Gå til innhold

Geforce GTX 280 blir billigere


Anbefalte innlegg

Vi får se, og jeg håper endlige at dere har rett. Fordi ATI har gjort en bra jobb med å øke ytelsene, men har vært litt sluverte med kjøleren på HD4850, mener jeg. ATI har ikke råd å tape på slike "dumme glipp" og vi forbrukere trenger en sterk og sunn ATI for å få oss billige og bra GPU fra både ATI og Nvidia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
egilrs: man kan ikke bruke dollarkurs for å omregne hva besparelsen er på hardware i Norge. Databutikker bruker ikke 5 gangen på dollaren.

Det er ikke langt unna. Det som skiller er:

- moms

- miljøavgift

- ørlite forskjellig avanse til de billigste nettbutikkene

 

(Frakten fra Asia koster omtrent det samme til Europa som til USA)

Lenke til kommentar
nVidia kommer til å gå over til å være produkt til ekstremt spesielt interesserte. Jeg tror man kan godt si at nVidia er dø som folkets favorit.

 

*gjesp*

 

Jeg diskuterte med folk som mente at NVidia ville gå konkurs i 2001... Tullete generaliseringer blir man aldri kvitt. Men det går faktisk an å se på de store linjene så man unngår å komme med utsagn som ikke gir mening.

Lenke til kommentar

HD4870 har alerede havnet på 1800 NOK, og det er ikke så utenklige at det kan gå enda lavere. Nvidia har sumlet nok med å kutte prisene. Jeg tror ikke dette er den siste og vi kan forvente flere fall, særlige når vi nærmer oss HD4870X2 lanseringen.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

HD4870 koster ca 2000 kr , man må ha 2 slike for å ha samme ytelse som 1stk 280 GTX ikke sant ? 280 GTX koster 3700 på det billigste .

 

Jeg har en 26 tommer LCD av merke Samsung SyncMaster T260 og et 280 GTX kort . Kortet svelger ALT jeg hiver mot det - 1980X1200 16xQuality AA og alt på high i Age Of Conan , 40-50 frames ;)

 

Jeg kjører SAMME oppløsning i Crysis 1980X1200 og alt på very high og har sinnsyke 30-35 frames !!!!

 

Skal man ha det ypperste velger man 280 GTX , er man litt mer økonomisk velger man ATI , litt som med biler i sammenligning .

 

Jeg hilser foressten ATIs sinnsyke bra performence/pris velkommen , fordi jeg funderer på enda et 280 GTX i SLI :D

Lenke til kommentar

HD4870 er ikke en direkte konkurent for GTX 280, fordi den tilhører en annen prisklasse. Hvis du tar hensyn til pris og ytylese av 9800GX2 og ATI's kommende HD4870X2, da vil GTX 280 virke litt overpriset.

 

Selv om GTX 280 yter veldig bra, men den høye prisen skuffer mange. Top-kortet kan ha for høy pris, men da må ingen andre løsnig klare å komme i nærheten, men dette er desverre ikke tilfellet for GTX 280. Da bør man ta pris/ytelse i kalkulasjon og med dagend priser kommer GTX 280 litt dårlig ut. Men prisfallet har alereade startet og dette kan fort løse seg.

Lenke til kommentar
HD4870 koster ca 2000 kr , man må ha 2 slike for å ha samme ytelse som 1stk 280 GTX ikke sant ? 280 GTX koster 3700 på det billigste .

 

Jeg har en 26 tommer LCD av merke Samsung SyncMaster T260 og et 280 GTX kort . Kortet svelger ALT jeg hiver mot det - 1980X1200 16xQuality AA og alt på high i Age Of Conan , 40-50 frames ;)

 

Jeg kjører SAMME oppløsning i Crysis 1980X1200 og alt på very high og har sinnsyke 30-35 frames !!!!

 

Skal man ha det ypperste velger man 280 GTX , er man litt mer økonomisk velger man ATI , litt som med biler i sammenligning .

 

Jeg hilser foressten ATIs sinnsyke bra performence/pris velkommen , fordi jeg funderer på enda et 280 GTX i SLI :D

 

Om du tror du trenger 2 HD4870 for å ha samme ytelse som GTX280, så har du nok ikke fulgt med i timen. HD4870 yter i snitt 80-90% av GTX280, mens 2 HD4870 i Crossfire yter over 50% bedre i snitt. 2 HD4850 er mer på linje med GTX280, selv om disse også er endel raskere, men prisen på HD4850 i Crossfire er jo kun 2400-2600,-.

Lenke til kommentar

Bulletus: jeg skjønner det er kjipt å se kortet man har hatt i 1-2 uker allerede falle 1000 kr i pris (hvis man kjøpte fra komplett til 4695 kr).

 

Man får HD 4870 til 1825 kr stk, dvs 3650 kr.

 

Dog har Amentio GTX 280 til 3450 kr, så det er tydelig at ting skjer her :)

Lenke til kommentar

ATI har ganske enkelt senktet prisene drastisk, ATI har ikke laget et unikt produkt. Dette kommer etter at nvidia selger nvidia highend kort som vanlig ca 4500-5000, så er det å se hvor mye 4870 klarer å gjøre med den prisen, så lenge 280gtx sitter på ytelsen er det jo bare å senke prisen så mye det trengs, hvor mye det er kommer tiden til å vise.

 

Det er ikke mer simsalabimm en det.

 

Dog har Amentio GTX 280 til 3450 kr, så det er tydelig at ting skjer her

Hvor ser du det?, ser bare en haug til 4 500

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...