Gå til innhold

Geforce GTX 280 blir billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reparasjonen av defekte brikker vil koste 200 millioner dollar

 

De kommer nok til å tape 200$ millioner til. Resultatet fra andre halvåret måtte endres fra positiv til negativ. Se opp for defekt nVidia PC nær deg.

 

Intersang lesing på denne artiklen... "Det ble som alltid en billig fiks med ny driver som tvinger vifta i bærbar PC til å kjøre på 100%. Men det var ikke mange som oppdaterte driveren i tide for å redde brikkene." Flere har alereade melt diverse problemer med 4850-kjøleren og håper at en ny driver vil fikse det. Kan denne historien gjenta seg for HD4850? .

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Flere har alereade melt diverse problemer med 4850-kjøleren og håper at en ny driver vil fikse det. Kan denne historien gjenta seg for HD4850? .

 

hmm... godt poeng :hrm: tror hvor mye brikken tåler har også litt å si. minner meg om den tiden da AMD cpu brant i det øyeblikke man tok av vifta - mens intel fungerte for å så hang seg. Historie har tendens til å gjenta seg :)

Lenke til kommentar
Kan vel trygt si at det gjelder Nvidia's desktop chipset's også....

 

EDIT: Har ikke hatt noen temp problemer med 48x0 kortene jeg, bare brukte fixen med å editere en xml fil - mao: en driver vil fikse dette.

Nettop, noen er flinke til å bruke "fixen", editere xml-filer, og mekke på kjøleren. Men mange bruker den "overhetet"-brikken i vente på en ny driver. Da mitt spørsmål er: kan dette gjenta seg for de som ikke kan/gidder til å påta seg det du har gjort?

Lenke til kommentar
Nettop, noen er flinke til å bruke "fixen", editere xml-filer, og mekke på kjøleren. Men mange bruker den "overhetet"-brikken i vente på en ny driver. Da mitt spørsmål er: kan dette gjenta seg for de som ikke kan/gidder til å påta seg det du har gjort?

 

Det er IKKE vanskelig.

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=192932

 

Dessuten hadde som sagt 9800GTX akkurat samme "problemet" med 169.xx driverene som kortet ble lansert med, selv om du ikke opplevde/merket det med ditt - det løste seg omsider fra og med 175.xx driverene.

Lenke til kommentar
100 dollar på grafikk kort pris tilsvarer omtrent 650 norske kroner.

 

199 dollar 4850: 1300 kr

299 dollar 4870: 1950 kr

 

Med den regninga burde 90 dollar priskutt utgjøre ca 585 kr.

 

Dette stemmer overens med ps.no prisen på asus kortet til 3700 kr.

 

Førprisen var de billigste rundt 4290 kr, dvs 590 kr kutt

Med dagens kurs (som har falt jevnt og trutt hvertfall siste året) tilsvarer 100 dollar 508,6700 NOK. Dvs at 90$ kun tilsvarer ett prisfall på 457,80, noe som kan sies er utrolig dårlig.

Lenke til kommentar
Nettop, noen er flinke til å bruke "fixen", editere xml-filer, og mekke på kjøleren. Men mange bruker den "overhetet"-brikken i vente på en ny driver. Da mitt spørsmål er: kan dette gjenta seg for de som ikke kan/gidder til å påta seg det du har gjort?

 

Det er IKKE vanskelig.

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=192932

 

Dessuten hadde som sagt 9800GTX akkurat samme "problemet" med 169.xx driverene som kortet ble lansert med, selv om du ikke opplevde/merket det med ditt - det løste seg omsider fra og med 175.xx driverene.

 

Denne artikllen har flere vikige poen, bla.sier " Men det var ikke mange som oppdaterte driveren i tide for å redde brikkene".

 

Du må være klar over at, det tar ikke mange minutter før en overhetet brikke melder pass. Da hjelper det veldige lite at det kommer en driver om 5 dager.

 

Men hvis du mener slik, da la oss håpe at denn histrorien ikke gjentar seg for HD4850.

Lenke til kommentar
GTX 280 til GTX 260 pris, da kan vi begynne å snakke.

 

....men da taper vel nVidia masse penger på de dyre GTX 280 kortene...

Feil. Det er fremdeles mye fortjeneste i mange ledd her.

Det er mao bare griskhet som holder prisen oppe :!: :thumbup:

Helt riktig!

Her er det mange ledd som skal ha penger.

 

De kommer nok til å tape 200$ millioner til. Resultatet fra andre halvåret måtte endres fra positiv til negativ. Se opp for defekt nVidia PC nær deg.

Det er feil.

Omsetningen må skrives ned 200$ millioner. Ikke resultatet nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Du må være klar over at, det tar ikke mange minutter før en overhetet brikke melder pass. Da hjelper det veldige lite at det kommer en driver om 5 dager.

 

Men hvis du mener slik, da la oss håpe at denn histrorien ikke gjentar seg for HD4850.

 

Tror ikke problemet er så stort - du har flere poster om dette her inne enn du finner på hele AMD/ATI's eget forum ;-)

Lenke til kommentar

Helt riktig!

Her er det mange ledd som skal ha penger.

 

Har du forresten noe anslag i prosent hvor mye dyrere printkortet er på GTX 280 enn f. eks 9800GTX? Long shot? :)

Nei, men jeg har mye info om designvalg rundt GT200, men får ta det en annen gang i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Du må være klar over at, det tar ikke mange minutter før en overhetet brikke melder pass. Da hjelper det veldige lite at det kommer en driver om 5 dager.

 

Men hvis du mener slik, da la oss håpe at denn histrorien ikke gjentar seg for HD4850.

 

Tror ikke problemet er så stort - du har flere poster om dette her inne enn du finner på hele AMD/ATI's eget forum ;-)

Kanskje de burde ha litt flere poster om dette på ATI's forum da?. Er du ikk enige at du selv ble klar over dette gjenomm dette forumet og opsøkte løsningen før du ødla brikken din? Det er mye bedre at folk blir klar over dette problemet og oppsøker fiks, enn å nekte problemet og ødlegge brikkene.

 

ATI's nye kort har bra ytelse og dette har bidratt til en bra priskrig. Det siste vi forbrukere trenger er er en katastrofe som kan ødlgee denne gunstige prisutviklingen.

Lenke til kommentar
Kanskje de burde ha litt flere poster om dette på ATI's forum da?. Er du ikk enige at du selv ble klar over dette gjenomm dette forumet og opsøkte løsningen før du ødla brikken din? Det er mye bedre at folk blir klar over dette problemet og oppsøker fiks, enn å nekte problemet og ødlegge brikkene.

 

ATI's nye kort har bra ytelse og dette har bidratt til en bra priskrig. Det siste vi forbrukere trenger er er en katastrofe som kan ødlgee denne gunstige prisutviklingen.

 

Jeg bekymrer meg ikke nevneverdig, dette har skjedd før, både med ATI og Nvidia kort, det vil bli fikset i en driver, og skulle det ikke skje vil neste versjon av rivatuner (ventet denne måneden) støtte 48x0 kort i følge Unwinder som lager rivatuner.

 

Jeg venter ikke at du er enig, men det får så være - det er dessuten garanti på kortene.

 

Nok OT, dette blir vi ikke enige om uansett.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Nettop, noen er flinke til å bruke "fixen", editere xml-filer, og mekke på kjøleren. Men mange bruker den "overhetet"-brikken i vente på en ny driver. Da mitt spørsmål er: kan dette gjenta seg for de som ikke kan/gidder til å påta seg det du har gjort?

 

Det er IKKE vanskelig.

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=192932

 

Dessuten hadde som sagt 9800GTX akkurat samme "problemet" med 169.xx driverene som kortet ble lansert med, selv om du ikke opplevde/merket det med ditt - det løste seg omsider fra og med 175.xx driverene.

 

 

 

Denne artikllen har flere vikige poen, bla.sier " Men det var ikke mange som oppdaterte driveren i tide for å redde brikkene".

 

Du må være klar over at, det tar ikke mange minutter før en overhetet brikke melder pass. Da hjelper det veldige lite at det kommer en driver om 5 dager.

 

Men hvis du mener slik, da la oss håpe at denn histrorien ikke gjentar seg for HD4850.

 

Nå tåler vel kjerna i et grafikk kort, mye høyere temperatur enn ei chipset brikke. De temperaturene som blir meldt på 4850 er vel 80-90 load i verste fall. Det anser ikke jeg som krise på noen måte. Dette blir også helt sikkert rettet på i neste driver, som er rett rundt hjørnet.

 

X1900xtx kortet mitt har holdt rundt 90 grader load i ca 2 år nå, og lever i beste velgående.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...