Gå til innhold

Ekspedisjonen i vann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh, som om at det ikke vil komme vann inn i slangen uansett, med mindre den holdes 90 grader rett opp og ned.

 

Jeg vet ikke hvor gammel trådstarter er, men faren hans er tydeligvis gjort oppmerksom på "ekspedisjonen".

Du vil ikke kunne puste når du er nede på 4 meters dyp uansett, så jeg vil bare anbefale å svømme så langt ned du får til.

Mennesket har fått et sånt "automatisk selvforsvar", at du ikke klarer å være lengre under vann enn du tåler uansett, så med mindre du begynner med sånt tull som å binde noe tungt fast i kroppen, så vil det nok gå bra.

Men sørg uansett for at du har med deg en voksen til å være på overflaten i tilfelle det skulle skje noe.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
pusterør opp til overflaten funker ikke.

det er 2 ting som gjør at det ikke funker:

 

1: det er ett 4m langt rør, det er for langt til at du klarer å puste frisk luft, det ender bare med at du puster inn den luften du puster ut.

 

2: du klarer ikke trekke ned luften grunnet trykforskjellen mellom overflaten og 4m dyp.

 

Det er vel poengtert flere ganger at han bør puste UT gjennom nesa ikke inn i slangen igjen men trykkforskjell er en bitch man ikke kommer utenom.

 

Uanset, dump slangen. Keep it simple. Bruk en enkel bærepose med noen steiner i som du ikke trenger å ta med deg opp igjen. Hold tak i bæreposen med venstrehånda, ha kamera i høyre hånd. Om du må ha med lommelykt så surr den fast til hodet så du enkelt kan peke den rundt. Når du når bunnen tar du bilder, slipper taket i bæreposen og flyter til vannoverflata. Eller enda enklere, svøm så langt ned du klarer uten noe hjelp, ta bilder og kjøp en god is. Om du går gjennom noe mer enn det ha ihvertfall med noen som kjenner førstehjelp og har ambulanse på speeddial...

Dette er oppfordring til forsøpling av naturen! :mad:

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
Eh, som om at det ikke vil komme vann inn i slangen uansett, med mindre den holdes 90 grader rett opp og ned.

 

Jeg vet ikke hvor gammel trådstarter er, men faren hans er tydeligvis gjort oppmerksom på "ekspedisjonen".

Du vil ikke kunne puste når du er nede på 4 meters dyp uansett, så jeg vil bare anbefale å svømme så langt ned du får til.

Mennesket har fått et sånt "automatisk selvforsvar", at du ikke klarer å være lengre under vann enn du tåler uansett, så med mindre du begynner med sånt tull som å binde noe tungt fast i kroppen, så vil det nok gå bra.

Men sørg uansett for at du har med deg en voksen til å være på overflaten i tilfelle det skulle skje noe.

 

Lykke til ;)

 

Jeg støtter din ide å ta med en voksen :] Det kan være lurt.

Lenke til kommentar

w2b statusoppdatering!

Hva skjer, har du bestemt deg for hvordan det skal gjennomføres? Regner med du tar med deg en venn/pårørende som kan hjelpe til dersom det dukker opp problemer. Sikkerheten må alltid settes først. Virker spennende dette her. Må si jeg flirte litt når jeg kikket på bildene du har tegnet. God fantasi har du hvertfall! :D

Lenke til kommentar

Skal fortelle dere planen :ph34r:

 

Har ikke fått gjort ekspedisjonen enda fordi mange grunner. Ene var fordi jeg har vært sur og var det lenge og kan ikke ha ekspedisjonen da fordi dette er årets ekspedisjon(under vann). Da må jeg være helt glad. Andre var at det har regnet hver dag og jeg har tenkt at det går ikke an å ha ekspedisjonen med lommelykt i vannet det blir for vanskelig så kan aldri ha ekspedisjonen hvis det er regn. Også tre. Dere sier alle at det er farlig og går ikke og at planene mine er dårlig så jeg har tenkt på hvordan jeg skal gjøre det en gang nå og det er bedre plan enn alle de andre jeg hadde tenkt på.

 

Skal fortelle dere planen, og det er å ikke fortelle dere planen. :w00t: fordi da kan dere ikke begynne å klage på planen. Men den er lettere enn det jeg har tenkt før og den kommer til å gå bra. Imorgen er det det meldt fin sol hele dagen og jeg er glad fordi jeg har funnet ut planen. Det som skal være med på ekspedisjonen i vann er:

 

sten

planke

under vannskamera

stubbe (til å ha feste pålen i repet med)

påle

pose (til å ha klærne i)

rep

pikknik kurv (med niste som blir brødskiver)

lommelykt (i tilfelle det blir regn)

flytemaske

 

Imorgen tidlig så er det ut på ekspedisjon og da skal bildene endelig bli tatt fordi nå har jeg nesten ingen bilder igjen i kameraet tror jeg siden jeg tok mange testbilder når jeg var på ferie (var på ferie den siste uken så kunne ikke ha noen ekspedisjon)

 

 

Her har jeg tegnet når jeg var sur så på tv på bildet med alle elsker raimond så var glad når jeg så det

nrjegkjedermeg.jpg

 

 

Her er et bilde jeg har laget til ekspedisjonen men kan ikke fortelle dere hva som er på den fordi det er planen men det er like før jeg skal på under vannskekspedisjonen (vet ikke hva som er på bunnen) ekspedisjoenen.jpg

 

 

Jeg gleder meg til å ta bilde av bunnen. Når jeg tenker på hva som kan være der tenker jeg på hodet i hatten på do men det kan være hva som helst siden ingen har tatt bilde der før :w00t:

 

 

edit: redigerte litt

Endret av Nesebrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...