

Dette høres sikkert helt "galt ut".. men jeg har satt opp en "nødplan".. lagt opp en plan for hvordan jeg skal greie meg økonomisk og greie å sitte med huset.. (hun vil ikke bo her, har vært et emne før..) og hvordan jeg skal håndtere "ensomheten".. jeg vet at jeg skal greie meg alene.. 5 år siden jeg sist var alene.. men greide meg jo fint / bedre før.. så hvorfor ikke nå?

 

Dette er jo selvølgelig ikke noe jeg i utgangspunktet ønsker.. men må man, så må man..

 

Hun sier selv at når hun ikke har det noe bra, så ønsker hun at jeg skal ha det værre.. for da føler hun seg bedre..

Jeg har prøvet gjenntatt ganger å fortelle henne at det er ikke veien å gå.. jeg vil være hennes støtte og hjelper gjennom en hver vanskelig situasjon.. men det kan jeg ikke være så lenge hun lar sin frustrasjon/sinne gå utover meg.. og det skjønner hun.. der og da.. dagen etter kan det være glemt..

Men som sagt, så har det vært noen fine dager nå :)

 

Vi har snart vært sammen i 5 år.. kjøpt hus sammen, har et nydelig barn sammen.. og hun ønsker seg flere.. men jeg kvier meg for det nå, slik som situasjonen er... men det skjønner hun ikke,, for hun sier da "herregud har du ikke glemt det ennå?? " selv om det skjedde dagen før.. jeg prøver å forklare, men responsen er da: fy faen så hårsår du er.. skal vi komme videre, så må du slutte å gnåle om ting som har skjedd..

Syns ikke det er så lett jeg da, når hun har trykket meg så langt ned at jeg syns livet ikke er verdt å leve..

 

Men som sagt, så er det over for meg.. blir hun ikke "voksen" å begynner å oppføre seg.. så er det slutt..

Jeg har gjort alt klart..

Lenke til kommentar

Tilbake til det med do.

 

Må jeg på do, så må jeg. Er det med nære venner, så sier jeg rett og slett: "Oi, jeg må drite, dere får nyte maten så lenge mens jeg legger bredbånd!" - Men det er fordi jeg og vi har sær humor.

 

Er det feks formelle middager med jobben og kunder, så sier jeg bare "Unnskyld meg", reiser meg og går på do. Jeg har aldri fått rare blikk eller noe som helst på det. Hvorfor? Fordi det er helt normalt. Det er ikke uhøflig på noen som helst måte. Det fins langt verre ting som er uhøflig under et måltid. Og en allmenn greie mange feiler på, er om man får maten servert før de andre. Er dette et varmt måltid, så har du fullstendig lov til å begynne å spise med en eneste gang.

 

Det er også viktig at man blir sittende til alle er ferdig med maten. Selvsagt innenfor familie og venner, så er det ikke alltid man gidder sånt uansett. Men er det formelt, så blir man sittende. Røyker du, så venter du med røyken til folk er ferdig. Er du på en 7-retter som varer 4-5 timer, så har du lov til å ta røykepauser, men da er det best om du gjør det samtidig som andre røykende.

 

Men jeg prøver selvsagt å være klar før bordet, det er kjedelig å måtte stikke på do under maten. Maten blir kald og hyggelig selskap er alltid kjedelig å forlate.

Lenke til kommentar

Dj_Matsern: Det er synd å si det, men jeg er enig i så godt som samtlige utsagn om deg - du er en hykler, og mangler folkeskikk i den retning av at det absolutt ikke er folkeskikk å kreve folkeskikk av andre, og å nærmest rakke ned på dem som ikke følger dine standarder. Håper du en dag skjønner det..

 

Til Trådstarter:

Jeg finner oppførselen hennes direkte motbydelig, og håper virkelig dere på en eller annen måte finner ut av det til det beste - om det så er å gå fra hverandre. Det som er forstyrrende for min del, i tillegg til alt som nevnes før jeg skrev, er at dere faktisk krangler og slenger dritt til hverandre FORAN BARNET. Dette er direkte SKAMMELIG oppførsel, som dere MÅ kutte ut. Og det gjelder begge to!

 

Krangler og uenigheter skal i så stor grad som mulig tas når barnet ikke er til stede. Du burde ikke sagt hun var maktsyk, men forsøkt å gå på en høflig måte. Du er et forbilde for barnet, uansett hvor nedverdigende din kjære oppfører seg ovenfor deg.

 

Dette gjelder naturligvis henne i MYE større grad enn hva det gjelder for deg, men siden du er den eneste som leser dette så kan jeg bare snakke til deg... :)

Lenke til kommentar

Aller først vil jeg overbringe min støtte til trådstarter. Jeg håper at du og madammen finner ut av livet deres til det felles (og viktigst ditt og barnets) beste. Det virker som det har hjulpet deg mye å lufte tankene dine her på diskusjon.no, og det er virkelig bra :)

 

Over til do-temaet:

 

Her i familien har vi godbordskikk, noe jeg mener innebærer å takke for maten, holde hverandre med selskap til hele måltidet er fortært og hjelpe til med å ta av bordet. Likevel er det greit at man går fra "før tiden" om det er nødvendig og man skal ikke trenge å forklare seg på noen måte! Og dobesøk kan man selvfølgelig ta når som helst. Det kan jeg ikke skjønne skulle være noe problem, særlig ikke når det er snakk om en vanlig frokost som man gjennomfører ca 340 ganger i året!

Lenke til kommentar

Trådstarter høres en anelse kvinnestyrt ut :p

 

Høres ikke ut som dere har gjensidig respekt for hverandre. Og kvinnfolket ditt høres en anelse maktsyk ut.

 

Jeg kunne aldri finne på å nekte en av mine nærmeste noe så simpelt som å gå på do. Må man så må man.

 

Hadde det derimot vært standard at fyren min utførte nummer to i midten av middagen hver eneste dag hadde jeg nok tatt ett lite oppgjør med han

Lenke til kommentar
For ei bitch du bor med, hva blir det neste? Skal hun snart voldta deg å. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med meg barnet og flytta ut, og bedt hun dra til helvete.

 

Kor gamal er du?

 

Du er klar over at det kjem vaksenting som foreldreansvar inn i biletet?

Av alle barnlege innlegg i tråden, kom posten din ut som vinnaren. Iallefall for min del.

Lenke til kommentar
For ei bitch du bor med, hva blir det neste? Skal hun snart voldta deg å. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med meg barnet og flytta ut, og bedt hun dra til helvete.

 

Kor gamal er du?

 

Du er klar over at det kjem vaksenting som foreldreansvar inn i biletet?

Av alle barnlege innlegg i tråden, kom posten din ut som vinnaren. Iallefall for min del.

Jeg er 14, men det er min mening. Bør faen ikke la noen bestemme når du kan gå på do.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...