Gå til innhold

Hva er det største RPG spillet noensinne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tør jeg gjette på elder scrolls II: daggerfall?

Daggerfall is the largest Elder Scrolls game to date, featuring a game world estimated as being 161,600 square kilometres (40,400,000 acres) with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, Elder Scrolls programmer, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind is 0.01% the size of Daggerfall, but it should be noted most of Daggerfall's terrain was randomly generated. Vvardenfell, the explorable part of the Morrowind in the third game has 6 square miles. The Elder Scrolls IV: Oblivion has approximately 16 square miles to explore. In Daggerfall, there are 750,000+ non-player characters (NPCs) for the player to interact with, compared to the count of around 1000 NPCs found in Morrowind and Oblivion. It should be pointed out that the geography and the characters in these later games are much more detailed.
Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det er heller ikke ett entydig dataspill, men derimot ett Pen & Paper rollespill, noe som fører til at det er uendelig med plasser å utforske (med mindre spill-leder har begrenset fantasi da ;) ).

 

Så vidt jeg vet har ingen av spillene basert på D&D 1st ed (om noen), AD&D 2nd ed, eller D&D 3rd ed så stor utforskbart område som Daggerfall.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Tør jeg gjette på elder scrolls II: daggerfall?
Daggerfall is the largest Elder Scrolls game to date, featuring a game world estimated as being 161,600 square kilometres (40,400,000 acres) with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, Elder Scrolls programmer, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind is 0.01% the size of Daggerfall, but it should be noted most of Daggerfall's terrain was randomly generated. Vvardenfell, the explorable part of the Morrowind in the third game has 6 square miles. The Elder Scrolls IV: Oblivion has approximately 16 square miles to explore. In Daggerfall, there are 750,000+ non-player characters (NPCs) for the player to interact with, compared to the count of around 1000 NPCs found in Morrowind and Oblivion. It should be pointed out that the geography and the characters in these later games are much more detailed.

 

Kanskje størst, men hjelper jo lite hvis det ikke er detaljert. Hvem som helst kan jo lage en enorm verden og generere den "randomly", men hjelper jo lite hvis den ikke er bra..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Øyen i The Elder Scrolls III: Morrowind er større enn den i Oblivion, og i tillegg har den to ekspansjoner (Tribunal og Bloodmoon) som gjør den enda større. ;)

 

Ellers vil jeg tippe Baldur's Gate II er et av de største, spesielt om vi regner hele Baldur's Gate-serien som ett spill. Vi kan fint starte en karakter i BG1 og bruke samme karakter hele veien gjennom BG2 samt ekspansjonene til både BG1 og BG2. Det er stort, det. :)

 

Tar vi med kommende rollespill vil nok Sacred 2 være et av de største. I følge de som lager det vil det ta ca seks timer (!) å gå fra den ene kanten av verden til den andre. Nå begynner det å ligne noe. :D

Lenke til kommentar
Tør jeg gjette på elder scrolls II: daggerfall?
Daggerfall is the largest Elder Scrolls game to date, featuring a game world estimated as being 161,600 square kilometres (40,400,000 acres) with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, Elder Scrolls programmer, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind is 0.01% the size of Daggerfall, but it should be noted most of Daggerfall's terrain was randomly generated. Vvardenfell, the explorable part of the Morrowind in the third game has 6 square miles. The Elder Scrolls IV: Oblivion has approximately 16 square miles to explore. In Daggerfall, there are 750,000+ non-player characters (NPCs) for the player to interact with, compared to the count of around 1000 NPCs found in Morrowind and Oblivion. It should be pointed out that the geography and the characters in these later games are much more detailed.

 

Kanskje størst, men hjelper jo lite hvis det ikke er detaljert. Hvem som helst kan jo lage en enorm verden og generere den "randomly", men hjelper jo lite hvis den ikke er bra..

 

På tiden det kom ut var Daggerfall meget imponerende. Det er tross alt ifra 1996

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg ville absolutt klasifisere WoW som et rollespill jo. Hva skiller det fra Morrowind og andre klassiske rollespill, annet enn at det er online? Du har jo tilogmed egne rollespill servere...

 

Terninger kastes i bakgrunnen for å avgjøre hit&miss og du kan selv styre utviklingen av figuren din. Klassisk rollespill.

 

edit: Kommentar til sig'en til OP. Det heter "Looking forward to..." ikke too.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...