Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fant bankkort, leverte til banken via minibank


lilko

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis fant et bankkort på en fotballbane. Snille som vi er skulle vi levere det til banken via minibanken siden banken var stengt (23:58).

 

De har overvåkingskamera der som peker mot minibanken der hvor jeg står å ser på men kompisen min taster feil kode for at minibanken skulle dra inn kortet.

 

Hva kan skje hvis de ser på filmen av oss? Kan jeg få noe straff siden jeg bare så på?

 

- lilko

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje der må forklare dere.

 

poenget med at minibanken drar inn kortet er for å hindre at noen misbruker det.

 

etter lover så har dere forsøkt å bruke kortet med feil kode.

selv om det ikke var det som var meningen .

 

det er nok en grunn til at funksjonen "levere bankkort" ikke eksisterer.

 

var det en av deres kode som ble brukt ?

Lenke til kommentar
Dere burde vel holdt en lapp med "nå leverer vi tilbake et mistet bankkort" foran kameraet. Eller i det minste veivet litt foran kameraet og vist kortet og slike ting.

 

Da kan man jo bruke det som en unskyldning hvis man vil gjette koden til et kort.

 

 

Derimot var det en morsom måte å levere tilbake et kort på :wee:.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke værre enn at du går til banken der du fikk kortet til å blir dratt inn, og forklare at du bare leverte et kort som du fant, men at du i ettertid begynte å lure på om det var ulovelig. Det skal være noen så utrolig inni grønnhampen firkantede folk hvis de faktisk melder deg for ett eller annet lovbrudd hvis du sier noe sånnt.

Lenke til kommentar

Kan ikke særlig mye om juss-delen rundt episoden, men rundt hendelsen vil jeg tro at dersom det viser seg ulovlig, burde dere istedet eventuelt latt være å plukke opp kortet.

Tenker på eventuelt å grave den delen av fotballbanen som kortet lå på, for å forflytte den over sidelinjen.

 

Var det derimot kunstgress, skjønner jeg deres desperasjon.

Lenke til kommentar

pr definisjon så må det regnes som å bruke et minibankkort hvis du stikker det inn og taster en kode.

 

du brukte korte fordi du ville at minibanken skule ta det slik at den rette eieren fik det. da er det viktig at banke får vite at minibaken har slukt et kort.

 

jeg vet ikke hvilke rutiner de forskjelige banken har på sånt

Lenke til kommentar
Kan ikke særlig mye om juss-delen rundt episoden, men rundt hendelsen vil jeg tro at dersom det viser seg ulovlig, burde dere istedet eventuelt latt være å plukke opp kortet.

Tenker på eventuelt å grave den delen av fotballbanen som kortet lå på, for å forflytte den over sidelinjen.

 

Var det derimot kunstgress, skjønner jeg deres desperasjon.

 

 

Jess, det var faktisk kunstgress.

 

Det eneste vi gjorde var å stikke inn kortet, taste feil kode og gå derfra.

 

Klokken var forresten 23:58 så politiet var ikke en mulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...